  • 71. Data: 2018-03-16 15:48:34
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 15:33, Olin pisze:

    > To raczej, mówiąc uczenie, projekcja.
    > Na przykład, Rafał Ziemkiewicz - na etacie Cycerona publicystów
    > niepokornych - swego czasu nabył hektar ziemi i schronił się pod skrzydłami
    > Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Dlatego jego wyznawcy uważają,
    > że wszyscy kantują i nie mogą zrozumieć, że ktoś inny tego nie czyni.

    O kufa. Przeczytałem "jesteś na KURSIE" ;) Przez tych pojebów teraz
    wszystko się ze smoleńskiem kojarzy:)

    Nie nie jestem na krusie. Płacę uczciwie, nawet jak nie mam specjalnie
    robotu to nie zawieszam działalności na miesiąc;)

    Shrek

  • 72. Data: 2018-03-16 16:22:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-16 o 10:17, J.F. pisze:

    >Podatek płaci turysta (właściciel pensjonatu jest tylko
    >przekaźnikiem),

    A to zle zrozumialem.

    >zniżki jeśli korzystasz aktywnie z infrastruktury mogą byc większe
    >niźli to co zapłaciłeś. Psychologiczne działanie tego jest takie, by
    >ci co przyjechali rzeczywiście aktywnie korzystali, dla właścicieli
    >pensjonatów jest zaletą to, że infrastruktura jest, więc turyści mają
    >po co przyjeżdżać, dodatkowo promuje to tych co przyjeżdżają na
    >dłużej, a nie są tylko przejazdem, więc tu jest więcej rzeczy w tym
    >biznesplanie, które powodują, że to się opłaci mieszkańcom oraz
    >przyjezdnym.

    Cos w tym jest, ale:
    -moze to i lepsze, ze wlasciciele pensjonatow decydowali, a nie
    tajemnicza "wladza" ... ale turysci powinni decydowac :-)

    -o ile rozumiem, to summa summarum turysci placa za te atrakcje
    Tylko w hotelu.
    To tak jak u nas czy w USA, ze przy kasie okazuje sie ze cena
    drozsza od umowionej ?

    - no dobra, moze po tygodniu korzystania z atrakcji po znizkowej cenie
    zlosc im przechodzi.
    - tylko czy nie prosciej by bylo bez tego podatku, gdyby atrakcje byly
    prywatne i pelnoplatne ?

    -a moze to po prostu nowoczesna forma marketingu - musisz zaplacic
    wiecej, ale dostajesz wiecej ... a jakbys nie musial, to nie wiadomo
    czy bys kupil.
    A tak to obrot w miejscowosci rosnie, a i turysta zadowolony ...

    J.

  • 73. Data: 2018-03-16 16:37:05
    Od: z <...@...pl>

    > Etam. Co innego miec telewizor, a co innego ogladać tv. Sam do kupy
    > oglądam raz na 2-3 miesiące do diskowery czanel i podobnych, ale mam bo
    > tak wygodnie niż na monitorze czy projektorze.

    Wygodniej, taniej, łatwiej, ekonomiczniej...

    Ale przecież można powydziwiać że się kupuje szrotowe amplitunery za
    grosze i obok projektor albo wielki monitor za kupę szmalu...
    Mało wiarygodne :-)

  • 74. Data: 2018-03-16 16:42:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 15:35, RadoslawF pisze:

    > A coś na poparcie tej tezy?

    Statystyki mówią że firmie/korporacji łatwiej i taniej jest zamist
    wybudować fabrykę i coś pożytecznego produkować inwestować w spekulacje
    albo bankowość. Po co się wysilać.
    To jest światowy trynd. ;-) Tyle się o tym mówi również w opozycyjnym
    radiu tokfm.
    Nie jesteś na czasie? :-)

  • 75. Data: 2018-03-16 17:39:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 14:15, Shrek pisze:

    > Generalnie wszędzie (poza skarbówką).

    Czyli nie wiesz.

    > Na razie nie działa to tak, że jak
    > jakiś zet powie że mam płacić podatek od telewizora to mam płacić, bo
    > zet wie lepiej, że nie ma możliwości, żeby telewizora nie miał.

    Jak na razie wykorzystujesz tę zasadę zupełnie "z dupy" - jak ktoś
    ocenia twoje zachowanie po tym, co piszesz, to migasz się rakiem
    wymówką, że nie ma dowodu na to, że to co napisałeś, jest prawdą.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2018-03-16 17:40:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 15:33, Olin pisze:

> [...]
    > Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Dlatego jego wyznawcy uważają,
    > że wszyscy kantują i nie mogą zrozumieć, że ktoś inny tego nie czyni.

    Gdzie tu kant?

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2018-03-16 17:56:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 16:42, z pisze:

> [...]
    > albo bankowość. Po co się wysilać.
    > To jest światowy trynd. ;-) Tyle się o tym mówi również w opozycyjnym

    Jestem. Ale w odróżnieniu od zwolenników teorii spiskowych mam swój
    rozum i wiem że aby spekulować trzeba mieć czym.
    Ale rozumiem że łatwiej i wygodniej uwierzyć kolejnym gadającym
    głowom z TV czy głosom z radia.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2018-03-16 19:16:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 17:39, Liwiusz pisze:

    > Czyli nie wiesz.

    Czyli ty wiesz, ale nie powiesz.

    > Jak na razie wykorzystujesz tę zasadę zupełnie "z dupy" - jak ktoś
    > ocenia twoje zachowanie po tym, co piszesz, to migasz się rakiem
    > wymówką, że nie ma dowodu na to, że to co napisałeś, jest prawdą.

    Nie - przyznalem, że mam radio w samochodzie o którym zapomniałem. To
    akurat nie ulegało dyskusji. Chodzi o to, że ja mówię, że mam projektor
    a zet mówi, że telewizor i mam płacić podatek.

    Shrek

  • 79. Data: 2018-03-16 19:17:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 17:56, RadoslawF pisze:
    > Jestem. Ale w odróżnieniu od zwolenników teorii spiskowych

    To nie jest żaden spisek.
    Mamy takie czasy (zapewne tak wyszło z normalnej pazerności) że każdy
    optymalizuje wydatki i minimalizuje koszty :-)
    Przy okazji zgodzono się że mogą istnieć "produkty finansowe" ZGROZA
    logiczna i językowa
    Więc... ;-) "inwestorzy" działają i produkują to co im się bardziej
    opłaca. Czyli produkty finansowe oraz handlują tym co przynosi
    największy zysk. I kółko się zamyka

    Cytuję tutaj właśnie to radio żeby nie być posądzanym o pizdzielstwo
    które jest głupie z zasady i coby nie powiedziały "narodowe media"
    będzie też głupie...

    oraz dlatego że wypowiadają się tam czasem mądrzy ludzie i można się
    wiele dowiedzieć o świecie.
    Od kultury czy historii po nowinki technologiczne czy nowe idee
    socjologiczne.
    Posłuchaj. Warto.

  • 80. Data: 2018-03-16 19:22:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 16:37, z pisze:

    > Ale przecież można powydziwiać że się kupuje szrotowe amplitunery za
    > grosze i obok projektor albo wielki monitor za kupę szmalu...
    > Mało wiarygodne :-)

    Jprd. Wejdź sobie na jakś forum o kinie domowym, to się dowiesz,
    dlaczego ludzie mają projektory (zwłaszcza jak kupowali je 10 lat temu).
    Do kina domowego 10 lat temu projektor był po prostu lepszy i wcale nie
    droższy. Zresztą dalej jest bo telewizor 110 cali dalej kosztuje majątek
    i nie da się go zwinąć. Popatrz sobie ile kosztuje projektor.

    To że projektory są mało popularne wynika z tego, że nie nadają się do
    ciągłego "oglądania" telewizji. To ich wada... albo zaleta.

    Shrek