  • 1. Data: 2002-12-22 22:57:10
    Temat: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?
    Od: "Jakub Ziobro" <q...@p...onet.pl>

    Witam!
    Zostalem ostatnio oszukany na dwoch aukcjach. Przy zakupie towarow wplacilem
    pieniadze z gory na konta, a zadna paczka do mnie nie dotarla. Pierwsza
    transakcja zamknela sie w kwocie 75zl natomiast druga 300zl. Jako dowody
    swoich roszczen posiadam dowody wplaty, pierwsza na konto w mBanku (domyslam
    sie ze raczej stracona sprawa) druga w Banku Slaskim. Moje pytanie jest
    nastepujace:
    Gdzie zlozyc pozew? Na Policji, czy do prokuratury? Czy wymagana jest jakas
    szczegolna forma takiego pozwu? (najlepiej proslilbym o link do jakiejs
    strony z przykladowym zgloszeniem oszustwa...) Czy nalezy dolaczyc wydruk
    korespondencji e-mailowej, ew. kserokopie lub orginal dowodu wplaty na
    konto? Prosze rowniez o inne wskazowki ktore moga mi byc pomocne... Z gory
    bardzo dziekuje i zycze wszystkim wesolych swiat!

    --
    pozdrawiam,
    Jakub Ziobro

  • 2. Data: 2002-12-23 06:37:33
    Temat: Re: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > Witam!
    > Zostalem ostatnio oszukany na dwoch aukcjach. Przy zakupie towarow
    wplacilem

    Po pierwsze zglos to na Allegro.
    Po drugie Allegro ubezpiecza wiekszosc transakcji :
    http://www.allegro.pl/help.php?tid=43&tids=43_45&clo
    se=43&zoom=N

    Fantom

  • 3. Data: 2002-12-23 08:20:39
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Wiesz co nie jestem pewien czy ta sprawa jest stracona.
    Kiedyś czytałem regulamin allegro, powinni mieć namiary na
    tego sprzedającego, co sprzedawał, komu i nie wiem czy przypadkiem nie
    zaznacza
    się, w jaki sposób jest przeprowadzana transakcja, czy bezpośrednio
    czy za pośrednictwem poczty. Ale musisz to sprawdzić w regulaminie.
    Jeżeli ten ktoś wysłał paczkę na Twój adres
    to powinien mieć potwierdzenie.
    Chyba, że doszliście do porozumienia prywatnie poza allegro żeby
    uniknąć kosztów, to wtedy będzie ciężko odzyskać te pieniądze.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2002-12-23 12:04:31
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, Jakub Ziobro wrote:
    [...]
    >+ Jako dowody
    >+ swoich roszczen posiadam dowody wplaty, pierwsza na konto w mBanku (domyslam
    >+ sie ze raczej stracona sprawa) druga w Banku Slaskim.

    A to jakaś różnica na konto w którym banku wpłaciłeś ??
    Jakbys nie wiedział - z kont "internetowych" nie da się wypłacić
    pieniędzy przed potwierdzeniem tożsamości !
    Źeby było jaśniej: konto możesz założyć "natychmiast". Ale
    *wypłat* z konta możesz dokonywać dopiero kiedy bank się upewni
    że jesteś konkretną osobą a nie Czerownym Kapturkiem zamieszkałym
    przy ulicy Przyleśnej 702/5 (bo tak napisałeś w formularzu www :)).
    [...]

    Pozdriwienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-23 16:06:02
    Od: "Wojciech W." <o...@-...onet.pl>

    > Jakbys nie wiedział - z kont "internetowych" nie da się wypłacić
    > pieniędzy przed potwierdzeniem tożsamości !
    hm... A bankomat?

    Wojtas

    ---

  • 6. Data: 2002-12-23 18:25:03
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2002, Wojciech W. wrote:

    >+ > Jakbys nie wiedział - z kont "internetowych" nie da się wypłacić
    >+ > pieniędzy przed potwierdzeniem tożsamości !
    >+ hm... A bankomat?

    Pisałem że się nie da ? ;)
    Kartę też musisz aktywować a z niektywnym wypłacaniem nie
    da rady :)
    Konto *jest* (ma numer, możesz wpłacać) ale operacje wypłaty
    są zablokowane i już.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-23 18:35:05
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > hm... A bankomat?

    A jak zmusisz bankomat to wydania pieniedzy z konta????
    Zeby dostac karte, rachunek musi byc w pelni funkcjonalny, co dzieje sie
    dopiero po otrzymaniu przez Bank kserokopii dokumkentow itp. Raczej ciezko
    zalozyc to na calkiem fikcyjna osobe. Chociaz na pewno z zalozeniem na
    "słupa" nie powinno byc strasznie duzych problemow :)

    ------------------------R--E--K--L--A--M--A---------
    ------------------
    Wymysl slogan dla napoju energetycznego eXtran,
    wygraj rower i odwiedz http://sport.interia.pl

  • 8. Data: 2003-01-02 14:48:55
    Od: "Wojciech W." <o...@-...onet.pl>

    > zalozyc to na calkiem fikcyjna osobe. Chociaz na pewno z zalozeniem na
    > "słupa" nie powinno byc strasznie duzych problemow :)
    Właśnie o to mi chodziło.

    Wojtas

    ---

  • 9. Data: 2003-01-03 13:24:55
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > korespondencji e-mailowej, ew. kserokopie lub orginal dowodu wplaty na
    > konto? Prosze rowniez o inne wskazowki ktore moga mi byc pomocne...

    Cześć - najpierw odpowiem Ci "ogólnikowo" ;)
    Pozew - składasz w sądzie
    W prokuraturze - ewentualnie zawiadomienie o przestępstwie (to możesz też na
    Policji)
    Przed podjęciem jakichkolwiek kroków "sądowych" należałoby do kontrahenta
    wysłać wezwanie przedsądowe
    Ponieważ w tych sprawach w.p.s. jest mniejsze niż 5.000 PLN a roszczenie wynika
    z umowy - pozew powienien być wniesiony na odpowiednim formularzu.

    A co do detali - to po nieco bardziej szcegółowym zapoznaniu się ze sprawą mogę
    Ci pomóc w zredagowaniu odpowiednich dokumentów - jestem "praktykującym"
    prawnikiem ;))))))- daj znać na priv jeśli to nadal aktualne:)

    <anirrak>

  • 10. Data: 2003-01-03 13:46:41
    Temat: Odp: [ALLEGRO] Jak wniesc pozew?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Przed podjęciem jakichkolwiek kroków "sądowych" należałoby do kontrahenta
    > wysłać wezwanie przedsądowe

    osoba zainteresowana? czy to konieczne panie prawniku ?

    Sandra