  • 1. Data: 2005-02-25 14:27:24
    Temat: Re: Komputery, piractwo
    Od: sosna <s...@w...pl>

    Maciej Kobuszewski wrote:
> [...]
    > mnie, ze system z komputera został usunięty dlatego iż był piracki. Po
    > krótkiej dyskusji (między innymi zapytałem jak poznał, że był piracki,
    > po czym dowiedizałem się, że należy mieć naklejkę na obudowie) na
    > pytanie w jaki sposób usunęli system pan serwisant zakomunikował, iż
    > sformatowali cały dysk twardy! Rozwścieczyło mnie to. Na tym
    > komputerze było kilka miesięcy mojej pracy (wszelkiego rodzaju: strony
    > internetowe, grafika, prezentacje). Teraz nasuwa sie pytanie: Jakie
    > mieli do tego prawo (pomijającto, że system rzeczywiście był piracki)

    Zadne. Odplac sie zrobieniem w sieci reklamowej strony temu serwisowi,
    coby klienci wiedzieli kto zacz.

    Nastepni beda mechanicy usuwajacy silnik z auta przy okazji, bo nie
    stwierdzili tablicy rejestracyjnej.

  • 2. Data: 2005-02-25 15:28:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    nie mieli zadnego prawa.
    Raz ze moglba byc to wersja BOX,
    dwa poskie prawo na dzien dzisiejszy nie przewiduje za to kary,

    (patrz na art 6 w ustawie o prawach autorskich - ew micsrosoft moglby Cie
    cywilnie pozwac,)

    trzy, popelnili przestepstwa:

    Art. 268. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa
    lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na komputerowym nośniku
    informacji, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza znaczną
    szkodę majątkową,

    moze i uda sie pod to podciagnac jezeli wykorzystaja te dane:

    Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne przetwarzanie,
    gromadzenie lub przesyłanie informacji lub zmienia, usuwa albo wprowadza
    nowy zapis na komputerowym nośniku informacji,

    A co do samego sprawdzenia windowsa, jak jestes bezczelny to mozesz tym
    dowalic:

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    :-)

    pozdrawiam
    P.