    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: 1-y, niepłatny dzien zwolnienia a urlop na ż?danie
    Date: Mon, 20 Jan 2003 10:26:26 +0100

    Evian wrote:

    > No właśnie, tez tak uwazam, ale w komentarzach pojawiających sie _przed_
    > wprowadzeniem nowelizacji KP pojawialy sie informacje, ze pracownik na
    > zwolnieniu trwającym poniżej 6 dni bedzie mógł pierwszy, niepłatny dzien
    > zastąpić urlopem.

    Nie zrozumialas. W wypadku zwolnienia jednodniowego, podpadajacego pod
    przepis o zwolnieniu tygodniowym, pracownik moze wybrac urlop zamiast
    zwolnienia, bo to bardziej mu sie oplaca (w przypadku zwolnienia
    jednodniowego nie dostaje zadnych pieniedzy). Slowo MOZE oznacza, ze
    zwolnienie niszczy, albo wogole nie idzie do lekarza (ma np.
    niestrawnosc), tylko wystepuje o jednodniowy urlop --> ma to za zadanie
    zlikwidowac fikcje jednodniowych chorob i jednoczesnie ulatwic
    pracownikowi zycie (co to za biznes latac po miescie z, za
    przeproszeniem, sraczka).

    > A dla mnie to nie wynikała z żadnego zapisu w KP. Tak wiec chyba chodziło
    > komentującym o to zeby ten 1 dzien urlopu wykorzystać _zamiast _ zwolnienia.
    > No i chciałam sie upewnić....

    Flyer