  • 1. Data: 2003-09-09 13:22:30
    Temat: Alimenty
    Od: "ppp" <e...@p...onet.pl>

    Konkubina podaje mnie o alimenty,ja jako osoba bezrobotna i bez zadnych
    dochodow.Ile sad moze zarzadzic tych alimentow na jedno dziecko, i jak to ma
    wygladac z placeniem skoro brak dochodu?
    Z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2003-09-09 14:45:20
    Temat: Re: Alimenty
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>

    ppp <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dochodow.Ile sad moze zarzadzic tych alimentow na jedno dziecko, i jak to ma
    > wygladac z placeniem skoro brak dochodu?

    Wysokość alimentów zalezy od mozliwości zarobkowych i potrrzeb dziecka.
    Chodzi ti o teoretyczne mozliwości zarobkowe, uwzględnia się wiek,
    kwalifikacje ale całkowicie pomija sytuację na rynku pracy - według zasady,
    że skoro zdrowy to te 1500 może zarobić. Nie ma znaczenia że nie ma pracy, ze
    bezrobocie, ze aktywnie szuka a nie znajduje, nic z tych rzeczy. Trochę to
    relikt komuny, gdy niemanie pracy było wyłącznie przejawem lenistwa i
    aspołecznej postawy.

    Wysokość alimentow moze być różna - na niemowlaka zwykle to jakieś 200-300
    zł, na duże dziecko może być i 800 zł. Jak nie ma dochodu to placi Fundusz
    alimentacyjny i nasyła potem komornika by to odzyskać. A jak nie zdoła to
    nasyła prokuratora i potem jest sąd i wyrok za niealimentowanie, jakieś 2
    lata, za pierwszym razem w zawieszeniu.