  • 1. Data: 2003-01-06 17:29:00
    Temat: Ale numer! Era & Fisio 620 (Philips)
    Od: "Doker" <d...@a...pl>

    Tak się skłąda że na Gwiazdkę dostałem z Ery telefon Fisio 620.
    Obejrzałem telefon, ucieszyłem się ale....
    Następnie przejrzałem instrukcję! Co się okazało:
    Brak było przelicznika Euro a także opcji ustawienia kontrastu.
    Obie opcje opisane zostały w instrukcji załączonej do telefonu.

    Oddałem, wiec telefon do serwisu Ery.
    Po tygodniu powrócił. Co się okazuje, z raportem mówiącym, że usterki nie
    stwierdzono.
    Przelicznik walut dostępny jest tylko w krajach, w których występuje Euro(
    to po co mowa o nim w polskiej wesji instrukcji), a ustawienie kontrastu nie
    występuje (bo nie! i koniec). Nie ma także możliwości zmiany oprogramowania
    w najbliżczym czasie.

    Słowem Philips gra nie fer.

    Stwierdziłem, że skoro telefon nie odpowiada wymogom postawionym w
    instrukcji, a ja kupując go czytałem instrukcję, chcę go oddać, lub wymienić
    na inny.
    Pan ze stanowiska obsługi stiwerdził, że nie jest to możliwe gdyż nabyłem
    telefon a usterka nie jest istotna.

    Co ja mam teraz zrobić?!

    Pomóżcie, proszę.

  • 2. Data: 2003-01-06 23:58:21
    Temat: Re: Ale numer! Era & Fisio 620 (Philips)
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Doker" <d...@a...pl> wrote in message

    > Co ja mam teraz zrobić?!

    Wyluzowac sie? :-) Ja tez uwazam ze usterka nie jest istotna - ja od lat mam
    trelefony bez tych opcji i zyje. Mysle, ze ewentualny sad podzieli to
    zdanie.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-01-07 08:12:12
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Wyluzowac sie? :-) Ja tez uwazam ze usterka nie jest istotna - ja od lat
    mam
    > trelefony bez tych opcji i zyje. Mysle, ze ewentualny sad podzieli to
    > zdanie.

    A ja uwazam ze usterka jest istotna - dostales towar inny niz ten za ktory
    zaplaciles. To samo co kupujesz samochod ze skórzanymi siedzeniami i
    dostajesz ze zwyklymi - usterka nie jest istotna - jezdzic mozna - ale czy o
    to chodzilo?
    Patrzysz w specyfikacje produktu i chcesz miec to na co sie zdecydowales -
    zgodne z tym co napisane - chyba to jest normalne.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 4. Data: 2003-01-07 10:38:52
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Użytkownik "Doker" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na inny.
    > Pan ze stanowiska obsługi stiwerdził, że nie jest to możliwe gdyż nabyłem

    Usterka jest istotna ponieważ brak tych opcji bezpośrednio wpływa na obsługę
    telefonu. W dodatku zgodnie z najnowszymi przepisami w których mówi się o
    niezgodności z umową sprzedawca jest również odpowiedzialny za zapewnienia
    zawarte w reklamie a tym bardziej instrukcji.

    Zgłoś się z tym problemem do Miejskiego Rzezcnika Obrony Konsumentów,
    Federacji Konsumentów, Inspekcji Handlowej lub wyślij na początek pismo w
    którym opiszesz całą sytuację do głównej siedziby Philipsa. A Pan ze
    stanowiska obsługi niech się douczy lub zmieni pracę.

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 5. Data: 2003-01-07 14:20:21
    Od: "Doker" <d...@a...pl>

> [...]
    > którym opiszesz całą sytuację do głównej siedziby Philipsa. A Pan ze
    > stanowiska obsługi niech się douczy lub zmieni pracę.

    Dzięki za rade.

    Pan z obsługi, przburczał coś o 1szym Stycznia(chyba chodzi tu wlasnei o
    nowe prawo) ale był zadowolony, że kupiłem telefon jeszcze przed nowym
    rokiem.

  • 6. Data: 2003-01-07 22:24:17
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Doker napisa_(a):
    > Pan z obsługi, przburczał coś o 1szym Stycznia(chyba chodzi tu wlasnei o
    > nowe prawo) ale był zadowolony, że kupiłem telefon jeszcze przed nowym
    > rokiem.

    Nie dziwię mu się, obowiązują Cię jeszcze stare przepisy (kodeks
    cywilny)

    KG

  • 7. Data: 2003-01-08 07:41:30
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Nie dziwię mu się, obowiązują Cię jeszcze stare przepisy (kodeks
    > cywilny)

    A w starym kodeksie cywilnym nie ma nic wspomniane o tym że towar powinien
    byc zgodny z tym co jest w ofercie???
    Jak kupowales telefon to przypadkiem nie bylo tam dodane ze towar moze
    roznic sie i odbiegac parametrami od specyfikacji i od opcji podanych w
    instrukcji - ewentualnie ze jakies tam opcje zaleza od regionu?

    Pozdrawiam
    Albercik