  • 1. Data: 2020-02-05 19:38:04
    Temat: O jedną mamę za dużo do PESELa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/wroclaw/wroclaw-azara-ma-jedenascie
    -miesiecy-i-dwie-mamy-chca-by-teraz-dziewczynce-nada
    no-pesel-3795413

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-02-05 20:33:30
    Temat: Re: O jedną mamę za dużo do PESELa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >https://tvn24.pl/wroclaw/wroclaw-azara-ma-jedenasci
    e-miesiecy-i-dwie-mamy-chca-by-teraz-dziewczynce-nad
    ano-pesel-3795413

    Tego nie bylo niedawno ?

    > [...] Azara urodziła się w ubiegłym roku na Majorce, gdzie mieszka z
    > dwiema matkami - Asią i Aleną - będącymi od ośmiu lat w związku
    > małżeńskim. Dziewczynka posiada hiszpański akt urodzenia, [...]

    A po unijnej linii sie nie da ? Hiszpanski rownie dobry jak krajowy
    :-)

> [...]
    > zmienić akt urodzenia w taki sposób, żeby wykreślić jedną z matek,
    > jednak - jak zaznaczyła - takie rozwiązanie jest sprzeczne z

    no coz, zawsze urzad moze zarzadac sprostowania - matka, jesli
    urodzila, jest jedna i znana, a ojciec ... nieznany :-)
    Gorzej, jak zaczna klonowac.

    Albo, jak sobie juz pelnoletnia Azara przyjedzie do Polski ...

    Jest tez trzecie wyjscie - USC do TSUE, i tam chetnie sprostuja
    stanowisko urzedu :-)
    Co prawda potrwa to pare lat ... czy dziecko moze tyle zyc bez PESELu
    ?

    J.

  • 3. Data: 2020-02-05 21:04:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 20:33, J.F. pisze:

    > Co prawda potrwa to pare lat ... czy dziecko moze tyle zyc bez PESELu ?

    Myślę, ze PESEL do przeżycia nie jest konieczny. Natomiast chyba
    faktycznie dziecko ma jedną matkę i jednego ojca. To, że w którymś kraju
    na świecie ktoś wydaje takie dziwne akty urodzenia nie zmieni tego
    faktu. Polski urząd musi urzędowo ustalić właściwe dane.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-02-05 21:32:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > na świecie ktoś wydaje takie dziwne akty urodzenia nie zmieni tego
    > faktu. Polski urząd musi urzędowo ustalić właściwe dane.

    Jak rozumiem ze względów ideologicznych nie wchodzi w grę wystawianie
    takich aktów urodzenia w formie pozwalającej krajom nie uznającym
    "pary jednopłciowych rodziców" na uznanie ich w części zamiast
    odrzucania w całości?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-02-05 21:56:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Zacytuję wam prorocze słowa:

    ======
    Profesor Dońda przyszedł na świat dzięki serii omyłek. Ojcem jego była
    Metyska ze szczepu Indian Navaho, matki zaś miał dwie z ułamkiem,
    mianowicie białą Rosjankę, czerwoną Murzynkę, a wreszcie -- Miss Aileen
    Seabury, kwakierkę, która urodziła go po siedmiu dniach ciąży, w
    poważnych okolicznościach, bo w tonącej łodzi podwodnej.
    (...)
    Właśnie wtedy profesor Harley Pombernack badał dziedziczność więźniów na
    terenie Boliwii. Pobierał komórki cielesne od więźniów prostym sposobem:
    każdy więzień musiał polizać szkiełko mikroskopu, gdyż to wystarczy, by
    odłuszczyło się trochę komórek błony śluzowej. W tym samym laboratorium
    inny Amerykanin, doktor Juggernaut, zapładniał sztucznie ludzkie
    jajeczka. Szkiełka Pombernacka pomieszały się jakoś ze szkiełkami
    Juggernauta i dostały się do lodówki jako męskie plemniki. Wskutek tego
    komórką nabłonka językowego Metyski zapłodniono jajeczko pochodzące od
    dawczyni, co była białą Rosjanką, córką emigrantów. Teraz jasne już
    jest, czemu nazwałem Metyskę ojcem Dońdy. Skoro jajeczko pochodziło od
    kobiety, to siłą rzeczy osoba, od której pochodziła komórka
    zapładniająca to jajeczko, musi być uznana za ojca.
    (...)
    Trzebaż było trafu, że akurat wtedy amerykańska Liga do Walki z
    Ektogenezą uzyskała po serii procesów zwycięski wyrok, mocą którego
    wszystkie jajeczka znajdujące się w laboratorium zajął komornik sądowy,
    zaczem anonsami prasowymi przystąpiono do poszukiwania litościwych
    niewiast, które by się zgodziły służyć za tak zwane matki donosicielki.
    Na apel zgłosiło się sporo kobiet, a wśród nich też owa Murzynka
    (...)
    Murzynka pojmując, że tak czy owak przyjdzie jej wydać na świat dziecko
    w więzieniu, chcąc oszczędzić tego maleństwu, zrzekła się kontynuacji
    macierzyństwa na rzecz nowej filantropki, którą była kwakierka Seabury.
    Kwakierka, aby się nieco rozerwać, w szóstym dniu ciąży udała się do
    Disneylandu na wycieczkę łodzią podwodną w tamtejszym superakwarium.
    Łódź uległa awarii i choć wszystko dobrze się skończyło, pani Seabury
    poroniła z wrażenia. Wcześniaka udało się jednakowoż uratować. Ponieważ
    była nim brzemienna tydzień, trudno uznać ją za pełną matkę -- stąd
    ułamkowa kwalifikacja. Potem trzeba było zjednoczonej działalności
    śledczej dwóch wielkich agencji detektywistycznych, żeby dojść stanu
    rzeczywistego, tak co do ojcostwa, jak co do macierzyństwa. Postępy
    nauki zlikwidowały bowiem starą zasadę prawa rzymskiego, iż mater semper
    certa est. Dla porządku dodam, że zagadką pozostała płeć profesora,
    podług nauki bowiem z dwóch komórek żeńskich powinna by powstać kobieta.
    Skąd przyplątał się chromosom płci męskiej, nie wiadomo. Słyszałem od
    emerytowanego pracownika Pinkertona, który był w Lamblii na safari, że w
    płci Dońdy nie ma zagadki, albowiem w trzecim oddziale laboratorium
    Pombernacka dawano szkiełka podstawowe do lizania żabom.
    =====

    MJ

  • 6. Data: 2020-02-05 22:04:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:
> [...]
    > Seabury, kwakierkę, która urodziła go po siedmiu dniach ciąży, w
    > poważnych okolicznościach, bo w tonącej łodzi podwodnej.

    Cytowanie bez podania źródła to kradzież cudzej własności intelektualnej!
    To dzieło literackie jeszcze długo nie będzie "public domain".
    [ Pierwsza publikacja "prasowa" 1973 ]

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2020-02-06 00:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 21:32, A. Filip pisze:

> [...]
    > takich aktów urodzenia w formie pozwalającej krajom nie uznającym
    > "pary jednopłciowych rodziców" na uznanie ich w części zamiast

    To nie jest kwestia uznawania lub nie czegoś. Dziecko nie może mieć
    dwóch mam z przyczyn biologicznych. I nawet ustawą tego nie zmienisz.
    Przynajmniej taki jest mój stan rzeczy.

    Jeśli istnieje biologiczna możliwość, by dwie kobiety miały dziecko - bo
    mogę się na tym nie znać - to oczywiście wówczas należy ustawy pozmieniać.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-02-06 00:58:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawi mnie, że w polskich wnioskach paszportowych są rubryki "Rodzic 1" i "Rodzic
    2", a nie "matka" i "ojciec".

  • 9. Data: 2020-02-06 01:22:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli istnieje biologiczna możliwość, by dwie kobiety miały dziecko - bo
    > mogę się na tym nie znać - to oczywiście wówczas należy ustawy

    Nie takie "fikcje prawne" przechodziły i przechodzą (niestety).
    Hiszpania może _na potrzeby Hiszpanii_ wystawiać sobie jak chce
    bo to wtedy ich wewnętrzna sprawa. Problem się robi jak dokument ma być
    użyty w innym kraju który tylko _część_ zapisu z podobnego aktu
    urodzenia jest gotowy uznać.

    Wydaje mi się że pamiętam podobny siup/problem z dwoma gejami w akcie
    urodzenia z USA (Kalifornii?) i startem po obywatelstwo Polski dla dziecka.
    Ktoś kojarzy jak się tamto _skończyło_ (jeśli się skończyło prawomocnie)?

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2020-02-06 01:25:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Ciekawi mnie, że w polskich wnioskach paszportowych są rubryki "Rodzic
    > 1" i "Rodzic 2", a nie "matka" i "ojciec".

    Dla uniknięcia oskarżeń o seksizm bo jedna płeć musiałaby być pierwsza? ;-)

    --
    A. Filip