  • 1. Data: 2020-02-05 21:28:11
    Temat: 11-letnia Zuzia z milionem długu
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10294714/dramat-11
    -letniej-zuzi-z-libiaza-ma-milion-zlotych-dlugu-komo
    rnik-zabral-jej-rente.html

    Szymon Krawiec
    Autor:Szymon Krawiec

    Dramat 11-letniej Zuzi z Libiąża. Ma milion złotych długu. Komornik
    zabrał jej rentę

    11-letnia Zuzia ma do spłacenia milion złotych długu. Dzieciństwo
    spędziła w sklepie przy opuszczonej hurtowni. Teraz wychowuje się z mamą
    na 20 metrach kwadratowych. Komornik zajął jej rentę po zmarłym tacie.
    Zuzia ma jedno marzenie - chciałaby mieć rower.

    [...]

  • 2. Data: 2020-02-05 23:52:26
    Temat: Re: 11-letnia Zuzia z milionem długu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 21:28, u2 pisze:

    W tym artykule jest kilka ewidentnych bzdur oraz kilka wątpliwości. Po
    pierwsze nie wiem jak dziennikarz doszedł do tego, że jak komornik nie
    prowadzi egzekucji, to nie nalicza się odsetek. Bardzo mnie intryguje
    również to w jaki sposób komornik prowadził egzekucję przeciwko
    zmarłemu, skoro - jak pisze autor - ULTIMO dopiero po jego śmierci
    uzyskało klauzulę wykonalności. A może dziennikarz nie rozróżnia
    egzekucji przeciwko spółce prawa handlowego, a osobie fizycznej? Nie
    wiem, tym nie mniej domyślam się, że pewnie wcześniej prowadzono
    egzekucję wobec prowadzonej przez zmarłego spółki prawa handlowego i
    dlatego śmierć jej prezesa niczego tu nie zmieniła. Wobec
    bezskuteczności wnieśli o klauzulę wobec prezesa zarządu.

    Powoływanie się na brak skrupułów u ULTIMO, to trochę "cios poniżej
    pasa". W końcu żyją z odzyskiwania długów. Ale sugestia, ze komornik
    objął coś egzekucję bez wniosku wierzyciela, to taka trochę
    nieprawdopodobna jest w założeniach. Poszli z egzekucję przeciwko 11
    latce. To niby co chcieli egzekwować? Piórnik i książki?

    Bardzo oryginalne jest twierdzenie, że Wierzyciele "wyhodowali"
    600.000zł długu. No przecież dłużnik nie spłacał go od 2004 roku. Ja
    wiem, ze dziewczynka temu nie ejst winna, tym nie mniej wierzyciele też
    nie. Pomysł ze zrzutką na rower jest o tyle chybiony, że komornik może
    go zająć.

    Zastanawiam się, czy ta klauzula wykonalności wobec dziecka jest
    zasadna, ale może tak. Jeśli moja sugestia, że dług był wobec spółki
    prawa handlowego jest słuszna (a to jedyne sensowne wyjaśnienie
    uzyskania klauzuli po bezskutecznej egzekucji komornika), to mam tu
    kilka wątpliwości.

    Po pierwsze na podstawie art. 778(1) kpc można nadać klauzulę przeciwko
    osobie, która była wspólnikiem w chwili wszczęcia postępowania. Mam
    wątpliwości, czy osoba zmarłą jest nadal wspólnikiem, ale może
    postępowanie zostało wszczęte za życia ojca naszej nastolatki.

    Nie wiem jak jest z tym przejęciem długu przez nieletnią. Spadek nabyła
    z dobrodziejstwem inwentarza, zaś nie mogła wiedzieć o w sumie przyszłym
    długu ojca. Zatem stosownie dpo art. 1032 kc odpowiada tylko do
    wysokości wartości stanu czynnego spadku. Skoro spadku nie było? Mam też
    wątpliwość, czy można dziedziczyć przyszły dług. W sumie "rozliczenia"
    dokonuje się w chwili "otwarcia spadku", a skoro klauzule na ojca
    nakładano po jego śmierci, to moim zdaniem dług nie wchodzi w spadek -
    ale to powinien chyba zbadać sąd nadający klauzulę na córkę.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-02-06 00:17:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > nieprawdopodobna jest w założeniach. Poszli z egzekucję przeciwko 11
    > latce. To niby co chcieli egzekwować? Piórnik i książki?

    no właśnie, kaska tylko kaska liczy się:))))))))))))

  • 4. Data: 2020-02-06 00:41:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.02.2020 o 00:17, u2 pisze:
> [...]
    kaska liczy się:))))))))))))

    Jeśli egzekwują 180 zł miesięcznie z milionowego długu, to chyba nie. To
    odsetek nie pokrywa.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-02-06 09:21:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Skoro spadku nie było?

    Ponoć była jakaś nieruchomość.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2020-02-06 10:55:16
    Od: Runt <R...@a...org>

    W dniu 2020-02-05 o 21:28, u2 pisze:
> [...]

    > na 20 metrach kwadratowych. Komornik zajął jej rentę po zmarłym tacie.
    > Zuzia ma jedno marzenie - chciałaby mieć rower.

    TO JEJ KUP!!!

    --
    Runt

    "Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

  • 7. Data: 2020-02-06 11:31:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Jeśli egzekwują 180 zł miesięcznie z milionowego długu, to chyba nie. To
    > odsetek nie pokrywa.

    ano, komornik kombinuje tylko jak by kaskę wyrwać, reszta się nie
    liczy:)))))))))))))))

  • 8. Data: 2020-02-06 11:33:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.02.2020 o 09:21, Liwiusz pisze:

    > Ponoć była jakaś nieruchomość.

    kaska się liczy, nieruchomość się opyli za darmochę, są sędziowie jak
    Jaszczuszyn, którzy to przyklepią:)

  • 9. Data: 2020-02-06 11:36:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Feb 2020 10:55:16 +0100, Runt napisał(a):

    > TO JEJ KUP!!!

    Sprawa jest grzana przez dojną zmianę, dlatego u2 ją tu wrzucił.
    Maliniak osobiście skomentował ją na tłiterze:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,256
    66508,duda-odniosl-sie-na-twitterze-do-sprawy-11-lat
    ki-z-dlugiem.html

    Zuzia już rower ma, bo kupił go jej ów komornik, ale Maliniak może dołoży
    narty.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2020-02-06 13:10:01
    Od: Runt <R...@a...org>

    W dniu 2020-02-06 o 11:31, kupa u2 pisze:

    > ano, komornik kombinuje tylko jak by kaskę wyrwać, reszta się nie

    KUPIŁEŚ JUŻ ZUZI ROWER?