  • Data: 2004-04-25 20:05:59
    Temat: 284 k.k. - czy moze dotyczyc nieruchomosci ?
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)> szukaj wiadomości tego autora

    Dopadł mnie ostatnio pewien problem praktyczny, w komentarzu nic o tym,
    orzecznictwo milczy - a muszę napisac pewne pismeko proc...

    Ad rem
    - art 284 k.k.par. 1 mówi: kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub
    prawo majątkowe....
    p. 2 ...powierzoną rzecz ruchomą"

    I odnośnie par. 1 mam problem - czy w zakresie pojęcia "prawo majątkowe"
    mieści sie takzę prawo własności nieruchomości. Niewątpliwie prawo własności
    jest prawem majątkowym ale skoro wyraźnie mówi się o przwyłaszczeniu rzeczy
    ruchomej ( co potwierdza par. 2) - to znaczyłoby że ustawodawca świadomie
    pominął nieruchomosci - zakładajac, że ich przywłaszczenie jest niemożliwe.
    Tym samym art. 284 k.k. nie dotyczyłby nieruchomosci. To z kolei
    oznaczałoby, ze przywłaszczenie nieruchomosci jest bezkarne, a przecież -
    nawet uwzlędniajac art. 5 kw i hip, jest możliwe

    Ale w sumie mam z tym problem i bede wdzięczny choćby za wskazanie żródła,
    gdzie taką sytuację omówiono.