  • 1. Data: 2004-12-27 20:12:01
    Temat: Alimenty dla matki - Pilnie!!!
    Od: as494 <a...@w...pl>

    Sytuacja przedstawia sie; naste;puja;co:
    Moja matka (alkoholiczka), nigdy nie pracowa?a - utrzymywa? nas ojciec.
    Odka;d pamie;tam, zawsze pi?a, upokarza?a nas, gne;bi?a psychicznie,
    organizowa?a nocne pijatyki. Jednym s?owem, zrobi?a nam z z.ycia niez?e
    piek?o.
    Porzuci?a nas 5 lat temu (wysz?a z domu i zamieszka?a u jakiegos'
    me;z.czyzny), na niepe?noletnie rodzen'stwo mam zabrane prawa
    rodzicielskie, p?aci takz.e alimenty. W tej chwili od dwóch lat, jest po
    rozwodzie z ojcem i wysz?a po raz drugi za ma;z. (nadal pije i ma problemy
    z prawem).
    Do mnie los sie; us'miechna;?, wyjecha?am do duz.ego miasta, wysz?am za ma;z.,
    znalaz?am prace;, cie;z.ko pracuje; na studia - i nagle moja matka (ma
    rente; socjalna; - umiarkowany stopien' znaczny z MOPS - który na razie ja;
    wyp?aca, ale z nie wiadomych mi powodów nie chce i probuje wyegzekowac'
    ta; nalez.nosc od dzieci) przypomnia?a sobie o mnie, postanowi?a zaz.a;dac'
    alimentów ode mnie.
    1.Czy ma do tego prawo, mimo tego, z.e wysz?a za po raz drugi ma;z.?
    2.Pomimo tego, z.e nigdy nie pracowa?a?
    3.Pomimo tego, z.e zniszczy?am mi z.ycie (do tej pory chodze; na terapie; do
    psychologa)?
    4. Pomimo tego, z.e nie p?aci?a mi alimentów?
    5. Czy sa;d przy orzekaniu wyskos'ci almentów bierze pod uwage; dochody
    moje, czy wspólne z me;z.em?

    Prosze; o szybka; odpowiedz'.

  • 2. Data: 2004-12-28 01:31:35
    Temat: Re: Alimenty dla matki - Pilnie!!!
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    Ciezko to przeczytac (kodowanie), ale odpowiem.

> [...]
    > do psychologa)?
    > 4. Pomimo tego, z.e nie p?aci?a mi alimentów?

    Tak, te wszystkie przeslanki nie wykluczaja zobowiazania Cie do
    alimentowania matki. Jednakze skoro matka nie interesowala sie Toba ani nie
    placila alimentów, to mozesz powolac sie na to, ze w tej sytuacji nakladanie
    na Ciebie obowiazku alimentacyjnego byloby sprzeczne z zasadami wspólzycia
    spolecznego.

    > 5. Czy sa;d przy orzekaniu wyskos'ci almentów bierze pod uwage; dochody
    > moje, czy wspólne z me;z.em?

    Dochody Twojego gospodarstwa domowego i uzasadnione potrzeby matki.

    Pozdrawiam,
    Beniamin