  • 1. Data: 2005-10-13 09:46:59
    Temat: 2 x AVIZO i uznanie za doręczone w korespondencji prywatnej.
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    Witam.

    Czy ta kontrowersyjna zasada działa tylko w korespondencji pomiędzy
    "urzędem" a
    obywatelem , czy także dotyczy korespondencji pomiędzy dwoma "Kowalskimi" ?
    Czy ustawodawca przewidział jakąś możliwość reklamacji ze wzgl. np na urlop
    itp. ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-13 12:06:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Grzegorz napisał(a):
    > Czy ta kontrowersyjna zasada działa tylko w korespondencji pomiędzy
    > "urzędem" a
    > obywatelem , czy także dotyczy korespondencji pomiędzy dwoma "Kowalskimi" ?

    "Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z
    chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego
    treścią." (art.61§1 kc).
    Awizowanie przesyłki może, ale nie musi oznaczać, że adresat mógł się z
    nią zapoznać...

    > Czy ustawodawca przewidział jakąś możliwość reklamacji ze wzgl. np na urlop
    > itp. ?

    reklamacji czego?

    KG

  • 3. Data: 2005-10-13 12:45:51
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał >

    > Awizowanie przesyłki może, ale nie musi oznaczać, że adresat mógł się z
    > nią zapoznać...

    Wg. mojej wiedzy , jeżeli nie odebrano przesyłki dwukrotnie awizowanej , to
    urząd
    uznaje ją za doręczoną - to nowy zapis . Czy taka sama zasada obowiązuje w
    korespondencji prywatnej ? No i co, jeśli ktoś akurat jest na urlopie ?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2005-10-22 11:52:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > treścią." (art.61§1 kc).
    > Awizowanie przesyłki może, ale nie musi oznaczać, że adresat mógł się z

    Zazwyczaj jednak może. Przynajmniej tak przyjmują sądy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."