  • 21. Data: 2006-12-29 22:38:44
    Temat: Re: Abonament RTV i kontrole po 1.01.2007r.
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl>

    a ja Wam doloże ciekawostke do tej dyskusji.
    Spedziłem ostatnio sporo czasu w UK. I tam to wyglada tak, a w łasciwie znam
    kilka historii:
    1. kumpel kupił kino domowe w sklepie wysyłkowym wiec firma miała jego
    adres. zgodnie z jakimis wew. rozporzadzeniami przekazała jego dane do "TV
    license" a oni wysłali mu list. "poniewaz w tym a tym dniu dokonał Pan
    zakupu tv equipment i mamy prawo przypuszczac ze posiada Pan odbiornik tv
    wzywa sie obywatela do uiszczenia oplaty za abonament rtv/tv" kumpel
    zadzwonil i powiedział ze slucha tylko muzyki i nie ma telewizora to dali
    mu spokuj. Czy to prawda czy nie nie ma znaczenia. Chodzi o to jak to działa
    i ze najadl sie strachu ze bedzie musiał placic 120Ł rocznie.
    2. Wprowadziliśmy sie do domu w którym nikt nie miał tv. kumpela w pokoju
    obok po jakims czasie zakupila sobie takowy i po 2 tyg przyszlo wezwanie do
    oplat. wszyscy skonsternowani jak oni to wybadali...... no i dowiedzielismy
    sie od sasiadow zza plota irlandczykow ze niedawno widzieli auto z antena na
    dachu, ktore włąsnie sluzy do wyszukiwania odpowiednich fal dzieki ktorym
    wiedza kto gdzie ma tv i czy placi.
    3. Wprowadzilismy sie do domu wynajmowanego od agencji nieruchomosci i
    gdzies po 1 mies pukanie do drzwi. patrze przez odko gosc podobny zupelnie
    do nikogo ale otworzylem. przedstawil sie ze on jest z tv license i ze ma
    prawo i obowiazek sprawdzic czy w tym domu jest tv ( bo samo posiadanie
    odbiornika obliguje mieszkan cow do oplacania "skladaek członkowskich" a
    zakonczyl tym ze jesli go nie w puszcze to on niedlugo moze jutro ale
    napewno pojawi sie z policjantem i beda mieli prawo przeszukac dom. jelsi
    znjada sprawne telewizor to kara moze byc do 1 000Ł. znajomi z ktorymi
    mieszkalem ogladali tv dosc czesto (ja nie jestem zwolennikiem tego medium)
    wiec postanowili legalnie zaplacic i mieszkac w spokoju.
    Przytoczylem te historie jako ciekawostke i aby wam pokazac jak moze
    wygladac..... tzn egzekucja przepisow.:))
    pozdrawia

  • 22. Data: 2006-12-29 22:48:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "maciej j." <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > no i dowiedzielismy sie od sasiadow zza plota irlandczykow ze niedawno
    > widzieli auto z antena na dachu, ktore włąsnie sluzy do wyszukiwania
    > odpowiednich fal dzieki ktorym wiedza kto gdzie ma tv i czy placi.

    hmm, czy u nas czegos nie uczą na wydziałach elektroniki.
    A w jaki sposób oni wykrywają odbiorniki, a nie nadajniki?

> [...]
    > znajomi z ktorymi mieszkalem ogladali tv dosc czesto (ja nie jestem
    > zwolennikiem tego medium) wiec postanowili legalnie zaplacic i mieszkac w

    Dobry przykład.
    Dlaczego za granicą polacy są tacy praworządni, a w Polsce poczciarzowi
    który robi dokładnie to samo wszyscy chcą obić gebę.
    Za mały zamordyzm?

  • 23. Data: 2006-12-29 22:50:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    maciej j. napisał(a) :

> [...]
    > dachu, ktore włąsnie sluzy do wyszukiwania odpowiednich fal dzieki ktorym

    Niesamowite. To czarna wołga dotarła i do Anglii.
    Wiesz, że jak odwrócą ciąg urządzeń, to przez te anteny wysyłają
    fale do sterowania mózgiem?
    Krótko mówiąc bzdura.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 24. Data: 2006-12-29 22:54:24
    Od: "ARO" <n...@d...mejla>

    Użytkownik "maciej j." <m...@p...onet.pl> napisał :

    > Przytoczylem te historie jako ciekawostke i aby wam pokazac jak moze
    > wygladac..... tzn egzekucja przepisow.:))

    ale jak to ma sie do prawa panujacego w Polsce?

    --
    ARO

  • 25. Data: 2006-12-29 22:56:11
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl>

    > Niesamowite. To czarna wołga dotarła i do Anglii.
    > Wiesz, że jak odwrócą ciąg urządzeń, to przez te anteny wysyłają fale do
    > sterowania mózgiem?
    > Krótko mówiąc bzdura.

    powatarzam tylko co slyszalem....
    po drugie ja nie watpie ze tv sluzy do sterowania mozgiem... i to nie sa
    bzdury.. tylko nie przez te specjalne fale tylko przez zawartosc.:P.

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-12-29 23:24:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-12-2006 o 23:50:22 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Niesamowite. To czarna wołga dotarła i do Anglii.
    > Wiesz, że jak odwrócą ciąg urządzeń, to przez te anteny wysyłają fale do
    > sterowania mózgiem?
    > Krótko mówiąc bzdura.

    Czy ja wiem czy bzdura. Dalo by sie zrobic. Bedzie temat na prace
    doktorska z telemetrii ;)
    Bzdura jest, aby nie mozna bylo tego abonamentu zaplacic wplacajac nie
    ruszajac sie z domu przelewem na konto ... bo tego konta nie ma. I jak tu
    sprawdzic kto placil a kto nie ...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 27. Data: 2006-12-29 23:31:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Bzdura jest, aby nie mozna bylo tego abonamentu zaplacic wplacajac nie
    > ruszajac sie z domu przelewem na konto ... bo tego konta nie ma. I jak tu
    > sprawdzic kto placil a kto nie ...

    mówisz o Polsce?
    są i da się.

  • 28. Data: 2006-12-29 23:34:38
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > Bzdura jest, aby nie mozna bylo tego abonamentu zaplacic wplacajac nie
    > ruszajac sie z domu przelewem na konto ... bo tego konta nie ma. I jak tu
    > sprawdzic kto placil a kto nie ...

    Można bo jest.

    --
    H.

  • 29. Data: 2006-12-29 23:45:16
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Czy ja wiem czy bzdura. Dalo by sie zrobic. Bedzie temat na prace
    > doktorska z telemetrii ;)

    Technicznie to jest mozliwe. Przeciez nawet mozna
    zdalnie "podglądać" obraz wyświetlany u kogoś przez
    monitor komputerowy.

    Natomiast sądzę, że namierzenie tak dokładnie w którym
    mieszkaniu w duzym bloku jest TV - byloby bardzo trudne.
    Co innego w Anglii, gdzie wiekszosc ludzi mieszka w smiesznych,
    malych czerwonych - ale jednak domkach.

    latet

  • 30. Data: 2006-12-29 23:56:35
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-12-2006 o 00:31:23 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > mówisz o Polsce?
    > s? i da si?.

    Kurcze, musze chyba cos zrobic z ta ksiazeczka abonamentowa :P Moglbym
    poprosic o namiary na dalsze informacje? Bo poki co wszystko sprowadza sie
    do chodzenia na poczte ... raz do roku ale zawsze.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.