  • 1. Data: 2009-08-13 00:03:53
    Temat: AGRESYWNA "SELEKCJA" W KLUBACH W WAWIE !!!
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Prosiłbym o ustosunkowanie sie z punktu prawa do opisywanych tu
    zatrważających zdarzeń w znanym "klubie" warszawskim na
    ul.Mazowieckiej:
    http://tinyurl.com/mw3pud

    "Porażka!! Nie polecam!!
    autor: Ania (gość) napisz do autora
    data: 2009-06-06 16:40

    Zdecydowanie nie polecam!!! Najgorszy klub jaki tylko znam, nigdzie
    nigdy nie było tak beznadziejnie i fatalnie! Na wstępie ochroniarze
    bez kompetencji (jestem dobrze wychowaną osobą, więc nie będę nikogo
    obrażać w sposób wulgarny, a powinnam) uważający się za pępki świata,
    patrzą na wszystkich z góry, wpuszczają niektórych tylko ludzi, innych
    informują (to ściema oczywiście), że wstęp tylko z zaproszeniami.
    Mnie, mojego Chłopaka i dwójkę znajomych wpuścili bez żadnych
    zaproszeń, ale pozostała dwójka znajomych została na zewnątrz.
    Niestety odechciało im się dalszej zabawy, bo mimo prośby, że jesteśmy
    całą paczką ochroniarz (totalny brak wychowania) patrzył tylko z góry
    i jak nagrany do znudzenia powtarzał, że bez zaproszeń nie ma wstępu,
    mimo, że nas właśnie bez tego rzekomego zaproszenia wpuścił. Ma chyba
    ludzi za debili i totalnych idiotów. Znajomym niestety odechciało się
    dalszego imprezowania i pojechali do domu, a szkoda, bo mogło być
    fajnie jeśli wszyscy zmienilibyśmy lokal.. Niestety ochroniarz ma
    niesamowite zdolności zniechęcania ludzi do jakiejkolwiek zabawy.
    Przed wejściem byłam świadkiem wielu takich scen, najśmieszniejsze, że
    często pozwalają wejść dziewczynie, a chłopakowi który jej towarzyszy
    już nie. Kolejna sprawa - drogie wejściówki. Drinki niesmaczne,
    rozwodnione i drogie (pili znajomi, ja na szczęście nie). Nie
    zdążyliśmy na dobre rozpocząć zabawy, kiedy podszedł do nas jeden z
    ochroniarzy. Tańczyliśmy sobie spokojnie z boku nikomu nie
    przeszkadzając, byliśmy trzeźwi, nie trzymaliśmy szklanek na
    parkiecie, nie awanturowaliśmy się, po prostu nic! a pan oświadczył,
    że mój Chłopak musi wyjść!!!!!!!!!!!!!!!!! na prośbę, poinformowania
    nas jaki jest tego powód (przecież kupiliśmy wejściówki i
    zachowywaliśmy się normalnie) odmówił udzielenia odpowiedzi i jak
    nagrany bez sensu powtarzał, że porozmawiamy na zewnątrz, bo Chłopak
    źle się zachowuje i musi się przewietrzyć. Jeżeli zwykłe tańczenie ze
    znajomymi w tzw. "kółeczku" jest złym zachowaniem, to co robili inni
    ludzie?! chyba też źle się zachowywali. Próbowaliśmy kilkakrotnie
    spowodować wyjaśnienie tej sytuacji, nikt nas nie słuchał, wszyscy
    ochroniarze wypychali do wyjścia, nawet nie dali mi zabrać kurtki, bo
    Chłopak natychmiast miał opuścić lokal, nie miał prawa zaczekać na
    mnie, tylko miał mnie zostawić, wyszłam razem z nim bez kurtki. Kazali
    mi wejść po kurtkę samej. Próbowałam w środku poprosić któregoś z
    pracowników o pomoc, o krótką rozmowę z menadżerem, właścicielem,
    kimkolwiek kto mógłby zareagować na tę absurdalną sytuację. Niestety
    totalny brak zrozumienia - menadżer jest gdzieś na sali, ale nie
    będzie się fatygował. Nie mogą podać żadnego nazwiska, żadnego
    telefonu, nic po prostu anonimowy klub bez właściciela, ale opłatę za
    wejście jednak uiściliśmy i do czyjejś kieszeni to pójdzie! Dlaczego
    nikt mi nie mógł podać nazwiska właściciela lub menadżera, to jakaś
    informacja zastrzeżona?! Czy istnieje jakiś regulamin klubu? Z całej
    tej bezradności i tego, że nikt mi nie chciał udzielić żadnej
    informacji, chciałam zrobić ochroniarzowi zdjęcie telefonem ;) tylko
    po to, żeby móc go potem rozpoznać za dnia, bo sprawy tak nie zostawię
    i do właściciela dotrę na pewno. Nie miałam zamiaru wykorzystywać tej
    fotki w żaden publiczny sposób, w każdym razie ochroniarz rzucił się
    na mnie mocno wykręcając mi rękę. Damski bokser. Najciekawsze, że mam
    wrażenie, że byłam trzeźwiejsza niż on - ja przez cały wieczór wypiłam
    jedno piwo i panowałam nad swoimi reakcjami w przeciwieństwie niestety
    do tego pana (ale tego czy był rzeczywiście nietrzeźwy nie wiem, to
    tylko moje przypuszczenia, bo jeszcze mi się w życiu nie zdarzyło,
    żeby ktoś skoczył do mnie z łapami). Najgorszy klub, a raczej
    pracownicy klubu jakich kiedykolwiek miałam nieprzyjemność
    spotkać!!!!! Totalna porażka!! Ludzie jeśli się jeszcze zastanawiacie,
    dobra rada - wybierzcie inny klub. Przed wejściem można się nasłuchać
    też wiele złego o klubie, teksty w stylu "totalne dno",
    "kamieniołomy", "porażka" często można usłyszeć w tłumie
    niewpuszczonych (powinni się raczej cieszyć) oraz wyprowadzanych
    ludzi... Niestety klub w skali od 0 do 10 oceniam na mniej niż zero :)
    Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów! :)"

  • 2. Data: 2009-08-13 05:05:00
    Temat: Re: AGRESYWNA "SELEKCJA" W KLUBACH W WAWIE !!!
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Sie, 02:03, Alojzy Zakalec <a...@g...com> wrote:
    > dobra rada - wybierzcie inny klub. Przed wejściem można się nasłuchać
    > też wiele złego o klubie, teksty w stylu "totalne dno",
    > "kamieniołomy", "porażka" często można usłyszeć w tłumie

    Fstrzonsajonce :>

    Jak mi się nie podoba kino/sklep/stragan to omijam
    i idę do innego, ale ja to truskawki cukrem :]

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2009-08-13 08:14:14
    Od: Piotr Zawiły <z...@o...eu>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Pracownik ochrony, bo o nim mowa, działa na podstawie ustawy o Ochronie Osób i
    Mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku.
    Rozdział 6 tej ustawy, art. 36, mówi:
    "1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia w granicach
    chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:

    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach chronionych

    oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,

    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku stwierdzenia

    braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego obszaru lub

    obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,

    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla

    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
    niezwłocznego

    oddania tych osób Policji,

    4) stosowania środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w art. 38 ust.

    2, w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku

    na pracownika ochrony,"

    art. 38 mówi"

    "1. Pracownik ochrony może stosować środki przymusu bezpośredniego w przypadkach

    określonych w art. 36 ust. 1 pkt 4 i art. 37 pkt 2 wyłącznie wobec osób

    uniemożliwiających wykonanie przez niego zadań określonych w ustawie.

    2. Środkami przymusu bezpośredniego, o których mowa w ust. 1, są:

    1) siła fizyczna w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik

    obrony,

    2) kajdanki,

    3) pałki obronne wielofunkcyjne,

    4) psy obronne,

    5) paralizatory elektryczne,

    6) broń gazowa i ręczne miotacze gazu.

    3. Pracownik ochrony może stosować środki przymusu bezpośredniego odpowiadające

    potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne do osiągnięcia

    podporządkowania się wezwaniu do określonego zachowania.

    4. Środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w ust. 2 pkt 3-6, nie stosuje

    się wobec kobiet o widocznej ciąży, osób, których wygląd wskazuje na wiek do

    13 lat, osób w podeszłym wieku oraz o widocznej niepełnosprawności."

    Ponadto, jeżeli stwierdziła, że pracownik ochrony jest pod wpływem aloholu lub
    innych środków odurzających i pod wpływem ich działania zastosował środki
    przymusu niewspółmierne do zaistniałej sytuacji, to tym samym przekroczył swoje
    uprawnienia, co powinno skutkować wezawniem Policji, ponieważ art. 50 stanowi:

    "Pracownik ochrony, który przy wykonywaniu zadań przekroczył upoważnienia lub

    nie dopełnił obowiązku, naruszając w ten sposób dobro osobiste człowieka,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 5."

    To tyle, jeżeli chodzi o prawną stronę tej sprawy.

    Chciałem jeszcze dodać, że w większości tych wszystkich "klubów" stoją na
    bramkach "pracownicy ochrony" nie mający zielonego pojęcia o w/w ustawie, za to
    mający pojęcie jak użyć własnych mięśni nie używając przy tym wyobraźni.

    Spokojnie, bez problemu znalazłbym świadków zajścia, po czym udałbym się na
    Policję w celu złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez
    pracownika ochrony zatrudnionego w tymże klubie, a dokładnie o przekroczeniu
    przez niego uprawnień. Wierzcie mi, to działa :-)

  • 4. Data: 2009-08-13 09:33:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Fstrzonsajonce :>
    >
    > Jak mi się nie podoba kino/sklep/stragan to omijam
    > i idę do innego, ale ja to truskawki cukrem :]

    czyli jeden z tych co im policja nie jest potrzebna bo jak gdzies sie bija
    to tam nie chodzisz, jak gdzies kradna to tam nie chodzisz, jak bank
    stosuje dziwne zapisy w umowie, to z jego umow nie korzystasz a jak cie zle
    potraktuja w klubie (zgwałca... ?) to wiecej tam nie idziesz. Fajnie.
    W całej historii IMO pojawiaja sie dwa pytania:
    - po co wchodzili, skoro czesc znajomych nie została wpuszczona?
    - dlaczego nie wezwano policji

    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso

  • 5. Data: 2009-08-13 09:54:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > - po co wchodzili, skoro czesc znajomych nie została wpuszczona?

    To nie jest temat na te grupe, ale czytalem kilka artykulow nt. tzw.
    clubbingu, z ktorych wynikalo, ze jest to absolutnie typowe
    zachowanie. Idzie kilkoro znajomych, czesc wchodzi, czesc nie, i obie
    czesci uwazaja to za cos normalnego, "tak ma byc", i jutro znowu ida
    razem, i znowu czesc (inna!!!) wchodzi, czesc nie, itd. Oberwanie od
    ochrony od czasu do czasu po ryju tez jest wliczone w system.

    Dla mnie to jest niepojete, ale ja to truskawki cukrem.

    Oczywiscie raz na rok do tzw. klubu chce wejsc grupa osob nieznajaca
    tamecznych obyczajow i wtedy robi sie afera i artykuly prasowe.

    Ja bym tylko chcial poznac liste lokali, gdzie takie zasady
    obowiazuja, a gdzie nie, bo czasem by czlowiek chcial gdzies pojsc na
    piwo czy cos, a stycznosci z tym srodowiskiem nie zycze sobie miec.

    MJ

  • 6. Data: 2009-08-13 09:56:59
    Temat: Re: AGRESYWNA "SELEKCJA" W KLUBACH W W-WIE !!!
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No i to jest clue.
    Ciekawi mnie, czy laska wpuszczona też weszła już bez facia ;-))

    Natomiast co do wypraszania i wyrzucania gościa, który zapłacił i wszedł to
    faktycznie kryminał.
    Została zawarta umowa.

    Ale racja: do takich spelun nie chodzić.
    Tyle tylko, że często się idzie dwa razy: pierwszy i ostatni.
    Żal szczególnie, jak jacyś np. goście przyjeżdżają i chcesz ich trochę oprowadzic po
    klubach, do których niekoniecznie sam byś poszedł/poszła.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-08-13 10:28:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Sie, 11:33, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > stosuje dziwne zapisy w umowie, to z jego umow nie korzystasz a jak cie zle
    > potraktuja w klubie (zgwałca... ?) to wiecej tam nie idziesz. Fajnie.

    Chyba nie doczytałeś wszystkiego.
    Skoro, cytuję "Przed wejściem można się nasłuchać
    też wiele złego o klubie, teksty w stylu "totalne dno",
    "kamieniołomy", "porażka" często można usłyszeć w tłumie
    niewpuszczonych (powinni się raczej cieszyć) oraz wyprowadzanych
    ludzi..."
    oraz widząc na bramce małpoluda który robi łaskę
    że wpuści do środka lub wpuszcza tylko część ludzi,
    trzeba być ostatnim kretynem żeby mimo to
    pchać się tam na siłę, a potem mieć pretensje,
    że drinki rozwodnione, chamstwo, biją itp.

    Myślenie na ogół nie boli :>
    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2009-08-13 11:03:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > trzeba być ostatnim kretynem żeby mimo to
    > pchać się tam na siłę, a potem mieć pretensje,
    > że drinki rozwodnione, chamstwo, biją itp.

    doczytałem
    chodzi mi raczej o postawe w stylu byłes głupi, poszedłes, to teraz sobie
    radz.
    Nie zgadzam sie - uwazam, ze nawet jak popełniło sie bład, do ktorego ma
    sie prawo - mozna walczyc z wlascicielem takiego burdelu o zwrot kasy za
    wejscie czy od razu wzywac policje ze wzgledu na nieprawne zachowanie
    ochrony.

    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
    Andrzej J. Turowicz

  • 9. Data: 2009-08-13 14:24:41
    Od: ant <a...@n...tld>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Ciekawi mnie, czy laska wpuszczona też weszła już bez facia ;-))
    > Natomiast co do wypraszania i wyrzucania gościa, który zapłacił i wszedł to

    Generalnie jestem za, tylko jednego jestem ciekaw.
    Kto z kim zawarł umowę? IMO klient, który zapłacił
    wjazd zawarł umowę z Właścicielem/Firmą czy zatem
    ochroniarz ma prawo występować w imieniu firmy
    i rozwiązywać umowy, których nie jest stroną?
    No chyba, że faktycznie ma upowaznienie ;)
    Ale zwrot kasy się należy.

  • 10. Data: 2009-08-13 14:29:21
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Aug 13, 7:05 am, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Fstrzonsajonce :>

    not impressed? to poczytaj inne wypowiedzi z tego forum
    albo też i z innych forów, jak np. tę (jest tu od razu jak można
    wezwać policję):
    http://www.pora.pl/venue/enklawa-art-music-club
    "dziewczyna (20 dni temu)
    Najgorszy z najgorszych klubów w jakim byłam i to zaledwie 5 minut w
    nim spędziłam. zostałam tam agresywnie potraktowana przez pewnego pana
    ok.50lat gdzie ja mam jedyne 21lat nie chcialam z nim rozmawiac i on
    wpadl w szał, zaczął mnie mocno szarpać za włosy i grozić ze mnie
    wyrzuci z klubu i ze mnie pobije... bylam przerazona zawolano
    ochroniarza oczywiscie mi nie uwierzyl bo ten pan jest stalym klientem
    i go zna, po prostu smiechu warte zostala wezwana policja.. wszyscy
    sie wyparli wszystkiego a mnie wyrzucono z klubu. nie polecam nikomu
    uwazajcie dziewczyny. a ja juz powiadomilam kogo trzeba temu panu nie
    daruje..."