  • 1. Data: 2003-11-09 21:57:11
    Temat: 30 dni interpretacja
    Od: "_hary_" <b...@w...pl>

    Witam

    Mam takowy problem:

    12.X.2003 przy kontroli ruchu drogowego zatrzymano mi prawo jazdy i pobrano
    krew.

    20.X.2003 dostalem list z prokuratury "Postanowienie o zatrzymaniu prawa
    jazdy" gdzie pisze ze
    zachodzi podejrzenie popelnienia przestepstwa......

    Zbliza sie 12.XI a w ustawie o ruchu drogowym wyczytalem:

    Art. 136.
    2. W razie przeprowadzenia badania krwi lub moczu dla oceny trzezwosci lub
    zawartosci srodka dzialającego podobnie do alkoholu, prawo jazdy przekazuje
    sie wraz z wynikiem tego badania. Jezeli jednak wynik tego badania nie
    zostal uzyskany w ciągu 30 dni od dnia zatrzymania prawa jazdy, nalezy
    niezwlocznie zwrocic je włascicielowi.

    Teraz pytanie, od kiedy liczyc te 30 dni ???? od dnia zatrzymania 12 ? czy
    od dnia wydania postanowienia 20 ??

    Pozdrawiam
    hary

  • 2. Data: 2003-11-10 00:10:57
    Temat: Re: 30 dni interpretacja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sam znalazłeś odpowiedź na to pytanie:

    > Jezeli jednak wynik tego badania nie
    > zostal uzyskany w ciągu 30 dni od dnia zatrzymania prawa jazdy, nalezy
    > niezwlocznie zwrocic je włascicielowi.

    A kiedy Ci je zatrzymali? Po za tym to 30 dni to minie akurat 11 listopada
    chyba, bo październik ma 31 dni.

  • 3. Data: 2003-11-10 06:17:51
    Od: "_hary_" <b...@w...pl>

    Witam

    > A kiedy Ci je zatrzymali? Po za tym to 30 dni to minie akurat 11 listopada
    > chyba, bo październik ma 31 dni.

    Dokladnie ale 11 jest swieto wiec ide tam w srode...
    Tylko czy to napewno bedzie liczone od dnia zatrzymania mnie przez policje ?
    bo na tym postanowieniu pisze odebrane w dniu 12.X a postanowienie o
    zatrzymaniu jest z data 20.X

    Dlatego pytam... bo jezeli chodzi o ta pierwsza date to mam duze szanse
    odzyskac moje prawko....

    hary

  • 4. Data: 2003-11-10 18:04:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Liczy się od zatrzymania, a nie od wydania postanowienia o zatrzymaniu.

  • 5. Data: 2003-11-11 15:21:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "_hary_" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie wraz z wynikiem tego badania. Jezeli jednak wynik tego badania nie
    > zostal uzyskany w ciągu 30 dni od dnia zatrzymania prawa jazdy, nalezy

    Może wynik już jest a prawko wraz z wynikiem przekazano prokuraturze lub
    sądowi?
    Nic w przepisie nie ma o 30 dniowym okresie powiadomienia Cię.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-11-11 15:23:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > jazdy" gdzie pisze ze
    > zachodzi podejrzenie popelnienia przestepstwa......

    Czyli być może wynik już był 20.X. I zgodnie z prawem Twoje prawko wraz z
    wynikiem ma prokuratura.
    Na zwrot prawka nie liczyłbym.
    Leszek