  • 41. Data: 2013-03-09 15:34:11
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 15:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Wysyłał korespondencję? Wysyłał.
    >
    > Adres się zgadzał z danymi w banku?...

    A tak w ogóle, to dla banku dłużnik był bardzo dobrze zidentyfikowany -
    po pesel.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2013-03-09 18:16:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 15:34, Liwiusz pisze:

    > A tak w ogóle, to dla banku dłużnik był bardzo dobrze zidentyfikowany -
    > po pesel.

    Ale niby się nie zgadzał.

  • 43. Data: 2013-03-09 18:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 15:32, Liwiusz pisze:

    > Chyba sobie nie wyobrażasz, że wystarczy sobie w banku ustawić jakiś
    > lewy adres (w mbanku można to zrobić bez potwierdzania czymkolwiek) i
    > unikać wszystkich egzekucji? :)

    Lewy adres? I karty będą tam przychodzić?

    Zresztą jak już modyfikujemy przepisy to co za problem dodać drobiazg w
    postaci konieczności weryfikacji adresu przez bank...

  • 44. Data: 2013-03-09 19:51:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 18:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale niby się nie zgadzał.

    Zgadzał się, pismo z żądaniem dokonania zajęcia zawierało pesel osoby,
    której zajęto konto.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2013-03-09 19:53:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 18:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Lewy adres? I karty będą tam przychodzić?

    Raz na 3 lata można zmienić, albo ustanowić adres do doręczeń.

    > Zresztą jak już modyfikujemy przepisy to co za problem dodać drobiazg w
    > postaci konieczności weryfikacji adresu przez bank...

    Już pisałem - daną jednoznacznie identyfikującą jest pesel. Adresy można
    mieć co tydzień inne, nie jest to jakiś szczególny wyróżnik osoby
    fizycznej. Rozumiem, gdyby identyfikowało się po imieniu, nazwisku i
    adresie, wówczas trzeba zachować ostrożność, ale imię, nazwisko i pesel
    jest niepowtarzalny w skali kraju (świata).

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2013-03-09 19:54:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Zgadzał się, pismo z żądaniem dokonania zajęcia zawierało pesel osoby,
    > której zajęto konto.

    I ta osoba potwierdziła, że jest dłużnikiem?
    :-)

  • 47. Data: 2013-03-09 20:56:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 19:54, cef pisze:

    > I ta osoba potwierdziła, że jest dłużnikiem?
    > :-)

    Nie przewiduje się, aby osoba windykowana przez komornika musiała
    wyrażać zgodę na dokonywane czynności.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2013-03-09 21:32:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 20:56, Liwiusz pisze:

    > Nie przewiduje się, aby osoba windykowana przez komornika musiała
    > wyrażać zgodę na dokonywane czynności.

    Ale powinna mieć możliwość wyrażenia sprzeciwu "ale to nie ja!" pod
    ewentualną karą analogiczną jak fałszowanie dokumentów.

  • 49. Data: 2013-03-09 21:35:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Nie przewiduje się, aby osoba windykowana przez komornika musiała
    > wyrażać zgodę na dokonywane czynności.

    Problem akurat w tym, że ta nieprawidłowo windykowana też nie musi
    wyrażać zgody.

  • 50. Data: 2013-03-09 21:35:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 21:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale powinna mieć możliwość wyrażenia sprzeciwu "ale to nie ja!" pod
    > ewentualną karą analogiczną jak fałszowanie dokumentów.

    Ma, nazywa się to powództwo przeciwegzekucyjne.

    --
    Liwiusz