  • 1. Data: 2004-08-03 20:43:53
    Temat: AC szkoda ekonomicznie nieuzasadniona - PZU nie pokryje kosztow naprawy.
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    Witam,
    niedawno mialem stluczke - z mojej winy, otrzymalem mandat - wiec
    odszkodowanie z AC.
    Samochod to Skoda Fabia 1.9 TDI z 2002r. PZU nie chce pokryc kosztow naprawy
    (szkoda calkowita).
    Tu sa wszystkie dane:
    podstawa do wyceny - 36 250zl (brutto),
    wartosc rynkowa po korektach (wyposazenie, rejestracja przebig) - 34 400zl
    (brutto)
    ubezpieczenie AC - 30 228zl (netto), 36 878,16zl (brutto) (mam wykupiony
    pakiet OC/AC/NW)
    koszty naprawy (razem z robocizna) - 20 553,25zl (brutto)
    wartosc pojazdu przed wypadkiem - 34 400zl (brutto)
    wartosc pojazdu po wypadku - 20 600zl (brutto)
    wysokosc odszkodowania - 13 800zl (brutto)
    nie wiem jakim cudem wychodzi szkoda calkowita :/ Wartosc pojazdu po wypadku
    nie wynosi ponizej 60% wartosci pojazdu przed.

    Samochod jest z "kratka", VAT odliczony przy zakupie wiec dostane 34400 -
    22%. Problem w tym ze chce naprawic ten samochod, samochod jest bardzo
    dobrze utrzymany, zostaly uszkodzone tylko podzespoly (chlodnica, zderzak,
    intercooler i "plastiki" konstrukcja jest nienaruszona - ah poduszki do
    wymiany 7000zl :/).

    Czy mam szanse na opkrycie kosztow naprawy przez ubezpieczyciela? Kiedy jest
    szkoda calkowita w PZU (przy ubezpieczeniu AC)?
    Czy wszystko zostalo dobrze wyliczone? Jesli wartosc pojazdu przed wypadkiem
    wyn: 34 400zl, koszt naprawy 20 553,25zl, to dlaczego wartosc pojazdu po
    wypadku wynosi 20 600zl?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-03 20:57:49
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    Troche poplatalem koncowke:
    [...]Jesli wartosc pojazdu przed wypadkiem
    wyn: 34 400zl, koszt naprawy 20 553,25zl, to dlaczego wartosc pojazdu po
    wypadku wynosi 20 600zl?[...]

    Inaczej
    Jesli wartosc przed wypadkiem 34 400zl, koszt naprawy 20 553,25zl, a wartosc
    po wypadku 20 600zl - to jakim cudem mam szkode calkowita? Koszty naprawy sa
    nizsze od wartosci pojazdu po wypadku.

    Jak moge sie odwolywac jesli wycena wartosci pojazdu przed i/lub po wypadku
    zostala zle spozadzona?

  • 3. Data: 2004-08-03 21:49:10
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    wartosc
    > po wypadku 20 600zl - to jakim cudem mam szkode calkowita? Koszty naprawy

    czy wartosc pojazdu wyniosla w dniu wypadku to 20 600zl ? jesli tak to koszt
    naprawy to prawie 100% wartosci pojazdu w dniu wypadku wiec kwalifikuje sie
    na szkode calkowita w 100% .. chyba ze czegos nie zrozumialem w twoim
    zawilym tlumaczeniu

  • 4. Data: 2004-08-03 21:56:53
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    20 600zl to wartosc pojazdu po wypadku. Wartosc samochodu w dniu wypadku to
    34 400zl

  • 5. Data: 2004-08-03 22:04:00
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    > 20 600zl to wartosc pojazdu po wypadku. Wartosc samochodu w dniu wypadku
    > 34 400zl

    to po prostu pozostalosc wartosci auta po odjeciu kosztow naprawy.. koszty
    naprawy to ok 13000 . wiec czemu mowisz ze jest to szkoda calkowita ?
    tak ci powiedzieli czy po prostu te 13000 to nie jest koszt naprawy a
    wyplata szkody calkowitej.. jesli tak to rzeczywisty koszt naprawy jest
    duuuzo wyzszy (czy masz jakis kosztorys naprawy?)

  • 6. Data: 2004-08-03 22:16:38
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    > wartosc pojazdu po wypadku - 20 600zl (brutto)
    > wysokosc odszkodowania - 13 800zl (brutto)

    jakos mi umknal ten pierwszy post..

    masz czarno na bialym koszt naprawy to ponad 20 tys. z czego trzeba zalozyc
    ze samochod jest w stanie nierozlozonym wiec moze cos jeszcze dojsc do tej
    kwoty po drugie wazna jest stawka jaka wyliczono koszty naprawy .. zazwyczaj
    jest to najnizsza stawka a trzeba przyjac ze samochod oddasz do servisu a
    tam jak wiadomo nie jest tanio wiec cena za usluge by wzrosla .. jest wiec
    co najmniej kilka przeslanek aby zrobic szkode calkowita .. oczywiscie mozna
    przedstawic wlasna kalkulacje (tj kalkulacje naprawy z jakiegos warsztatu)
    ktory naprawilby ci calosc za kwote nizsza niz ubezpieczyciel wyliczyl i tym
    samym umknal z tego progu po minieciu ktorego naprawa jest ekonomicznie
    nieuzasadniona .. problem niestety czy znajdziesz taki warsztat i czy
    ubezpieczyciel sie zgodzi (nie musi)

  • 7. Data: 2004-08-03 22:17:20
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    Wszystko opisalem w pierwszym poscie:
    mam kosztorys, w nim widnieje suma 20 533,25zl
    13 800 to wysokosc odszkodowania:
    34 400 - 20 600 = 13 800
    wartosc pojazdu w dniu wypadku - wartosc pojazdu po wypadku ("wrak") =
    wysokosc odszkodowania

    Troche zawile wytlumaczylem, ale prosze jeszcze raz przeczytaj dkoladnie
    mojego pierwszego posta.

  • 8. Data: 2004-08-03 22:35:57
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    Samochod do wyceny naprwy zostal, kosztorys jest poprawnie sporzadzony. Ceny
    w kosztorysie sa wg. cennika czesci od tego konkretnego modelu Skody Fabia.
    Do ceny naprawy wliczono juz koszty robocizny i wszystkie inne koszty (razem
    z servisem etc...) - nic juz nie powiekszy ceny naprawy.
    Ile % wartosci samochodu musi wynosic koszt naprawy aby stwierdzic strace
    calkowita? Jesli 60% to nie ma podstaw do wydania takiego orzeczenia.

  • 9. Data: 2004-08-03 22:39:23
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    Aha, jeszcze jedno. Kosztorys zostal sporzadzony prezez rzeczoznawce z PZU i
    jest ostateczny. Koszty naprawy nie moga byc wyzsze (ceny sa z ASO - tam tez
    bedzie Skoda naprawiana).

  • 10. Data: 2004-08-04 05:02:46
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    > jest ostateczny. Koszty naprawy nie moga byc wyzsze (ceny sa z ASO - tam

    jesli szkoda jest calkowita to zrozumiale ze nie moga w gre wchodzic zadne
    dodatkowe ogledziny , jesli chcesz przeslij na priv kosztorys (zamaz swoje
    dane) a na priv odpowiem czy koszt. jest ok