  • 11. Data: 2008-02-01 14:58:05
    Temat: Re: AGD ariston angielska gwarancja w polsce?.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream pisze:

    > Gwarancja nie jest obowiazkiem
    > producenta ani sprzedawcy. Jak sprzedawca bedzie chcial, to da Ci gwarancje
    > napisana w jezyku jednego z plemion afrykanskich i nic nikomu do tego.

    Gwarancja nie jest obowiązkowa. Ale jak już jest, musi spełniać warunki
    art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego, czyli m.in. być po polsku

    M.

  • 12. Data: 2008-02-01 15:09:51
    Od: <s...@a...pl>

    > Hmm... Gwarancji udziela producent a nie sprzedawca, ktory sila rzeczy
    > nie za bardzo ma tu pole do manewru. Anglojęzyczny dokument gwarancyjny

    A nie powinno być: gwarancji udziela GWARANT? A gwarantem moze byc i
    sprzedawca, i producent, i dystrybutor.

  • 13. Data: 2008-02-01 16:36:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    <s...@a...pl> napisał(a):

    > A nie powinno być: gwarancji udziela GWARANT? A gwarantem moze byc i
    > sprzedawca, i producent, i dystrybutor.

    Hmm... Wydawało mi się oczywiste, że w tym konkretnym przypadku
    gwarantem jest producent z poza kraju a sprzedawca jest li tylko
    pośrednikiem.

    j.

  • 14. Data: 2008-02-02 21:02:01
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > gwarancje
    > napisana w jezyku jednego z plemion afrykanskich i nic nikomu do tego.

    Kiedys dawno temu, obowiazywala obowiazkowa renkojmia ktora miala chyba 12
    miesiecy.. nie wiem jak teraz.
    Sprzedawca nie moze dac mu gwarancji w j. angielskim, bo klient nie ma
    obowiazku znac j. angielski czy plemienia afrykanskiego, a tam po "ichniemu"
    moze byc napisane "mam cie w dupie", albo "zabij kaczke". Lub setka innych
    zapisow wprowadzajacych klienta w blad.
    On ma podstawy by sie przypiepszyc do sklepu i sklep musi mu napisac to po
    polskiemu - koniec.
    Tak samo instrukcjia obslugi MUSI byc w j. polskim!

  • 15. Data: 2008-02-04 10:25:21
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    > 1. generalnie gwarancji udziela sprzedawca
    > 2. gwarancję realizuje podmiot wskazany w gwarancji na terenie RP
    > 3. gwarancja w języku obcym narusza art. 13 ustawy o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    > cywilnego
    > 4. czy będzie honorowana zależy tylko i wyłącznie od serwisu
    > 5. wskazałem jakie błędy popełnił sprzedawca i że od niego możesz domagać
    > się postępowania zgodnego z prawem. Np. w reklamie miałeś informację o 24
    > miesięcznej gwarancji, a w praktyce jej nie uzyskałeś (patrz pkt 1-3)
    >
    > M.

    Witam ponownie,
    rozmawialem ze sprzedawca, telefonicznie powiedziano mi, ze wysla mi polska
    gwarancje, prosili zebym wyslal w tej sprawie do nich @, tak zrobilem w
    zeszly piatek, nadal czekam na odpowiedz. Teraz pytanie, do kogo moge sie
    odwolac zeby zwrocono mi pieniadze za naprawde, ktore nie powinny zostac
    pobrane, musze jeszcze przypomniec, ze serwisant autoryzowany nie zostawil
    mi zadnego kwitka, po prostu wziol kase do kieszeni.

    Poz.

  • 16. Data: 2008-02-04 10:32:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2008, Maciej Bebenek wrote:

    > Gwarancja nie jest obowiązkowa. Ale jak już jest, musi spełniać warunki art.
    > 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    > Kodeksu cywilnego, czyli m.in. być po polsku

    Przeoczyłeś drobiazg: czy taka gwarancja, o której mowa, jest zawarta
    między krajowymi podmiotami?
    Przecież producent NIE SPRZEDAŁ TEGO TOWARU DO POLSKI.
    To zrobił sprzedawca (albo hurtownik).
    I on ma "zagraniczną gwarancję", nie ma innej i nie dostanie (bo
    zagraniczny podmiot nie ma obowiązku dać mu gwarancji po polsku)
    *oraz* nie ma obowiązku dawać ŻADNEJ gwarancji!

    wKF: mi Ariston podpadł. Właśnie za obsługę gwarancyjną (kilka
    lat temu, kiedy to było gorące lato?) jak mi padła lodówka, to
    się okazało że mogę dostać albo inny model albo czekać... bo
    lodówek na wymianę fizycznie w kraju NIE BYŁO.

    pzdr, Gotfryd