  • 41. Data: 2020-08-04 21:08:38
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 20:51, J.F. pisze:

    > Normalnie nie wpadaja, a separacja powinna byc odpowiednia :-)

    Za separację w niekontrolowanej odpowiada sam zainteresowany.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2020-08-04 21:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 04.08.2020 o 20:55, J.F. pisze:

    >Skąd wiesz? Jak przygotował, jak nie odbyły się?

    Ale to nie z jego winy, tylko Tuska :-)

    Wyborcza pakiety wyborcze widziala :-)

    >Może i powinien. Jakby się wszycy dogadali to nosiłoby to znamiona...
    >w sumie nie wiadomo czego, ale przynajmniej nie szwindlu wyborcego.

    A jakby kandydat przegral, to by Prezes wybory odwolal, bo to bez
    zadnego trybu :-P

    >To p.o.pad pilby szampana. Chyba nie masz wątpliwości, że mając taką
    >okazję by ją przepuścili? Ale OT się robi.

    Tak czy inaczej - prawo jest jakie jest, a wypadek moze sie kazdemu
    przydarzyc.

    J.

  • 43. Data: 2020-08-04 21:27:22
    Od: Rafal 'RAV' Miszczak <r...@e...pl>

    Shrek pisze:

    > polecieli z niekontrolowanego lotniska, przez
    > niekontrolowaną przestrzeń naruszająć "instrukcję obsługo" lotu jak i
    > instrukcję head.

    A wiecie, pod jakim linkiem opublikowano instrukcję HEAD? Proszę bardzo:

    http://www.dz.urz.mon.gov.pl/dziennik/pozycja/decyzj
    a-4-decyzja-nr-2mon-z-dnia-4-stycznia-2013-r-w-spraw
    ie-wprowadzenia-do-uzytku-instrukcji-organizacji-lot
    ow-oznaczonych-statusem-dead-w-lotnictwi/

    Przyjrzyjcie się uważnie trzeciemu słowu od końca w treści linka.

    Rafał "RAV" Miszczak . . . . . . . . . . . . . . . . www.e-rav.pl

  • 44. Data: 2020-08-04 21:47:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 21:22, J.F. pisze:

    > Ale to nie z jego winy, tylko Tuska :-)
    >
    > Wyborcza pakiety wyborcze widziala :-)

    Tak przygotował, że bez podstawy prawnej. Wot mołodiec jak mówił
    kontroler ze smoleńska:P

    > A jakby kandydat przegral, to by Prezes wybory odwolal, bo to bez
    > zadnego trybu :-P

    Już o tym rozmawialiśmy - ot się robi.

    > Tak czy inaczej - prawo jest jakie jest,  a wypadek moze sie kazdemu
    > przydarzyc.

    Niektórzy notorycznie pechowi pomagają.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-08-04 21:52:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 21:27, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:

> [...]
    ow-oznaczonych-statusem-dead-w-lotnictwi/

    > Przyjrzyjcie się uważnie trzeciemu słowu od końca w treści linka.

    LOL;) Więc wszystko zgodnie z przepisami. Instrukcja dotyczy martwych
    prezydentów. Dopóki się nie rozbiją to wszsytko gra - co zgadzałoby się
    ze stanem faktycznym;)

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-08-05 09:43:24
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 04/08/2020 12:09, Liwiusz wrote:

    > Nie da się bezpiecznie zrobić, skoro lotnisko było zamknięte, a
    > przestrzeń powietrzna otwarta. Jak sobie wyobrażasz bezpieczny start,
    > gdzie ktoś obok może sobie lecieć awionetką lub dronem?

    Leciałem dokładnie tego dnia ,,awionetką" ze Strachowic do Szczecina, na
    krótko przed rzeczonym startem. Spodziewałem się, że przestrzeń
    Babimostu będzie nieaktywna i jak wcześniej tylko się o tym utwierdzę
    przed wlotem. Kiedy chciałem się upewnić to dowiedziałem się, że nie
    tylko jest aktywna ale także, że nie uzyskam zezwolenia na przelot nawet
    na znacznej wysokości choć punkty Babimostu były zgłoszone w planie lotu
    ,,bo mają tam jakiś ruch rejsowy i czemuś nie zgadzają się". Słowa mogły
    być inne ale taki sens. W efekcie zostałem odesłany spory kawałek na
    zachód ale w końcu przy zachodniej krawędzi uzyskałem zezwolenie. Innymi
    słowy dmuchano na zimne. Pytanie czy gdyby to było odrobinę później - po
    tym kiedy już minęła godzina zamknięcia a nie pojawił się jeszcze
    opóźniony NOTAM to czy też zostałbym odesłany naokoło. Pytanie z
    gatnunku coby gdyby, ale interesujące.

  • 47. Data: 2020-08-05 09:53:24
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 04/08/2020 15:28, J.F. wrote:

    > Plan pewnie mieli, ale na ktorą godzinę
    >
    > Te plany jakos automatycznie nie wychwytuja, ze lotnisko zamkniete ?

    Normalną rzeczą jest wysyłanie "DELAY" w razie potrzeby więc dokładna
    godzina nie stanowi problemu. Zreszta, w uzasadnionych przypadkach można
    złożyć plan lotu także z powietrza ;-)

  • 48. Data: 2020-08-05 11:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zamknięcia a nie pojawił się jeszcze opóźniony NOTAM to czy też
    >zostałbym odesłany naokoło. Pytanie z gatnunku coby gdyby, ale

    A ktorej kontroli pytales?
    Ci z ZG/Babimostu powinni wiedziec, ze zaraz cos poleci, ci z Poznania
    o 22:01 to niekoniecznie :-)

    Ale gdyby Cie wpuscili ... to chyba mieliby odnotowane, tudziez na
    radarze widzieli, wiec moze by LOT 1 opoznili tyle ile trzeba.

    Ale ... "awionetka" musi miec radiostacje?
    Cos mi chodzi po glowie, ze nie, a wystartowac mogles dwie godziny
    wczesniej ...

    J.

  • 49. Data: 2020-08-06 00:55:41
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 05/08/2020 11:12, J.F. wrote:

    > A ktorej kontroli pytales?

    Utrzymywałem w tym rejonie łączność z poznańskim FISem. Zapytałem czy na
    pewno (jak się spodziewałem) Babimost jest nieaktywny i czy w związku z
    tym wykonując przez punkty wlotowe CTRu mogę pozostać na łączności z FISem.

    > Ci z ZG/Babimostu powinni wiedziec, ze zaraz cos poleci, ci z Poznania o
    > 22:01 to niekoniecznie :-)

    No to jest właśnie ta interesująca część :-)

    > Ale gdyby Cie wpuscili ... to chyba mieliby odnotowane, tudziez na
    > radarze widzieli, wiec moze by LOT 1 opoznili tyle ile trzeba.

    Gdyby mnie byli wpuścili to w porządku, Biorąc pod uwage, że leciałem
    dość wysoko i na północ a Embraer gdyby startował z pasa 06 to i tak
    byśmy się nie spotkali bo byłby daleko na wschód zanim by się wspiął na
    moją wysokość. To nie problem. Problem mógłby być gdyby startował w
    kierunku zachodnim. Ale skoro wpuścili to wiedzą co robią i separacja
    zapewniona. Ciekawie się zaczyna robić gdyby o tej rzeczonej 22:01 FIS w
    maksymalnie dobrej wierze i zgodnie ze swoją wiedzą powiedział mi, że
    Babimost jest nieaktywny (żadnego NOTAMu przecież jeszcze nie było) a
    Embraer wystartował z pasa 24...

    > Ale ... "awionetka" musi miec radiostacje?

    > Cos mi chodzi po glowie, ze nie, a wystartowac mogles dwie godziny
    > wczesniej ...

    W ogólnym przypadku nie musi. Jeżeli jednak ma latać w przestrzeni
    RMZ-tów to musi, niezależnie od tego jaki to statek powietrzny. W
    Babimoście RMZ jest taki sam jak CTR/TMA ergo bez radia nie wolno.

  • 50. Data: 2020-08-06 15:19:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 05/08/2020 11:12, J.F. wrote:

> [...]

    >wiedzą powiedział mi, że Babimost jest nieaktywny (żadnego NOTAMu
    >przecież jeszcze nie było) a Embraer wystartował z pasa 24...

    Mogles tez leciec bardziej na zachod i pewnie tez by Cie wpuscili.

    Ale chyba kontroler z Babimostu stanal na wysokosci zadania,
    stwierdzil ze on tu nie pracuje i laczyl z FIS w Poznaniu..

    Ale widze, ze dronow to nie dotyczy
    http://www.swiatdronow.pl/zmiany-zasad-lotow-bsp-w-t
    ymczasowych-strefach-rmz

    J.