  • 1. Data: 2004-05-12 09:44:00
    Temat: umorzenie przez komornika
    Od: "5" <7...@p...onet.pl>

    Proszę mi poradzić co mam zrobić gdy komornik poinformował mnie pisemnie że
    jeżeli nie wskażę majątku dłużnika to moja sprawa zostanie umorzona.Jak
    odzyskać 100,/ zł.wpłacone na konto komornika na pokrycie jego kosztów? i
    jak nie dopuścić do umorzenia dochopdzenia roszczenia?

  • 2. Data: 2004-05-14 07:17:32
    Temat: Re: umorzenie przez komornika
    Od: sebol <i...@a...pl>

    5 wrote:

    > Proszę mi poradzić co mam zrobić gdy komornik poinformował mnie pisemnie że
    > jeżeli nie wskażę majątku dłużnika to moja sprawa zostanie umorzona.

    Powodztwo o sadowne wyjawienie majatku. Poza tym napisz skarge na
    czynnosci komornika do sadu cywilnego - wskaz ze nie kiwnal palcem i
    oczekuje na to ze wierzyciel za niego bedzie szukal majatku dluznika.
    Jakbys nie wiedzial komornik ma prawo przeszukac dluznika (rewizja) i
    zabrac mu to co znajdzie np. zegarek, obrączka, gotówka.

    > Jak
    > odzyskać 100,/ zł.wpłacone na konto komornika na pokrycie jego kosztów?

    zapomnij.

    > jak nie dopuścić do umorzenia dochopdzenia roszczenia?

    a ile czasu trwa bezskuteczna egzekucja?

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-14 23:13:20
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Proszę mi poradzić co mam zrobić gdy komornik poinformował mnie pisemnie że
    > jeżeli nie wskażę majątku dłużnika to moja sprawa zostanie umorzona.

    wskazac majatek.

    > Jak
    > odzyskać 100,/ zł.wpłacone na konto komornika na pokrycie jego kosztów?

    bedzie trudne. jezeli komornik ustali koszty postepowania egzekucyjnego
    na kwote 100 zl to nie odzyskasz, bo komornik z zaliczki wniesionej przez
    Ciebie pobierze te kwote. uchwala SN III CZP 39/01, OSNC 2002/4, poz. 45.

    komornik pokrywa koszty egzekucyjne zwiazane z przejazdami i korespondencja
    z uzyskanych oplat egzekucyjnych. no a w przypadku egzekucji bezskutecznej
    brak jest jakichkolwiek oplat wiec koszty zwraca komornikowi wierzyciel.

    > i jak nie dopuścić do umorzenia dochopdzenia roszczenia?

    wskazac majatek w terminie 7 dni od daty otrzymania pisma od komornika.
    mozesz/mogles wystapic tez do sadu ze stosownym wnioskiem celem ujawnienia
    majatku dluznika.

    komornik to nie detektyw. komornik jest zwiazany w sposob bezwzgledny
    wnioskiem egzekucyjnym i winien dzialac w jego granicach art. 796-797 k.p.c.

    aby egzekucja byla skuteczna celowe jest uzyskanie przez wierzyciela
    wiarygodnych informacji o majatku dluznika i wskazanie we wniosku egzekucyjnym
    skladnikow majatku, do ktorych ma byc skierowna egzekucja art. 799 k.p.c.

    komornik jest organem uprawnionym do podejmowania czynnosci egzekucyjnych
    art. 759 § 1 k.p.c. wiec jest upowazniony do realizacji tytulow wykonawczych
    za pomoca przymusu panstwowego. Ty nie masz takich uprawnien wiec musisz sie
    zwracac do komornika w takich sprawach jesli dluznik dobrowolnie nie chce
    oddac. Teraz juz rozumiesz jaka jest rola komornika i jakie sa jego prawa
    i obowiazki? wiecej mozna znalezc w przepisach dotyczacych komornikow.

    pozdr.
    marcin