eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy uproszczenia procedury wykreślania i dokonywania sprostowań wpisów w CEIDG, ujednolicenia zasad uzyskiwania zaświadczeń o wpisie z CEIDG, poszerzenia zakresu danych zawartych we wpisie do CEIDG, ograniczenia zakresu danych podawanych przez przedsiębiorcę we wniosku o zmianę wpisu w CEIDG w sytuacji zawieszenia działalności gospodarczej, ułatwień w dochodzeniu przez wierzycieli roszczeń od przedsiębiorców wpisanych do CEIDG oraz umożliwienia rezygnacji z wpisu w CEIDG przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3761
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3761

Wyjaśnienia MG zostały przyjęte, z tym, że GUS wnioskował o zagwarantowanie w
przepisach otrzymywania informacji o zmianach dokonanych w CEIDG w wyniku
czynności określonych w tych przepisach – treść przepisów art. 63 i 64 (opiniowany
art. 68 i 69) została więc odpowiednio uzupełniona o nowe ustępy na wzór
projektowanego art. 62 ust. 3
(opiniowany art. 67 ust 3) - CEIDG przekazuje
odpowiednie informacje do innych rejestrów, w tym GUS.

33. Uwaga
UMWL
UMWL choć nie będący podmiotem składowym Odnosząc się do ogólnej uwagi Urzędu Marszałkowskiego Województwa
ogólna
(Urząd
bezpośrednio
uczestniczącym
w
systemie Lubelskiego, który zauważa konieczność dalszej popularyzacji narzędzi służących do
Marszałkow
ewidencjonowania wpisów dot. działalności samodzielnego składania wniosków przez przedsiębiorców, wyłącznie on-line, bez
ski
Woj. gospodarczej
zwrócił
uwagę
na
kwestię pośrednictwa organów gmin, należy wskazać, że ministerstwo zauważa problem
Lubelskieg
zasygnalizowaną w korespondencji a dot. niskiego poziomu wykorzystania systemu CEIDG do rejestracji i dokonywania
o
-
w bardzo
niskiego
poziomu
wykorzystania zmian we wpisach drogą elektroniczną. Należy podkreślić, że Minister Gospodarki,
ramach
systemu
CEiDG
przez
rejestrujących
się działając w oparciu o dyspozycję przepisu art. 23 oraz 26 ustawy SDG nie dysponuje
KWRiST)
przedsiębiorców
(3%
rejestracji
drogą środkami i narzędziami, które zmobilizują przedsiębiorców do uzyskania profilu zaufanego
elektroniczną). Niska popularność nowej formy bądź podpisu elektronicznego, w celu samodzielnego składania wniosków w Systemie
może być wynikiem obserwowanych w wielu Teleinformatycznym CEIDG. Ministerstwo, tak jak UMWL, stoi jednak na stanowisku,
krajach zachodnich zbyt szybko zachodzących iż celem wprowadzenia centralnej ewidencji było przede wszystkim maksymalne
procesów
dyfuzyjno-innowacyjnych.
Nowe wyeliminowanie pośrednictwa organów gmin w szeroko rozumianych relacjach
rozwiązania wymagają w większości czasu i przedsiębiorców z Systemem Teleinformatycznym CEIDG, takich jak składanie
legislacyjnej
stabilności
dla
kulturowego wniosków o rejestrację i dalszych wniosków o zmiany we wpisie, pobieranie
"zakorzenienia się" wprowadzonych rozwiązań.
zaświadczeń ze strony internetowej CEIDG itp. W związku z powyższym, ze strony

W
kontaktach
roboczych
z ministerstwa nadal będą podejmowane inicjatywy mające na celu popularyzację
przedstawicielami sektora przedsiębiorców daje istniejących narzędzi, niewykluczone, że również na gruncie zmian legislacyjnych. O
się
zauważyć
niechęć
do
nadmiernie zagadnienie odnoszące się do niskiego odsetka wniosków składanych on-line
rozbudowanych
form
różnego
rodzaju został także uzupełniony OSR (pkt 1).
interfejsów www. Może to w istotnym stopniu
przekładać
się
na
procentowy
poziom
wykorzystania
przez
osoby
zakładające
działalność gospodarczą tradycyjnej formy
papierowej
i
bezpośredniego
kontaktu
z
urzędnikiem gminnym mogącym w ocenie
petenta skorygować „na bieżąco” błędne wpisy
w formularzu ewidencyjnym lub wyjaśnić
budzące
wątpliwości
elementy
składowe
formularzy.
Nierozpowszechniona
idea
posiadania podpisów elektronicznych również w
większości przypadków determinuje do wizyty w
urzędzie.

Dlatego poza zmianami prawnymi
widzimy
konieczność
dalszej
popularyzacji
wprowadzanych narzędzi jak również ujęcia ich
w szerszy standaryzacyjny kontekst w zakresie

46
polityki digitalizacji procesów administracyjnych.
Jednolity system powszechnych usług i obsługi
podmiotów
gospodarczych
zdecyduje
o
popularności postulowanych zmian. Procesowi
temu
winno
towarzyszyć
maksymalne
wyeliminowanie
udziału
strony
klienta
z
powtarzalnych relacji między-administracyjnych
w miejscach, gdzie takowy udział nie jest
niezbędny. Postulowane zmiany należy zatem
uznać
za
pozytywne
pamiętając
jednako
holistyczności
i
emergentności
całości
omawianego procesu.

UMWL realizując swoje zadania może
wykorzystać dostępne instrumenty i kontakty
bezpośrednie z przedsiębiorcami z naszego
regionu do opiniowania CEiDG i analizy
przyczyn
niskiego
zainteresowania
elektronicznymi wpisami w systemie.
UMWL nie zgłasza zastrzeżeń co do formy
legislacyjnej proponowanych zmian.



47
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: