  • From: "rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty na tesciowa!!
    Date: Thu, 28 Mar 2002 00:04:42 +0100

    Użytkownik "slaweksy" <s...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:a7pdj6$sej$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam pytanie.Jezli bedac malzenstwem place alimenty na tesciowa,co
    > sie stanie z tymi alimentami jezeli wezme rozwod z zona??Zostana
    > zmiejszona wg zarobkow zony?Czy zostaja w takiej samej kwocie,i ja
    > tez bede musial je placic?

    Obowiązek alimentacyjny obciążą tylko krewnych w linii prostej, rodzeństwo i
    ewentualnie byłego małżonka. Ponieważ nie jesteś krewnym teściowej nie
    będziesz musiał jej nic płacić.
    Żona będzie mogła wystąpić do Sądu o obniżenie alimentów zasądzonych od niej
    na rzecz matki, jeżeli wykaże, że jej sytuacja materialna po rozwodzie
    uległa pogorszeniu.
    A tak z ciekawości: miałby to być rozwód "taktyczny"? Jeżeli tak, to
    dlaczego tak wam zalezy na tym, aby nie pomagać teściowej?
    Rob