eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji dcyzji Rady nr 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji dcyzji Rady nr 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich

projekt ustawy dotyczy: ratyfikacji decyzji Rady, która umożliwia realizacje ustaleń Rady Europejskiej dotyczących wysokości limitów budżetowych na lata 2007 2013, wyboru działań, które zostaną sfinansowane z budżetu UE i sposobu finansowania tego budżetu, co z kolei pozwoli Polsce ubiegać się o znaczne środki finansowe i uzyskanie w średnim okresie pozycji jednego z głównych beneficjentów środków UE, tj. ponad 90 mld euro, w tym na politykę spójności ponad 60 mld euro

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 460
  • Data wpłynięcia: 2008-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji decyzji Rady nr 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich
  • data uchwalenia: 2008-05-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 130, poz. 828

460

23.6.2007
PL
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 163/17
II
(Akty przyjęte na mocy Traktatów WE/Euratom, których publikacja nie jest obowiązkowa)
DECYZJE
RADA
DECYZJA RADY
z dnia 7 czerwca 2007 r.
w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich
(2007/436/WE, Euratom)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
(2)
System zasobów własnych Wspólnot musi zapewniać
odpowiednie środki na prowadzenie polityki Wspólnot
w poszczególnych dziedzinach w sposób uporządko-
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
wany, przy uwzględnieniu potrzeby ścisłej dyscypliny
w szczególności jego art. 269,
budżetowej.
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę
Energii Atomowej, w szczególności jego art. 173,
(3)
Do celów niniejszej decyzji dochód narodowy brutto
(DNB) powinien być zdefiniowany jako roczny DNB
według
cen
rynkowych,
podany
przez
Komisję
uwzględniając wniosek Komisji,
w ramach stosowania Europejskiego systemu rachunków
narodowych i regionalnych we Wspólnocie (zwanego
dalej „ESA 95”) zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE)
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (
nr 2223/96 (4).
1),
uwzględniając opinię Trybunału Obrachunkowego (2),
(4)
Z uwagi na przejście z systemu ESA 79 na system ESA
95 do celów związanych z budżetem i z zasobami włas-
nymi oraz w celu utrzymania niezmienionej kwoty
uwzględniając opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-
środków finansowych przekazywanych do dyspozycji
Społecznego (3),
Wspólnot, Komisja dokonała, zgodnie z art. 3 ust. 1
i 2 decyzji Rady nr 2000/597/WE, Euratom z dnia
29 września 2000 r. w sprawie systemu środków włas-
a także mając na uwadze, co następuje:
nych Wspólnot Europejskich (5), ponownego przeliczenia
pułapu zasobów własnych oraz pułapu środków na
pokrycie zobowiązań, wyrażonych z dokładnością do
(1)
Rada Europejska na posiedzeniu w Brukseli w dniach
dwóch cyfr po przecinku, według wzoru zawartego
15 i 16 grudnia 2005 r. postanowiła, między innymi,
w tym artykule. W dniu 28 grudnia 2001 r. Komisja
że w ustaleniach dotyczących zasobów własnych należy
poinformowała Parlament Europejski i Radę o nowych
kierować się ogólnym celem sprawiedliwości. Ustalenia te
pułapach. Pułap zasobów własnych wyznaczono na
powinny zatem zapewniać, zgodnie z odpowiednimi
poziomie 1,24 % łącznych DNB państw członkowskich
konkluzjami
Rady
Europejskiej
z
Fontainebleau
według cen rynkowych, natomiast pułap środków na
w 1984 r., że żadne państwo członkowskie nie ponosi
pokrycie zobowiązań określono na poziomie 1,31 %
obciążenia budżetowego, które byłoby nadmierne
łącznych DNB państw członkowskich. Rada Europejska
w stosunku do jego względnej zamożności. Właściwe
obradująca w dniach 15 i 16 grudnia 2005 r. postano-
jest zatem wprowadzenie przepisów obejmujących okreś-
wiła, że pułapy te powinny zostać utrzymane na obec-
lone państwa członkowskie.
nych poziomach.
(1) Opinia z dnia 4 lipca 2006 r. (dotychczas nieopublikowana
(4) Dz.U. L 310 z 30.11.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmie-
w Dzienniku Urzędowym).
nione rozporządzeniem (WE) nr 1267/2003 Parlamentu Europej-
(2) Dz.U. C 203 z 25.8.2006, str. 50.
skiego i Rady (Dz.U. L 180 z 18.7.2003, str. 1).
(3) Dz.U. C 309 z 16.12.2006, str. 103.
(5) Dz.U. L 253 z 7.10.2000, str. 42.
L 163/18
PL
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
23.6.2007
(5)
W celu utrzymania niezmienionych kwot środków finan-
2000/579/WE, Euratom dotyczące wyłączenia rocznych
sowych przekazywanych do dyspozycji Wspólnot
wydatków przedakcesyjnych w krajach przystępujących
w przypadku modyfikacji systemu ESA 95, które powo-
z obliczania korekty na rzecz Zjednoczonego Królestwa
dują istotną zmianę poziomu DNB, należy dostosować te
przestają obowiązywać z końcem 2013 r.
pułapy, wyrażone jako procent DNB.
(11)
Rada Europejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia
2005 r. wezwała Komisję do dokonania pełnego,
(6)
Po implementowaniu do prawa Unii Europejskiej poro-
zumień zawartych w trakcie rundy urugwajskiej wielo-
kompleksowego
przeglądu obejmującego wszystkie
stronnych negocjacji handlowych nie ma już istotnej
aspekty wydatków UE, w tym wydatków na wspólną
różnicy pomiędzy opłatami rolnymi i cłami. Dlatego
politykę rolną (WPR), oraz zasobów, w tym rabatu Zjed-
też należy zlikwidować to rozróżnienie w zakresie
noczonego Królestwa, a także do sporządzenia sprawoz-
budżetu ogólnego Unii Europejskiej.
dania w tej sprawie w latach 2008/2009.
(12)
Należy
ustanowić
przepisy
obejmujące
przejście
(7)
Dla uproszczenia i zapewnienia przejrzystości Rada Euro-
z systemu ustanowionego decyzją 2000/597/WE,
pejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia 2005 r.
Euratom na system wprowadzony niniejszą decyzją.
postanowiła, że jednolita stawka poboru zasobów
podatku od towarów i usług (VAT) zostaje ustalona na
poziomie 0,30 %.
(13)
Rada Europejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia
2005 r. postanowiła, że niniejsza decyzja stanie się
skuteczna z dniem 1 stycznia 2007 r.,
(8)
Rada Europejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia
2005 r. postanowiła, że Austria, Niemcy, Niderlandy
oraz Szwecja korzystają z obniżonych stawek poboru
zasobów VAT w latach 2007
USTANAWIA NINIEJSZE PRZEPISY, KTÓRYCH PRZYJĘCIE ZALECA
–2013 oraz że Niderlandy
i Szwecja korzystają w tym samym okresie z obniżek
PAŃSTWOM CZŁONKOWSKIM:
brutto swoich wkładów rocznych opartych na DNB.
Artykuł 1
(9)
Rada Europejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia
Wspólnotom przyznane zostają zasoby własne zgodnie
2005 r. postanowiła pozostawić mechanizm korekty na
z zasadami określonymi w następnych artykułach w celu
rzecz Zjednoczonego Królestwa wraz ze zmniejszonym
zapewnienia, zgodnie z art. 269 Traktatu ustanawiającego
wkładem w finansowanie korekty, z którego korzystają
Wspólnotę Europejską (zwanego dalej „Traktatem WE”)
Niemcy, Austria, Szwecja oraz Niderlandy. Po okresie
i art. 173 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę
stopniowego wprowadzania w latach 2009–2011 Zjed-
Energii Atomowej (zwanego dalej „Traktatem Euratom”), finan-
noczone
Królestwo
w
pełni
uczestniczy
jednak
sowania budżetu ogólnego Unii Europejskiej.
w finansowaniu kosztów rozszerzenia, z wyjątkiem płat-
ności bezpośrednich w rolnictwie i wydatków związa-
nych z rynkiem oraz części wydatków na rozwój
obszarów
wiejskich
pochodzącej
z
Europejskiego
Budżet ogólny Unii Europejskiej jest, bez uszczerbku dla innych
Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Sekcja
dochodów, finansowany w całości z zasobów własnych
Gwarancji. Dlatego obliczanie korekty na rzecz Zjedno-
Wspólnot.
czonego Królestwa dostosowuje się poprzez stopniowe
wyłączenie wydatków alokowanych na rzecz państw
członkowskich, które przystąpiły do UE po dniu
30 kwietnia 2004 r., z wyjątkiem wydatków na
Artykuł 2
rolnictwo i wydatków na rozwój obszarów wiejskich,
1.
Na zasoby własne zapisane w budżecie ogólnym Unii
o których mowa powyżej. Dodatkowy wkład Zjednoczo-
Europejskiej składają się dochody z następujących źródeł:
nego Królestwa wynikający ze zmniejszenia alokowanych
wydatków nie przekracza 10,5 mld EUR w cenach
z 2004 r. w okresie 2007–2013. W przypadku dalszego
rozszerzenia przed rokiem 2013, z wyjątkiem przystą-
pienia Bułgarii i Rumunii, kwota ta zostanie odpowiednio
a) opłaty, premie, kwoty dodatkowe lub wyrównawcze, kwoty
dostosowana.
lub czynniki dodatkowe, cła pobierane na podstawie
Wspólnej Taryfy Celnej i inne cła, które zostały lub zostaną
ustanowione przez instytucje Wspólnot w odniesieniu do
handlu z państwami trzecimi, cła na produkty objęte nieo-
bowiązującym już Traktatem ustanawiającym Europejską
(10)
Rada Europejska obradująca w dniach 15 i 16 grudnia
Wspólnotę Węgla i Stali, a także wkłady i inne opłaty prze-
2005 r. postanowiła, że art. 4 akapit drugi lit. f) decyzji
widziane w ramach wspólnej organizacji rynków cukru;
23.6.2007
PL
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 163/19
b) bez uszczerbku dla ust. 4 akapit drugi, zastosowanie stawki
stosowania ESA 95 zgodnie z rozporządzeniem (WE)
jednolitej obowiązującej wszystkie państwa członkowskie
nr 2223/96.
w odniesieniu do zharmonizowanych podstaw VAT określo-
nych zgodnie z zasadami wspólnotowymi. Podstawa brana
pod uwagę w tym celu nie może przekraczać 50 % DNB dla
Jeżeli modyfikacje w ESA 95 miałyby spowodować istotne
każdego państwa członkowskiego, jak określono w ust. 7;
zmiany w DNB podanym przez Komisję, Rada, stanowiąc
jednomyślnie
na
wniosek
Komisji
i
po
konsultacji
z Parlamentem Europejskim, decyduje o tym, czy modyfikacje
c) bez uszczerbku dla ust. 5 akapit drugi, zastosowanie stawki
te mają zastosowanie do celów niniejszej decyzji.
jednolitej – która określona zostanie zgodnie z procedurą
budżetową z uwzględnieniem łącznej kwoty wszystkich
innych dochodów – do sumy DNB wszystkich państw człon-
Artykuł 3
kowskich.
1.
Łączna kwota zasobów własnych przyznanych Wspól-
notom, którymi mają zostać objęte roczne środki na pokrycie
płatności, nie przekracza 1,24 % sumy DNB wszystkich państw
2.
Dochody pochodzące z wszelkich nowych obciążeń wpro-
członkowskich.
wadzonych w ramach wspólnej polityki, zgodnie z Traktatem
WE lub Traktatem Euratom, pod warunkiem że przestrzegana
była procedura określona w art. 269 Traktatu WE lub
2.
Łączna kwota rocznych środków na pokrycie zobowiązań
w art. 173 Traktatu Euratom, stanowią również zasoby własne
zapisana w budżecie ogólnym Unii Europejskiej nie przekracza
zapisywane w budżecie ogólnym Unii Europejskiej.
1,31 % sumy DNB wszystkich państw członkowskich.
3.
Państwa członkowskie zatrzymują
Zachowana zostaje odpowiednia proporcja między środkami na
– na poczet kosztów
poboru
pokrycie zobowiązań a środkami na pokrycie płatności dla
– 25 % kwot, o których mowa w ust. 1 lit. a).
zagwarantowania ich zgodności i umożliwienia przestrzegania
w kolejnych latach pułapów zgodnie z ust. 1.
4.
Stawkę jednolitą, o której mowa w ust. 1 lit. b), ustala się
na 0,30 %.
3.
Jeżeli modyfikacje w ESA 95 miałyby spowodować istotne
zmiany w DNB mającym zastosowanie do celów niniejszej
decyzji, pułapy płatności i zobowiązań określone w ust. 1 i 2
Jedynie na lata 2007–2013 stawkę poboru zasobów VAT dla
są ponownie przeliczane przez Komisję przy zastosowaniu
Austrii ustala się na poziomie 0,225 %, dla Niemiec – na
następującego wzoru:
poziomie 0,15 %, a dla Niderlandów i Szwecji – na poziomie
0,10 %.
DNB
1,24 %
t
ð1,31 %Þ ×
–2 þ DNBt–1 þ DNBt ESA bieżący
DNB
5.
Stawkę jednolitą, o której mowa w ust. 1 lit. c), stosuje się
t–2 þ DNBt–1 þ DNBt ESA zmodyfikowany
do DNB każdego państwa członkowskiego.
Jedynie w latach 2007–2013 Niderlandy korzystają z obniżki
gdzie t jest ostatnim pełnym rokiem, za który dostępne są dane
brutto
swojego
rocznego
wkładu
opartego
na
DNB
zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 1287/2003
w wysokości 605 mln EUR, a Szwecja korzysta z obniżki brutto
z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie harmonizacji dochodu naro-
swojego rocznego wkładu opartego na DNB w wysokości
dowego brutto w cenach rynkowych (rozporządzenie DNB) (1).
150 mln EUR (według cen z 2004 r.). Kwoty te dostosowywane
są do cen bieżących poprzez zastosowanie najnowszego defla-
tora PKB dla UE wyrażonego w euro, podanego przez Komisję,
Artykuł 4
który dostępny jest po sporządzeniu wstępnego projektu
1.
Zjednoczonemu Królestwu przyznana zostaje korekta
budżetu. Wyżej wymienione obniżki brutto przyznawane są
w odniesieniu do nierównowagi budżetowej.
po obliczeniu korekty na rzecz Zjednoczonego Królestwa oraz
jej finansowania, o którym mowa w art. 4 i 5 niniejszej decyzji,
i nie mają żadnego wpływu na tę korektę.
Korektę tę ustala się przez:
6.
Jeżeli na początku roku budżetowego budżet nie został
a) obliczenie różnicy w poprzednim roku budżetowym
jeszcze przyjęty, do czasu wejścia w życie nowych stawek nadal
pomiędzy:
stosuje się obowiązujące stawki poboru zasobów opartych na
VAT i DNB.
— procentowym
udziałem
Zjednoczonego
Królestwa
w sumie nieograniczonych podstaw VAT, a
7.
Do celów niniejszej decyzji DNB oznacza DNB za dany
rok według cen rynkowych, podany przez Komisję w ramach
(1) Dz.U. L 181 z 19.7.2003, str. 1.
L 163/20
PL
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
23.6.2007
— procentowym
udziałem
Zjednoczonego
Królestwa
Procent wydatków związanych
w całkowitej kwocie alokowanych wydatków;
Rabat Zjednoczonego Królestwa, który
z rozszerzeniem (zgodnie z definicją
ma zostać wprowadzony do budżetu
powyżej), które mają być wyłączone
po raz pierwszy w roku
z obliczania korekty na rzecz Zjedno-
czonego Królestwa
b) pomnożenie tak obliczonej różnicy przez całkowitą kwotę
alokowanych wydatków;
2009
20
2010
70
2011
100
c) pomnożenie wyniku z lit. b) przez 0,66;
d) odjęcie od wyniku z lit. c) skutków wynikających dla Zjed-
2.
W latach 2007–2013 dodatkowy wkład Zjednoczonego
noczonego Królestwa z przejścia na ograniczoną podstawę
Królestwa wynikający ze zmniejszenia alokowanych wydatków,
VAT oraz płatności określonych w art. 2 ust. 1 lit. c),
o którym mowa w ust. 1 lit. g), nie przekracza 10,5 mld EUR
a mianowicie różnicy pomiędzy:
według cen z 2004 r. Służby Komisji sprawdzają co roku, czy
skumulowana kwota dostosowania korekty przekracza tę
kwotę. Do celów tego obliczenia kwoty wyrażone w cenach
bieżących przelicza się na ceny z 2004 r., stosując najnowszy
— tym, co Zjednoczone Królestwo musiałoby wpłacić na
dostępny deflator PKB dla UE wyrażony w euro, podany przez
kwoty finansowane z zasobów, o których mowa
Komisję. Jeżeli pułap 10,5 mld EUR zostanie przekroczony,
w art. 2 ust. 1 lit. b) i c), gdyby stawka jednolita została
wkład Zjednoczonego Królestwa zostaje odpowiednio zmniej-
zastosowana do nieograniczonych podstaw VAT, a
szony.
— płatnościami Zjednoczonego Królestwa zgodnie z art. 2
W przypadku dalszego rozszerzenia przed 2013 r. pułap
ust. 1 lit. b) i c);
10,5 mld EUR jest dostosowywany odpowiednio w górę.
e) odjęcie od wyniku z lit. d) zysków netto Zjednoczonego
Artykuł 5
Królestwa wynikających ze wzrostu udziału procentowego
1.
Koszt korekty ponoszą pozostałe państwa członkowskie
zasobów, o których mowa w art. 2 ust. 1 lit. a), zatrzymy-
zgodnie z następującymi zasadami:
wanych przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów
poboru i kosztów pokrewnych;
a) rozkład kosztów oblicza się najpierw przez odniesienie do
udziału każdego państwa członkowskiego w płatnościach,
f) obliczenie, przy każdym rozszerzeniu UE, dostosowania
o których mowa w art. 2 ust. 1 lit. c), z wyłączeniem Zjed-
wyniku z lit. e), tak aby zmniejszyć rekompensatę, gwaran-
noczonego Królestwa i bez uwzględnienia przyznanych
tując tym samym, że wydatki nieobjęte rabatem przed
Niderlandom i Szwecji obniżek brutto wkładów opartych
rozszerzeniem pozostaną takimi również po rozszerzeniu.
na DNB, o których mowa w art. 2 ust. 5;
Dostosowania tego dokonuje się przez zmniejszenie całko-
witej kwoty alokowanych wydatków o kwotę równą
rocznym wydatkom przedakcesyjnym w krajach przystępu-
b) następnie dokonywane jest dostosowanie w taki sposób, aby
jących. Wszystkie kwoty obliczone w ten sposób są przeno-
ograniczyć udział finansowy Austrii, Niemiec, Niderlandów
szone na następne lata i dostosowywane corocznie przez
i Szwecji do jednej czwartej ich normalnego udziału wyni-
zastosowanie najnowszego dostępnego deflatora PKB dla
kającego z tego obliczenia.
UE wyrażonego w euro, podanego przez Komisję. Niniejsza
litera przestaje mieć zastosowanie z chwilą wprowadzenia po
raz pierwszy do budżetu korekty na rzecz Zjednoczonego
2.
Korekta zostaje przyznana Zjednoczonemu Królestwu
Królestwa w 2014 r.;
przez obniżenie jego płatności wynikających z zastosowania
art. 2 ust. 1 lit. c). Koszty ponoszone przez pozostałe państwa
członkowskie dodaje się do ich płatności wynikających
z zastosowania art. 2 ust. 1 lit. c) w odniesieniu do każdego
g) dostosowanie obliczenia przez zmniejszenie całkowitej
państwa członkowskiego.
kwoty alokowanych wydatków o całkowitą kwotę alokowa-
nych wydatków na rzecz państw członkowskich, które
przystąpiły do UE po dniu 30 kwietnia 2004 r.,
3.
Komisja przeprowadza obliczenia wymagane w celu stoso-
z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz
wania art. 2 ust. 5, art. 4 oraz niniejszego artykułu.
wydatków związanych z rynkiem, jak również części
wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej
z EFOGR, Sekcja Gwarancji.
4.
Jeżeli na początku roku budżetowego budżet nie został
jeszcze przyjęty, stosuje się nadal rabat przyznany Zjednoczo-
nemu Królestwu oraz koszty poniesione przez pozostałe
Zmniejszanie
to
dokonywane
jest
stopniowo
zgodnie
państwa członkowskie zgodnie z zapisami w ostatnim osta-
z poniższym harmonogramem.
tecznie przyjętym budżecie.
23.6.2007
PL
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 163/21
Artykuł 6
w sprawie systemu środków własnych Wspólnot (2), decyzji
Rady 88/376/EWG, Euratom z dnia 24 czerwca 1988 r.
Dochody, o których mowa w art. 2, wykorzystywane są, bez
w sprawie systemu środków własnych Wspólnot (3), decyzji
rozróżniania, na finansowanie wszystkich wydatków zapisanych
Rady 94/728/WE, Euratom z dnia 31 października 1994 r.
w budżecie ogólnym Unii Europejskiej.
w sprawie systemu środków własnych Wspólnot (4) lub decyzji
2000/597/WE, Euratom należy interpretować jako odniesienia
Artykuł 7
do niniejszej decyzji.
Wszelką nadwyżkę dochodów Wspólnot nad całkowitymi
rzeczywistymi wydatkami podczas roku budżetowego przenosi
2.
Artykuły 2, 4 i 5 decyzji 88/376/EWG, Euratom
się na następny rok budżetowy.
i 94/728/WE, Euratom oraz 2000/597/WE, Euratom stosuje
się nadal do obliczania i dostosowywania dochodów ze stoso-
wania jednolitej stawki obowiązującej wszystkie państwa człon-
Artykuł 8
kowskie do podstawy VAT określanej w sposób jednolity
1.
Zasoby własne Wspólnot, o których mowa w art. 2 ust. 1
i mieszczącej się w przedziale od 50 % do 55 % PNB lub
lit. a), pobierane są przez państwa członkowskie zgodnie
DNB każdego państwa członkowskiego, zależnie od danego
z krajowymi przepisami ustawowymi, wykonawczymi lub
roku, oraz do obliczania korekty nierównowagi budżetowej
administracyjnymi, które w razie potrzeby zostają dostosowane
przyznanej Zjednoczonemu Królestwu na lata 1988–2006.
tak, aby spełniały wymagania określone w zasadach wspólno-
towych.
3.
Państwa członkowskie zatrzymują nadal na poczet
kosztów poboru 10 % kwot, o których mowa w art. 2 ust. 1
Komisja bada w regularnych odstępach czasu przepisy prawa
lit. a), które powinny były zostać udostępnione przez państwa
krajowego przekazywane jej przez państwa członkowskie, prze-
członkowskie przed dniem 28 lutego 2001 r. zgodnie ze
kazuje państwom członkowskim dostosowania, które uważa za
stosownymi zasadami wspólnotowymi.
niezbędne w celu zapewnienia zgodności tychże przepisów
z zasadami wspólnotowymi, oraz składa sprawozdania władzy
Artykuł 11
budżetowej.
Sekretarz Generalny Rady powiadamia państwa członkowskie
o niniejszej decyzji.
Państwa członkowskie udostępniają Komisji zasoby przewi-
dziane w art. 2 ust. 1 lit. a), b) i c).
Państwa członkowskie bezzwłocznie powiadamiają Sekretarza
Generalnego Rady o zakończeniu procedur związanych
2.
Rada, zgodnie z procedurami określonymi w art. 279
z przyjęciem niniejszej decyzji zgodnie z ich odpowiednimi
ust. 2 Traktatu WE i art. 183 Traktatu Euratom, przyjmuje
wymogami konstytucyjnymi.
przepisy niezbędne do stosowania niniejszej decyzji oraz umoż-
liwienia kontroli poboru dochodów, o których mowa w art. 2
i 5, ich postawienia do dyspozycji Komisji oraz ich płatności.
Niniejsza decyzja wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca
następującego po otrzymaniu ostatniego z powiadomień,
o których mowa w akapicie drugim.
Artykuł 9
W ramach pełnego, kompleksowego przeglądu obejmującego
Niniejsza decyzja staje się skuteczna z dniem 1 stycznia 2007 r.
wszystkie aspekty wydatków UE, w tym wydatków na WPR,
i zasobów, w tym rabatu Zjednoczonego Królestwa, który to
przegląd stanowić będzie podstawę sprawozdania w latach
Artykuł 12
2008/2009, Komisja dokonuje ogólnego przeglądu systemu
Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym
zasobów własnych.
Unii Europejskiej.
Artykuł 10
1.
Z zastrzeżeniem ust. 2, decyzję 2000/597/WE, Euratom
Sporządzono w Luksemburgu dnia 7 czerwca 2007 r.
uchyla się z dniem 1 stycznia 2007 r. wszelkie odniesienia do
decyzji Rady 70/243/EWWiS, EWG, Euratom z dnia
W imieniu Rady
21 kwietnia 1970 r. w sprawie zastąpienia wkładów finanso-
wych państw członkowskich środkami własnymi Wspólnot (1),
M. GLOS
decyzji Rady 85/257/EWG, Euratom z dnia 7 maja 1985 r.
Przewodniczący
(2) Dz.U. L 128 z 14.5.1985, str. 15.
(3) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 24.
(1) Dz.U. L 94 z 28.4.1970, str. 19.
(4) Dz.U. L 293 z 12.11.1994, str. 9.
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: