  • 1. Data: 2007-02-13 18:15:15
    Temat: założenie kompletne jednosobowej dzialalnosci gospodarczej...
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    ...i bede Vatowcem.
    ile trwa?
    jesli to ma znaczenie to chodzi mi o wroclaw...
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-02-13 21:07:15
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Anax WRC wrote:
    > ...i bede Vatowcem.
    > ile trwa?

    Zależy czy masz już własny (osobisty) NIP, czy nie. Jak masz (jest on
    automatycznie NIPem twojej DG) to rejestracja w ewidencji w urzędzie
    miasta kilka dni moze zająć (oficjalnie do 14 dni). Potem lecisz do GUSu
    i ta część jest od ręki (nie licząc kolejek). Potem zakładasz konto
    (zalezy gdzie, tyle czekasz) i z tym rejestrujesz w US w dwóch miejscach:
    ogólnie i VAT (robi się to osobno).
    Ta część do załatwienia w 14 dni, o ile nie zakładasz konta w banku
    internetowym.
    Potwierdzenie nadania NIPu dla firmy przychodzi przeciętnie po pół roku
    ;)

    Rejestracja w ZUS nie ma znaczenia, bo nie blokuje Cię z rozpoczęciem
    aktywności - zmuszony jesteś zrobić ZUS dopiero PO wystawieniu pierwszej
    faktury.

    > jesli to ma znaczenie to chodzi mi o wroclaw...

    Nie wielkie :) W małych miejscowościach może być szybciej, zwłaszcza
    wpis. W miastach nie liczyłbym na zbyt dużo.

    Jakub

    PS: Nic nie napisałem o opłatach, bo to sprawa lokalna: np. w Wwie przy
    wpisie przez internet nie płaci się nic. Normalna opłata to 100.

  • 3. Data: 2007-02-13 21:46:01
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w wiadomości

    > Jakub
    >
    > PS: Nic nie napisałem o opłatach, bo to sprawa lokalna: np. w Wwie przy
    > wpisie przez internet nie płaci się nic. Normalna opłata to 100.

    dzieki wielkie za kompleksowa odpowiedz:)
    wroclaw chyba nie wprowadzil jeszcze rejestracji przez net...

    pozdrawiam
    Anax