  • Data: 2006-02-10 15:09:11
    Temat: 110 kV nad działką
    Od: " Pawel" <1...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Dystrybutor energii elektrycznej przysłał mi do podpisu umowę, w myśl której
    on poprowadzi przez moją działkę linię wysokiego napiecia 110 kV. Działka na
    ok. 1500 mkw i chciałbym w przyszłości wybudować na niej dom - obecnie są to
    grunty rolne. Z umowy wynika, że linia będzie poprowadzona nad działką wzdłuż
    jej długości, a jako, że działka jest wąska, definitywnie odpada postawienie
    na niej czegokolwiek do mieszkania. Oprócz zawieszenia mi nad działka ww.
    linni umowa zawiera punkt wg którego mam się zgodzić się na notarialne
    obciążenie nieruchomości służebnością gruntową na czas nieoznaczony dla
    celów koserwacji, remontów, eksploatacji itd.
    Za to wszystko ma otrzymać _jednorazowe_ odszkodowanie - kwotę wystarczającą
    na kiepski rower lub dobrą hulajnogę.
    Proszę o poradę: czy jest jakiś przepis, który zmusza mnie do podpisania ww.
    umowy; nie chcę tej linni niezależnie od wysokości proponowanego
    odszkodowania.