  • 1. Data: 2008-08-05 08:49:46
    Temat: spadek o 2 grosze - konieczność komunikatu prasowego ?
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie mam z prawem wiele wspólnego ale bardzo się zdziwiłem kiedy przeglądająć
    dzisiejszą gazetę w dodatku komunikaty wpadło mi takie ogłoszenie:

    "Sąd Rejonowy w Środzie Wlkp. I Wydział Cywilny w dniu 24 czerwca 2008 r. w
    sprawie o sygn. akt I Ns 187/08 wydał postanowienie na wniosek Tomasza
    Zajączkowskiego, w którym zezwolił wnioskodawcy na złożenie do depozytu
    sądowego kwoty 0,02 zł / dwa grosze / tytułem hipoteki wpisanej w dziale IV
    pod pozycją 6 księgi wieczystej KW 2495 Sądu Rejonowego w Środzie Wlkp. na
    rzecz Ignacego Labijaka jako scheda po rodzicach, przy czym kwota ta winna
    być wydana następcom prawnym wyżej wymienionego na ich wniosek po wykazaniu
    ich praw do spadku. Sąd wzywa osoby uprawnione do odbioru depozytu i do
    udziału w sprawie."

    Dostępne również tutaj:
    http://www.komunikaty.pl/komunikaty/0,79738.html?xx_
    announ=1158313

    Moje pytanie brzmi - czy my mamy naprawdę tak słabe prawo, że trzeba dawać
    ogłoszenia o spadku 2 groszy - czy to chodzi o coś więcej ?
    Pytanie dodatkowe jak by ten spadek był podzielony jak 3 spadkobierców by
    się zgłosiło?

    Pozdrawiam
    axell

  • 2. Data: 2008-08-05 09:40:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    axell <a...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    > ogłoszenia o spadku 2 groszy - czy to chodzi o coś więcej ?
    > Pytanie dodatkowe jak by ten spadek był podzielony jak 3 spadkobierców by

    Prawdpodobnie jest to znaczna kwota przedwojenna, ktora w ten sposob
    zdenominowano. A ogloszenie jest potrzebne ze wzgledow formalnych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-08-05 10:08:20
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    to by poszło na noże ;)

  • 4. Data: 2008-08-05 10:39:46
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Jacek_P pisze:

    > Prawdpodobnie jest to znaczna kwota przedwojenna, ktora w ten sposob
    > zdenominowano. A ogloszenie jest potrzebne ze wzgledow formalnych.

    Dokladnie
    Tu byla ciekawa dyskusja na ten temat (chodzilo o wykreslenie hipoteki z
    32r.), widac opcja zlozenia do depozytu kwoty obliczonej po
    denominacjach jest jak narbardziej prawidlowe

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-08-05 10:40:25
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Jacek_P pisze:

> [...]

    32r.), widac opcja zlozenia do depozytu kwoty obliczonej po
    denominacjach jest jak narbardziej prawidlowe

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/5f3a4b9a061ac42/fddb1facda1f4f0e?q=+Jak+
    wyczy%C5%9Bci%C4%87+hipotek%C4%99+z+1932+r+oku%3F+++
    &lnk=ol&#

    --
    pozdr
    luck