  • 1. Data: 2005-11-21 18:48:37
    Temat: 2 pytania: biegły i prokurator
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    Witam,

    1. prokuratura wyznaczyła biegłemu termin do 25 października na zbadanie
    mojego komputera i wydanie opinii. Do dziś biegły nie dał znaku życia. Czy
    prokuratura lub sąd mają jakieś środki prawne żeby zmobilizować biegłego do
    szybszej roboty?

    2. czy prokurator ma jakiś określony czas na wydanie aktu oskarżenia? a
    jeśli tak, to co jeśli ten termin minie a aktu nadal nie ma?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2005-11-21 22:50:35
    Temat: Re: 2 pytania: biegły i prokurator
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > prokuratura lub sąd mają jakieś środki prawne żeby zmobilizować

    Teoretycznie tak, ale praktycznie nie, bo biegły z reguły jest tak
    zawalony zleceniami, że w 99% przypadków nie jest w stanie dotrzymać
    wyznaczonego terminu. Termin wyznaczony przez prokuratora z reguły w
    przypadku biegłych z informatyki jest tylko pobożnym życzeniem. Zresztą
    z informatykami tak zawsze....

    > 2. czy prokurator ma jakiś określony czas na wydanie aktu oskarżenia?

    Teoretycznie tak - 14 dni od daty zamkniecia śledztwa/dochodzenia, ale
    jest to tylko i wyłącznie termin instrukcyjny, a jego nie zachowania nie
    powoduje żadnych skutków prawnych

    > a jeśli tak, to co jeśli ten termin minie a aktu nadal nie ma?

    Nic

    --
    Niesprawiedliwości znoś cierpliwie..... ale do czasu !

    Pozdrawiam: Sonn