  • 1. Data: 2003-01-06 17:14:03
    Temat: Dane osobowe
    Od: "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl>

    Witam!

    Dzisiaj przyszedł do mnie list od pewnego dealera samochodów. W liście tym
    jest zaproszenie na przegląd do w/w dealera. Niby wszystko OK, ale nigdy nie
    byłem w tym salonie na żadnych przegladzie, więc skąd maja moje dane
    osobowe, a nawet numer nadwozia mojego samochodu? Czy takie postepowanie nie
    narusza ustawy o danych osobowych?

    --
    Pozdrófka WeSuŁ

  • 2. Data: 2003-01-07 11:48:25
    Temat: Re: Dane osobowe
    Od: "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl>

    Witam!

    Dodam tylko, że:
    -samochód był sprowadzony do Polski w '99
    -auto nabyłem jakis rok temu

    Czy moge zarządać od nich podania skąd maja moje i moje auta dane?

    --
    Pozdrófka WeSuŁ

  • 3. Data: 2003-01-08 20:51:05
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Użytkownik "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byłem w tym salonie na żadnych przegladzie, więc skąd maja moje dane
    > osobowe, a nawet numer nadwozia mojego samochodu? Czy takie postepowanie

    jeżeli list był adresowany imiennie to raczej tak chyba że kiedykolwiek
    wypełniając jakieś kwity wyraziłeś zgodę jakiejś firmie i podmiotom
    współpracującym na przetwarzanie danych do celów reklamowych(standardowa
    formułka na którą nikt nie zwraca uwagi i podpisuje)
    Marek

  • 4. Data: 2003-01-09 20:45:12
    Od: "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl>

    Witam!

> [...]
    > współpracującym na przetwarzanie danych do celów reklamowych(standardowa
    > formułka na którą nikt nie zwraca uwagi i podpisuje)

    List był adresowany imiennie, a na końcu listu były ostatnie cyfry numeru
    nawozia mojego auta. Na 100% nie wypełniałem żadnej ankiety we Fiacie, a juz
    na pewno takiej w której były by numery nadwozia. Pozatym list przyszedł od
    dealera z miasta obok, a nie z mojego.
    Czy mogę ich pozwać? :)
    --
    Pozdrófka WeSuŁ

  • 5. Data: 2003-01-11 11:22:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    juz
    > na pewno takiej w której były by numery nadwozia. Pozatym list przyszedł

    jezeli jestes pewnie, iz nie mogli nabyc tych danych droga legalna (za
    twoim bezsposrednim lub posrednim pozwoleniem) - to tak.

    mozesz tez bezproblemowo: zadac wgladu do twoich danych, mozesz "kazac" je
    zmodyfikowac (np. poprawic blednie napisane nazwisko) lub zazadac ich
    calkowitego usuniecia z bazy tej firmy.

  • 6. Data: 2003-01-11 11:27:25
    Od: "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl>

    Witam!

    > mozesz tez bezproblemowo: zadac wgladu do twoich danych, mozesz "kazac"
    je
    > zmodyfikowac (np. poprawic blednie napisane nazwisko) lub zazadac ich
    > calkowitego usuniecia z bazy tej firmy.

    A czy mogę żadać podania źródła?
    Tylko podpisałem zgode na przetwarzanie danych w Samoobronie, bo powiedzeli,
    że bez tej zgody nie będą w stanie wypłacić mi odszkodowania (mozna tak?).
    Było to jakieś pół roku temu...

    --
    Pozdrófka WeSuŁ

  • 7. Data: 2003-01-11 11:46:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    powiedzeli,
    > że bez tej zgody nie będą w stanie wypłacić mi odszkodowania (mozna tak?).

    tego niestety do konca nie wiem, a nie chcialbym wprowadzac w blad.
    Napewno masz prawo do tego o czym wspomnialem.
    Mozesz tez poprostu poprosic (nie zadac) aby ujawnili zrodlo.

  • 8. Data: 2003-01-11 14:19:31
    Temat: Sprostowanie..
    Od: "WeSuŁ" <S...@n...rejestracje.pl>

    Witam!

    Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem... Mianowicie auto jest
    zarejestrowane na ojca i na mnie (współwłaściciel).
    Samochodem jeżdzę tylko i wyłącznie ja. Ojciec nie wypełniał żadnych ankiet,
    a nawet jak kiedyś wypełnił to nie miał prawa znać numerów nadwozia, które
    były w liście zawarte. Ja podpisałem zgodę na przetważanie danych w
    samopomcy (bo inaczej nie dostałbym odszkodowania), ale na swoje dane. List
    polecony przyszedł na ojca i zawierał końcówke numerów nadwozia. Tak czy
    siak dane te nie mogły zostac zdobyte w sposób zgodny z ustwą.

    --
    Pozdrófka WeSuŁ