  • 11. Data: 2004-12-28 19:06:24
    Temat: Re: Adres MAC karty sieciowej
    Od: "Paweł Daszczuk" <p...@o...pl>

    > Operator przydziela Abonentowi numer IP i nazwę hosta, zobowiązując
    > zarazem
    > Abonenta do używania zarejestrowanej w systemie karty sieciowej. Zmiana
    > karty sieciowej (ew. adresu fizycznego sprzętu) przez Abonenta wymaga
    > bezzwłocznego powiadomienia Operatora.
    >
    > Według mnie nie będzie, bo ja nie zmieniam adresu karty, której używam na
    > inny (np by mieć szybsze połączenie od sąsiada) ale używam tego samego
    > adresu.

    Zgadza się, byłem zresztą u admina, po dogłębnej analizie regulaminu, i
    powiedziałem prosto w oczy, że zmiana adresu MAC nie będzie stanowiło
    naruszenia regulaminu, zmieniłem mac'a i wszystko gra, aha ktoś pytał się o
    regulamin w formie elektronicznej http://www.wignet.pl/LAN/index_lokal.html
    (niestety z ramkami)
    Dowiedziałem się też że zmiana maca przez admina ponad 2x w roku kosztuje
    150 zł :) czego oczywiście nie ma w cenniku, w związku z tym byłby kolejny
    punkt zaczepienia dla ewentualnych sporów

    Dzięki za zainteresowanie,
    Paweł Daszczuk

  • 12. Data: 2004-12-28 23:58:56
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:
    > NTG

    > mozna zmienic MAC odpowiednim programem
    > mozna rowniez przestawic MACa chwilowo
    > czy da sie w to zrobic w windzie, nie wiem
    > w linuksach sie da
    >
    > zyga
    oczywiscie ze w windzie sie da, bez programu bez specjalnego wysilku

  • 13. Data: 2004-12-29 00:00:49
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik ainek napisał:

    > Kup sobie router (~150PLN), podlacz go do netu, powiadom providera ze
    > zmieniles karte sieciowa - niech
    > zmieni sobie MAC u siebie na MAC routera...-> bedziesz mogl korzystac z 2
    > kompow rownoczesnie - beda widziane jako jeden komp korzystajacy z sesji obu
    > kompow u siebie...
    > LUB
    > Zaopatrz sie w program WINPROXY, na drugim kompie ustawiasz pierwszy jako
    > brame, i net huja ze hej !
    > ewentualnie Winroute - ale do tego trzeba drugiej sieciowki w pierwszym
    > kompie....

    nie licz na ułonosc admina, sprawdzic ile kompow siedzi za jednym
    macadresem to nei problem wiec moze zlamac tym umowe.

  • 14. Data: 2004-12-29 00:58:55
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/28/2004 2:47 AM, Wieslaw Lubas wrote:

    > Tak, bo adresy MAC nie zgloszone u operatora sa filtrowane i nie
    > uzyskalbys dostepu do sieci.
    > Jak rowniez filtrowane zapewne sa dwa takie same adresy MAC.
    > Jezeli faktycznie chcesz korzystac nierownoczesnie, mozesz smialo
    > zmieniac. Nikt nie bedzie Cie za to gonil, ani tym bardziej nie
    > udowodni, ze korzystales z urzadzenia ze zmienionym MAC. O ile uzyjesz
    > adresu sprzetowego innego urzadzenia, ktorego Ty jestes wlascicielem

    Mój (były) dostawca traktował nierównoczesne, jak równoczesne, bo chciał
    przyciąć - teraz ma karę, bo jak weszło neo, to się musi starać, ale
    słabo mu idzie.

    pzdr: Catbert

  • 15. Data: 2004-12-29 09:31:14
    Od: "waldi" <w...@p...onet.pl>

    > Ale moze zlamac w ten sposob regulamin, a on tego chce chyba uniknac?
    > A poza tym moze kupic router, ktoremu zmieni MAC adres i operator nic
    > nie bedzie wiedzial :) No prawie nic, bo o szacowaniu ile komputerow
    > jest podlaczone na lewo to juz inna opowiesc ...

    panowie :)
    provider zawsze bedzie wiedzial :)
    podpowiedz TTL + tcpdump nie mozna ukryc komputerow za routerem :)

  • 16. Data: 2004-12-29 17:34:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    "waldi" <w...@p...onet.pl> popełnił 29 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > provider zawsze bedzie wiedzial :)
    > podpowiedz TTL + tcpdump nie mozna ukryc komputerow za routerem :)
    Technicznie - co jest zarówno NTG, jak i OT - TTL powie,
    że jakiś router po drodze mamy.
    Z tcpdump z kolei ostrożnie, zbliżając się do TG.
    A pytacza interesuje jedynie czy przytoczone pkt. regulaminu
    ZAKAZUJĄ mu samodzielnej zmiany MAC.
    Zgadzasz się z wsześniejszą tezą, że NIE? Czy argumentujesz, ze tak?
    Bo dyskusja o analizie pakietow to NTG i na pcn proszę?

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2005-05-30 09:40:38
    Od: "WigNET" <w...@i...pl>

    Paweł Daszczuk ongiś napisał:
> [...]
    > 150 zł :) czego oczywiście nie ma w cenniku, w związku z tym byłby kolejny
    > punkt zaczepienia dla ewentualnych sporów.
    Dosyć dawno poruszany wątek, jednakże ktoś może go jeszcze "wygooglować" i coś
    nie tak sobie pomyśleć o naszej firmie (wskazanej w linku). Dlatego też zgodnie
    z przysłowiem "lepiej późno niż w cale" postanowiłem parę kwestii sprostować:
    1. nigdy Pan u mnie nie był,
    2. rozmawialiśmy na ten temat przez telefon i w rozmowa przebiegała nieco
    inaczej niż opisana powyżej.
    3. powodem nieporozumienia była zła interpretacja cytowanego przez Pana pkt. 7
    Regulaminu - z naszej strony jest to tylko i wyłącznie zabezpieczenie na
    wypadek ew. pretensji z tyt. braku dostępu do Internetu po zmianach sprzętowych
    po stronie Użytkownika,
    4. wskazałem kilka opcji rozwiązania pańskiego problemu (chcąc zaoszczędzić
    zdecydowal się Pan na arpspoofing i ja to rozumiem),
    5. nie rozumiem natomiast skąd się wzieła kwota 150 zł skoro w cenniku od
    początku było 15 zł ??? - tu Pan niedoczytał (ew. nie dosłyszał),
    6. czas pokazał, że nie było "kolejnego punktu zaczepienia dla ewentualnych
    sporów".

    W zw. z pow. przykro mi, że tak Pan potraktował sprawę na forum - zwłaszcza, że
    nasza sieć znana jest z "liberalnego" podejścia do różnych potrzeb naszych
    Użytkowników (tzn. nie ma sprawy, w której nie można się z nami dogadać).

    T. Mazurek
    --
    ~~ potrzeby są proporcjonalne do stanu posiadania ~~
    ~~~~ hint: dobierz odpowiednie proporcje ~~~~