  • 11. Data: 2008-10-07 21:29:04
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Cephiros_VII <c...@w...pl>

    akhayah pisze:
    > Gdyby laptop był (a miał być) przygotowany do wgrania XP poradziałbym
    > sobie z tym bez problemu. Albo gdyby trzeba było tylko pogrzebać w
    > BIOSie, zeby system ruszył z płyty, też dałabym radę. A tu problem
    > jest większy, a miało go nie być wcale!

    Ale laptop JEST przygotowany do wgrania Windowsa XP. To płyta
    instalacyjna WinXP nie jest przygotowana do przeprowadzenia instalacji
    na dyskach SATA/RAID bez podania dodatkowych sterowników.

    Pozdrawiam
    Cephiros_VII

  • 12. Data: 2008-10-07 21:29:10
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 7 Paź, 22:22, akhayah <t...@g...com> wrote:
    > Homo zarozumialec z ciebie. Cóż niektórzy przywykli do niskich
    > standardów w zakresie obsługi klienta. Dalej uważam, że sprzedawca
    > powinien był mnie poinformować

    kobieto!
    to ze windows nie potrafi wykryc dyskow sata (bo, o ile dobrze
    zrozumialem, to jest ten 'blad)
    to juz naprawde nie jest wina producenta laptopow. zreszta- SP2
    wyszedl juz jakis czas temu, wiec
    nie widze w tym problemu (kto oczekuje od 7 letniego systemu wsparcia
    dla SATA out of box?)

    btw, co to za dystrybucja? z kde czy z gnome (czy tez moze czysta
    konsolka) ?

  • 13. Data: 2008-10-07 21:31:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2008, akhayah wrote:

    > Powiedziano
    > mi, że "nie będzie problemu z XP. Zostałam wprowadzona w błąd.

    1. Jaki masz na to dowód (że powiedziano)
    2. Problemu być może nie ma.

    Popatrz na to tak: jak ktoś kupuje np. samochód i pyta, czy da się
    go przemalować na inny kolor, a dealer mu powie "da się, nie ma
    problemu".
    Skąd założenie, że "brak problemu" ma być tożsamy z faktem że
    KUPUJĄCY będzie umiał to zrobić SAMODZIELNIE?

    Naigrywają się z lekka (co poniektórzy grupowicze), bo wychodzą
    z założenia że właśnie "da się samemu", ale IMO jest to błąd
    o tyle że odwraca uwagę od głównego zgrzytu.
    "Czy da się bez problemu wytoczyć potrzebną do czegoś-tam tulejkę",
    pyta klient sprzedawcę (na przykład)?
    I teraz - czy po odpowiedzi "ależ nie ma problemu" (sprzedawca wie,
    że starczy najpodlejsze aluminium i tolerancja milimetra).
    Czy ktoś z tego wywiedzie, że kupujący może się awanturować, że
    SĄDZIŁ iż da rady wytoczyć sobie toto SAM?
    (sądzę że większość grupowiczów jednak tokarki do swojej dyspozycji
    nie ma :))

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-10-07 21:33:28
    Od: armar <a...@p...fm>

    Andrzej Lawa pisze:
    > akhayah pisze:

    > Jedyny wybrakowany towar, jaki widzę w opisanej sytuacji, znajduje się
    > pomiędzy krzesłem a klawiaturą.

    Skąd w Was tyle jadu?
    Szczególnie do kobiety?

    Akhayah - idź do sklepu i poproś, by zainstalowali oprogramowanie
    jakie polecili do tego notebooka i sprzedali razem z nim.
    Obawiam się, że będziesz musiała zapłacić za instalację
    systemu Windows XP - ok. 50 zł, jak również trochę się wyczekać
    w sklepie (to może trwać ok. godziny, więc weź książkę).
    Ewentualnie w sklepie pracują osiołki i nie będą w stanie
    tego zrobić (że niewiele wiedzą to już wiadomo po oferowaniu XP).

    Następnym razem kupuj coś, co już jest gotowe, bo przecież
    nie kupujesz w sklepie ciasta do samodzielnego wyrobienia
    zamiast chleba? ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 15. Data: 2008-10-07 21:34:48
    Od: akhayah <t...@g...com>

    > btw, co to za dystrybucja? z kde czy z gnome (czy tez moze czysta
    > konsolka) ?

    wygląda to jak bios, zero szaty graficznej (jeśli o to pytasz)

  • 16. Data: 2008-10-07 21:36:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akhayah pisze:
    > Homo zarozumialec z ciebie. Cóż niektórzy przywykli do niskich
    > standardów w zakresie obsługi klienta. Dalej uważam, że sprzedawca
    > powinien był mnie poinformować

    Możesz sobie też uważać, że Ziemia jest płaska, od góry przykryta
    Niebem, a od dołu podparta Piekłem.

    Wolny kraj - możesz sobie bredzić (prawie) dowolnie.

  • 17. Data: 2008-10-07 21:39:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Piotrze i Filipie osobiście uważam, że ktoś powinien mnie poinformowac
    > o tym, że instalacja XP w tym wypadku jest tak trudna

    Po "babowemu" napiszę. Zakup laptopa jest porównywalny z zakupem telewizora,
    mikrofali, kuchenki gazowej. Musisz im dostarczyć prąd, gaz itp. itd. i
    sprzedawcy nie obchodzi skąd je weźmiesz - czyli np. musisz instalację
    gazową w mieszkaniu przerobić - co nie jest odosobnionym wypadkiem.

    *piotr'ek*

  • 18. Data: 2008-10-07 21:39:17
    Od: Cephiros_VII <c...@w...pl>

    Papkin pisze:
    > Jest jeszcze kwestia licencji MS windows, cos tam pier... o tym ze
    > wsparcie zapewnia ten co sprzedal (a moze co zainstalowal?) system.

    Jeśli chodzi o licencje na wersję OEM to wsparcie zapewnia osoba
    "składająca system komputerowy". Czyli jeżeli kupisz w sklepie samego
    WinXP OEM to stajesz się dostawcą systemu komputerowego i musisz sam
    sobie zapewnić pomoc techniczną.

    Pozdrawiam
    Cephiros_VII

  • 19. Data: 2008-10-07 21:42:48
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <f...@i...go
    oglegroups.com>
    akhayah napisał(a):

    > Kupiłam dziś notebooka ACER z wgranym systemem LINUX, ale ponieważ
    > lubię XP dokupiłam ten system i zasugerowałam sprzedawcy, że wgram go
    > sama.

    1. na 90% miałaś wybór pomiędzy modelem z systemem linux oraz z systeme
    XP. Wybrałaś to pierwsze - nie jest to wina sprzedawcy ani sprzętu.
    2. zasugerowałaś, że instalację XP wykonasz sama - sprzedawca mógł tym
    samym podejrzewać, że wiesz jak to się robi (i masz w tej dziedzinie
    doświadczenie).

    > Okazało się to dużym problemem, przerastającym moje możliwości.

    To również nie jest wina sprzętu/sprzedawcy. Na Twoją prośbę, sprzedawca
    może zainstalować system za Ciebie (i może tą dodatkową czynność wykonać
    odpłatnie).

    > Nikt mnie nie poinformował, że bedzie to wymagało wchodzenia do BIOS-u

    Żeby uruchomić system z CD, trzeba wejść do BIOSu i zmienić sekwencję
    bootowania. Jest to standardowa czynność.

    > i samodzielnego przygotowywania ulepszonej wersji płyty instacyjnej XP
    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu).

    Nie trzeba przytowowywać żadnej płyty. Startujesz system z płyty XP,
    naciskasz F6 i na dyskietce wskazujesz sterowniki do kontrolera
    dysków. Sterowniki możesz sobie pobrać z linuksa.

    > Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    > zainstalowania systemu, który kupiłam.

    Bo kupiłaś laptopa z systemem linux. Jak kupujesz z XP, to też nikt Cię
    nie poinformuje pod jakimi dystrybucjami linuksa laptop będzie pracował
    poprawnie.
    Sprzedawca nie miał obowiązku informowania o tym.

    > Jutro mam zamiar udać się do sklepu i poprosić o nieodpłatne
    > rozwiąznanie tego problemu.

    Zapewne usłyszysz odmowę. Jest to czynność dodatkowo płatna w serwisach.

    > Jesli sprzedawca tego nie zrobi chcę zwrócic towart.

    Nie masz podstawy do zwrotu.

    > Czy mogę powołać się na niezgodnośc towaru z umowa ze
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Nie. Możesz korzystać z systemu linux, z którym kupiłaś laptopa.
    System XP na 100% da się zainstalować na kilka sposobów. Ale Ty tego
    nie potrafisz zrobić (choć zadeklarowałaś, że zrobisz sama).

    Uwierz, że nie jest to wina ani sprzętu, ani sprzedawcy.
    Szybciej i taniej będzie (jeśli rzeczywiście się na instalacji systemu
    nie znasz - a jest to normalna rzecz) jeśli poprosisz dowolnego znajomego,
    żeby to zrobił. Dla niego będzie to 5-10 minut roboty, a Ty stracisz
    i nerwy i wiele godzin (o ile nie dni, bo przez kilka dni pewnie
    nie będziesz miała zainstalowanego systemu).

    PS: to nie jest temat na tą grupę. Od strony prawnej, wszystko jest
    w porządku.

    Jacek

  • 20. Data: 2008-10-07 21:42:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    armar pisze:

    > Skąd w Was tyle jadu?

    Bo ta osoba prezentuje wyjątkowo irytujące połączenie głupoty z
    bezczelnością.

    Równie dobrze gamoń nie potrafiący sobie poradzić z samochodem mógłby
    żądać zwrotu pieniędzy od dealera, bo ten nie rozpoznał pacjenta z
    prawem jazdy z bazaru.

    Co innego grzecznie poprosić (proponując wynagrodzenie za fatygę) o małe
    szkolenie/pomoc, a co innego awanturować się, żeby ktoś zapłacił za
    cudzy brak umiejętności.

    > Szczególnie do kobiety?

    A co za różnica? Równouprawnienie jest.