  • 1. Data: 2004-03-09 09:05:39
    Temat: Alimenty - czy są instrumenty prawne ....?
    Od: "Marcin" <m...@a...net.pl>

    Mam pytanie:
    Po rozwodzie sąd zasądził alimenty na rzecz dziecka od obojga rodziców.
    Dziecko zamieszkuje z matką. Czy jako ojciec mam jakiekolwiek mozliwości
    prawne egzekwowania od matki aby ta wydatkowała na dziecko zarówno kwote
    alimentów zasądzoną od niej jak i kwotę która płacę ja do jej rąk.

  • 2. Data: 2004-03-09 18:02:26
    Temat: Re: Alimenty - czy są instrumenty prawne ....?
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawne egzekwowania od matki aby ta wydatkowała na dziecko zarówno kwote
    > alimentów zasądzoną od niej jak i kwotę która płacę ja do jej rąk.

    A na jakiej podstawie sąd sasądził alimenty od obojga rodziców? Mój brat
    jest po rozwodzie dzieckiem zajmuje sie matka a alimenty płaci tylko on. Tak
    sie zastanawiam na jakiej podstawie sąd przyznał alimenty od obojga
    rodziców.

  • 3. Data: 2004-03-10 08:32:17
    Od: "Marcin" <m...@a...net.pl>

    Alimenty są przyznane na dziecko. Obowiązują zarówno ojca jak i matke do
    wydatkowania odpowiedniej kwoty na utrzymanie dziecka.
    Twój brat płaci alimenty do rak matki lecz podobnie ona powinna wydawać
    równiez taka kwotę na utrzymanie ich dziecka. Chyba że alimenty które płaci
    twój brat nie są alimentami dla dziecka ale dla żony.

  • 4. Data: 2004-03-11 07:29:33
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Twój brat płaci alimenty do rak matki lecz podobnie ona powinna wydawać
    > równiez taka kwotę na utrzymanie ich dziecka.

    A jesteś pewien ? Bo o ile się nie mylę polskie prawo mówi inaczej :)

    pozdrawiam

    Monika