eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Administracja nie chce wypłacić nadpłaconego czynszu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2006-10-10 15:04:16
    Temat: Administracja nie chce wypłacić nadpłaconego czynszu
    Od: "vant" <v...@i...pl>

    Witam Wszystkich
    Mam następujący problem.
    Wykupiłem moje mieszkanie i zmieniła mi się administracja, (o czym
    nie zostałem poinformowany). Co najgorsze okazało się że nie
    poinformowano mnie również o tym iż mam płacić czynsz innej
    administracji. W związku z tym przez 1,5 roku pieniądze za czynsz
    były przelewane (zleceniem stałym) co miesiąc z banku mojego ojca
    który za mnie wtedy płacił czynsz (taki prezent od rodziców :) ale
    do starej administracji.
    Nowa administracja przypomniała sobie, że oni nic nie dostają po 1,5
    roku. W tym czasie w starej administracji nazbierało się około 2,500
    zł nadpłaty, o czym nie raczyli mnie przez te 1,5 roku poinformować.

    Teraz, kiedy poszedłem wypłacić moje pieniądze w starej
    administracji Pani poinformowała mnie, że muszę przedstawić dowody
    wpłaty żeby oni mogli mi wypłacić pieniądze.
    Wysłałem, więc ojca, aby uzyskał wyciąg z konta, ale okazuje się,
    że za tak długi wyciąg trzeba sporo zapłacić a żeby jeszcze
    bardziej zagmatwać sprawę pierwsze dwa nadpłacone czynsze wykonała
    moja babcia, która już niestety nie żyje.
    Moje pytanie wygląda następująco:
    - Czy muszę przedstawiać im dowody wpłaty (może wystarczyłaby
    obecność mojego ojca jako wpłacającego i moja jako właściciela
    mieszkania)
    - Czy nie mam prawa żądać odsetek za przedszymywanie moich
    pieniędzy bez poinformowania mnie o tym na ich koncie?
    - Co w sytuacji gdy moja babcia nie żyje a jej konto jest
    zlikwidowane?

    Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc
    VanT


  • 2. Data: 2006-10-10 21:28:44
    Temat: Re: Administracja nie chce wypłacić nadpłaconego czynszu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vant" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:1160492656.768808.73040@b28g2000cwb.googlegroup
    s.com...

    Przede wszystkim napisz, z czego wynikała zmiana administracji. Bo jeśli
    wierzyciele miedzy sobą bez uzgodnienia z Tobą zmienili się i nie poinformowali
    Cię o tym w sposób prawem przewidziany, to zaczął bym od stwierdzenia, że to
    nowa administracja ma się dogadać ze starą, a nie Ty.

    Jeśli to nie chwyci, to "druga rubież obrony" polega na imputowaniu starej
    administracji, ze dopuściła się oszustwa polegającego na wykorzystaniu Twojego
    błędu. Ale tutaj już trzeba by było dowieść, że władze spółdzielni wiedziały lub
    z łatwością mogły się dowiedzieć, że płacisz im omyłkowo czynsz. W praktyce da
    się tego dowieść, o ile czynsz wpływał subkonta, a nie na jedno wspólne konto.
    Poza tym nie powinien się im zgodzić bilans na koniec roku, bo na koncie mieli
    wyższą kwotę, niż zaksięgowana - a przynajmniej tak powinno być.

    Dopiero "trzecia linia obrony", to szukanie dowodów wpłaty. Wówczas działał byś
    na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia przez starego administratora. Tu już
    faktycznie te dowody wpłaty by się przydały. Może niekoniecznie na etapie
    spółdzielni, ale jak pójdziesz z tym do sądu, to bez nich ani rusz.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1