  • 11. Data: 2003-01-03 13:56:54
    Temat: Re: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Friday, January 03, 2003 2:46 PM
    Subject: Odp: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?

    :
    : Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    : napisał:4...@n...onet.pl...
    : > Przed podjęciem jakichkolwiek kroków "sądowych" należałoby do
    kontrahenta
    : > wysłać wezwanie przedsądowe
    :
    : osoba zainteresowana? czy to konieczne panie prawniku ?

    tak wysoki sądzie,
    aby zabezpieczony przed bezczelnością i cynizmem drugiej strony wyrażonej w
    odpowiedzi na pozew*,
    uniknąc skutkow z art. 101 k.p.c.

    miłego weekendowego już popołudnia

    marcin

    *no przecież chciałem zapłacić, tylko nie mogłem

  • 12. Data: 2003-01-03 14:02:55
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:4...@n...onet.pl...
    >
    > osoba zainteresowana? czy to konieczne panie prawniku ?
    >

    > Sandra

    Przepraszam - nie rozumiem sarkazmu :(
    Co do wezwania przedsądowego - to jest ono przydatne o tyle, że prawdopodobnie
    cała korespondencja w tej sprawie dotyczczas prowadzona była pocztą
    elektroniczną, a nie wszyscy sędziowie traktują e-mail jako "pełnowartościowy"
    dowód.
    A wysłanie wezwania przedsądowego za pośrednictwem poczty (poleconym ze
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru) pozwoli unkinąć wsytuacji w której strona
    pozwana np. w pierwszej czynności uzna powództwo stwierdzając że nie dała
    powodu do wytoczenia sprawy (i wtedy powód obciązony będzie kosztami sądowymi -
    a po co?) a także sytuacji w której okazałoby ię że korespondencja wróci z
    adnotacją "adresat nieznany" - lepiej, żeby to wiedzieć przed wniesieniem
    powództwa - bo po co opłacić wpis a później szukać pozwanego przez Ewidencję
    Ludności i ryzykować, że się go nie znajdzie. Jak dla mnie - po prostu
    wygodniej jest wysłać wezwanie - czekać na zwrotkę z poczty i dopiero później
    wnosiić pozew - oczywiście to nie jest żadna "obowiązująca" procedura
    postępowania - tylko moje skromne zdanie...

    Pozdrawiam :)

    <anirrak>

    PS A o co chodzi z tą "osobą zainteresowaną", bo przepraszam nie rozumiem ...

  • 13. Data: 2003-01-03 14:06:40
    Temat: Odp: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Przepraszam - nie rozumiem sarkazmu :(

    nie przesadzaj daleka jestem od sarkazmu

    tylko poszerzenie wiedzy no ale skoro tym obraziłam hmm bardzo przepraszam
    :-)

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-03 14:19:25
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > nie przesadzaj daleka jestem od sarkazmu
    >
    > tylko poszerzenie wiedzy no ale skoro tym obraziłam hmm bardzo przepraszam

    Oj - tak łatwo to ja się nie obrażam :-)

    Karina ;) <anirrak>