  • 1. Data: 2007-12-03 21:15:29
    Temat: 8% trwałego kalectwa - prawna kwalifikacja
    Od: " Matrix" <m...@g...pl>

    Witam,

    jak należy z punktu prawa karnego zakwalifikować zdanie:
    "8% trwałego kalectwa".
    Na pewno wiem, że nie spełnia wymogów art. 156 kk. bo do tego wymagane jest
    45-50%. Wiem też, że spełnia wymogi art. 157. Nie wiem natomiast czy rozumieć
    to jako naruszenie czynności powyżej 7dni, czy poniżej 7dni, czy też zależy
    ile trwał okres ewentualnej hospitalizacji ?

    Pytam w kontekście tego czy prokuratura wszczyna z urzędu w takim przpadku
    postępowanie po zawiadomieniu, czy też podlega oskarżeniu prywatnemu.
    Casus dokładniej rzecz biorąc jest taki: Wybicie 4 zębów tj. 8% trwałego kalectwa.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-03 21:39:14
    Temat: Re: 8% trwałego kalectwa - prawna kwalifikacja
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Matrix pisze:

    > Casus dokładniej rzecz biorąc jest taki: Wybicie 4 zębów tj. 8% trwałego kalectwa.

    Czy to że zęby - poza mlecznymi - nie odrastają czegoś ci nie sugeruje?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-03 21:45:51
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > ctwa.
    > >

    > Czy to że zęby - poza mlecznymi - nie odrastają czegoś ci nie sugeruje?

    Sugeruje mi, że kalectwo będzie trwało dłużej niż 7 dni, a nawet przez całe
    życie poszkodowanego więc ja bym kwalifikował to do postępowania z urzędu, ale
    pytam bo nie jestem w tej materii obeznany.

  • 4. Data: 2007-12-03 21:48:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Sugeruje mi, że kalectwo będzie trwało dłużej niż 7 dni, a nawet przez całe
    > życie poszkodowanego więc ja bym kwalifikował to do postępowania z urzędu, ale
    > pytam bo nie jestem w tej materii obeznany.

    Idziesz dobrym tropem - co do czasu - bo z tym kalectwem to przesada.