  • 21. Data: 2019-07-11 12:05:15
    Temat: Re: Akt oskarżenia wobec Dariusza S., pracownika ochrony finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d265eb9$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 10.07.2019 o 16:43, J.F. pisze:

    >Minister z urzędu kontroluje różne podmioty.

    To trzeba mowic "wyslalem kontrole" a nie "rozpoczalem procedure
    odebrania koncesji" :-)

    >Czasem jakiś uczynny
    >obywatel napisze. Nie twierdzę, że nie mógł prokurator czy policjant,
    >ale co do zasady niekoniecznie musiał.

    Niekoniecznie musial, ale do wielu informacji dostep ma prokurator,
    moze policjant, a dopiero potem dziennikarze.
    A na koncu dopiero minister, jesli policjant mu wczesniej nie doniesie
    :-)

    >Powiedzmy, że rozumiem o co Ci chodzi. Umieć / nie umieć, to nie jest
    >właściwe określenie. Firma ma to robić zgodnie z przepisami. O

    No nie chcesz chyba powiedziec ministrowi, ze jego przepisy sa do d* ?
    Przepisy sa bardzo dobre, tylko ochrona ich nie przestrzegala :-

> [...]
    >ochroniarzy. Tu wyszło, ze firma po prostu nie zrobiła tego zgodnie z
    >prawem. Tyle, że wnosząc po materiale prasowym podobnie robiono w
    >wielu
    >miejscach i od lat. To jest problem o wiele większy moim zdaniem.

    >Odnoszę wrażenie, że przez lata przymykaliśmy oko na naciąganie tych
    >przepisów, a jak doszło do nieszczęścia - zresztą powiedzmy otwarcie,
    >że
    >luźno z samym zabójstwem związanego - to przykładnie ukarano firmę
    >ochroniarską. W mojej ocenie sprawa jest o wiele bardziej złożona.

    Moze jednak przepisy sa do d* - z jednej strony chcemy bezpieczenstwa,
    ale z drugiej co - jeden ochroniarz na jednego uczestnika ? :-)

    >Znam sporo wszczęć na podstawie materiałów prasowych.

    A pismaki same sprawdzily, czy sie od rzecznika dowiedzialy, czy od
    zaprzyjaznionego policjanta ? :-)

    >Ale mnie chodzi o ostateczny skutek.

    Ale decyzja jest teraz, a nie ostatecznie.

    >Pamiętaj, że czasem sąd świadka nie
    >słucha już, tylko poprzestaje na odczytaniu jego zeznań. Oczywiście
    >przy mniej istotnych dla sprawy świadkach.

    Masz na mysli sprawe karna, czy rozpatrzenie wniosku o areszt ?

    >I...? Bo chciałbym wiedzieć, do czego dążysz. Rozumiał bym, jakby
    >problemem były jakieś podrzucone materiały. Ale skoro były, to sąd
    >sobie
    >mógł ocenić, czy to są materiały niedozwolone, czy nie i tyle. W czym
    >dostrzegasz problem?

    W tym, jak policja (choc w tym przypadku SW) potrafi pewne sprawy
    nazwac.
    Trzeba Trynkiewicza zatrzymac, bo suweren i minister tak sobie zycza,
    to mu robimy kipisz w celi.

    To skad wiesz, jak naprawde wygladalo to namawianie do falszywych
    zeznan ...

    J.

  • 22. Data: 2019-07-11 12:37:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.07.2019 o 09:59, Michal Jankowski pisze:

    > No przecież przez wieki niezameldowanie się w miejscu pobytu było
    > karalne, ale nikt nie karał "wszędzie", tylko jak się doniosło na
    > sąsiada, że robi w nocy hałaśliwe pijackie imprezy, to dostawał grzywnę
    > za brak meldunku.
    >
    >   MJ

    oj, niebieskie ptaki były ścigane w PRL-u za całą surowością
    totalitarnego bezprawia:)

    --
    I love love

  • 23. Data: 2019-07-11 12:44:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >oj, niebieskie ptaki były ścigane w PRL-u za całą surowością
    >totalitarnego bezprawia:)

    Tzn ?
    milicjant sie pytal "placi pan, czy mam oddac sprawe na kolegium", a
    kolegium wysylalo wezwanie pod adres zameldowania ? :)

    Czy raczej "niebieskie ptaki" to nie pracowaly, ale meldunek mialy ...
    niekoniecznie pod adresem zamieszkania :)

    J.

  • 24. Data: 2019-07-11 13:11:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.07.2019 o 12:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Czy raczej "niebieskie ptaki" to nie pracowaly, ale meldunek mialy ...
    > niekoniecznie pod adresem zamieszkania :)

    była nawet taka znana piosenka "niebieskie ptaki do paki"

    https://www.youtube.com/watch?v=b4Lyfiljyho

    --
    I love love

  • 25. Data: 2019-07-11 20:10:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > karalne, ale nikt nie karał "wszędzie", tylko jak się doniosło na
    > sąsiada, że robi w nocy hałaśliwe pijackie imprezy, to dostawał grzywnę

    I uważasz to za chwalebne i godne naśladowania? Czy do czego ten
    argument ma posłużyć?