  • 11. Data: 2020-01-04 21:49:19
    Temat: Re: 5 lat za drona, 25 za kota?
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    A. Filip w
    <news:anfi+8tulrf2tyf-k146@wp.eu>:

    > Ile sobie straż pożarna zażyczyła za usługę?

    Ile za pomoc babci się należy?

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2020-01-05 00:46:41
    Temat: Re: 5 lat za drona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 18:28:51 +0100, t-1 napisał(a):

    > Bez przesady.
    > Katastrofa to przynajmniej zagrożenie życiu wielu osób lub mieniu
    > wielkich rozmiarów.
    > Co taki dron mógł zrobić i co uczynił.
    > Chyba rozbił się o dach i spadł na ziemię nic nikomu nie czyniąc.

    Ale mogl zrobic, czyli mamy stworzenie zagrozenia.

    A jakby ustawil sie na drodze jakiegos rejsowego samolotu ?

    J.

  • 13. Data: 2020-01-05 02:40:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > może być różny. nie wiemy, czy, a jeśli tak, to jaką licencję posiadał
    > sprawca. Wchodzi tu w rachubę przykładowo art. 212§1 p. 1a (tu by to 5

    To był pewnie jakiś bzyczek, a nie zaraz statek powietrzny :)

    https://wiadomosci.wp.pl/krakow-dron-ukrainca-spadl-
    na-bazylike-sa-zarzuty-grozi-5-lat-wiezienia-6463735
    619946113a

    "- Na takie lekkie drony używane prywatnie do celów rekreacyjnych nie są
    wymagane specjalne kwalifikacje czy zezwolenia, jednak o podstawowych
    zasadach bezpieczeństwa powinniśmy pamiętać."

    Słowem, za co te 5 lat, bo tez nie kumam. Latawcem walnę o pole to też 5
    lat?

    Ale mamy i inny trop. Wczesniej autor wspomina, choć niczego nie
    wyjaśnia: "Co ważne, chodziło o popularną Bazylikę Mariacką, znaną także
    jako Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. To jedna
    z największych i najważniejszych budowli miasta pochodząca jeszcze z XV
    wieku."

    To może coś z portfolio uszkodzeń zabytków o szczególnym znaczeniu ble
    ble ble?

    Albo obrazy uczuć religijnych? :)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-01-05 08:40:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pijani też nie?
    Zapierdalający po zabudowanym 120 km/h też nie?
    Wyprzedzający na przejściach dla pieszych też nie?
    Omijający wysepki pod prąd też nie?

    -----
    > Żaden normalny kierowca nie wyjeżdża na drogę aby zabijać kogokolwiek na pasach lub
    gdziekolwiek indziej.

  • 15. Data: 2020-01-05 08:49:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2020 o 00:46, J.F. pisze:

    > Ale mogl zrobic, czyli mamy stworzenie zagrozenia.
    >
    > A jakby ustawil sie na drodze jakiegos rejsowego samolotu ?

    A ustawił się? Bo chyba do jakiejś tam wysokości rejsówki nie latają
    poza terenem kontrolowanym lotniska?

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-01-05 10:18:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, January 5, 2020 at 8:49:51 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > A ustawił się? Bo chyba do jakiejś tam wysokości rejsówki nie latają
    > poza terenem kontrolowanym lotniska?

    Akurat Krakow (prawie caly) lezy w strefie CTR lotniska w Balicach
    http://dobas.art.pl/blog/latamy/

    https://www.google.com/maps/d/embed?mid=15hTbb8ghmbo
    yuIEmLhmsz2qZrck

  • 17. Data: 2020-01-05 10:41:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, January 5, 2020 at 10:18:18 AM UTC+1, WS wrote:

    > Akurat Krakow (prawie caly) lezy w strefie CTR lotniska w Balicach

    ale amatorsko dronami chyba mozna latac do 100m
    http://www.drony-krakow.pl/zmiana-granic-ctr-epkk-ai
    rac-188

  • 18. Data: 2020-01-05 11:03:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2020 o 10:41, WS pisze:

    > ale amatorsko dronami chyba mozna latac do 100m
    > http://www.drony-krakow.pl/zmiana-granic-ctr-epkk-ai
    rac-188

    No właśnie jakoś tak mi wychodziło, że do pewnej wysokości można.
    Warszawa też praktycznie cała jest w ctr EPWA, a latać nie wolno dopiero
    od czasu jak powstały "znaczące różnice zdań" co do liczebności anty
    rządowych demonstracji, co skutkowało zakazem lotów dronów;)

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-01-05 12:41:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wymagane specjalne kwalifikacje czy zezwolenia, jednak o podstawowych
    > zasadach bezpieczeństwa powinniśmy pamiętać."

    Rekreacyjnie nie możesz się zbliżać na 100 metrów do skupisk budynków i
    ludzi oraz 30 metrów do pojedynczych budowli, drzew i ludzi - liczone po
    poziomie gruntu, więc lot 30 metrów nad osobą nie wchodzi w rachubę.

    Po za tym te drony małe mają to wpisane w certyfikację i w konsekwencji
    tego w instrukcje obsługi, a w prawie jest zakaz lotu niezgodnie z
    certyfikatem.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2020-01-05 13:19:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 08:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pijani też nie?
    > Zapierdalający po zabudowanym 120 km/h też nie?
    > Wyprzedzający na przejściach dla pieszych też nie?
    > Omijający wysepki pod prąd też nie?
    >

    > -----

    Pijany, jeśli nie upił się specjalnie w celu dodania sobie odwagi w celu
    dokonania przestępstwa, jest w każdym innym przypadku traktowany
    łagodniej. Gdy zdarzy ci się, po pijanemu (na umór), wsiąść do samochodu
    to też zostaniesz potraktowany łagodniej jako nieświadomy czynu.
    Jeśli udowodnisz, że prowadzący samochód zarzucane czyny robił świadomie
    w celu zabicia pieszego to będzie dowiedzione zabójstwo. Jeśli nie
    udowodnisz, to nie będzie.
    Nie porównuj debila z terrorysta.