    From: Rafal Wozniak <w...@r...wozniak.name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zaległy czynsz w spółdzielni
    Date: Wed, 17 Jan 2007 15:26:54 +0100

    Witam

    No cóż, wczoraj zawitał do mnie komornik i dopiero wtedy dowiedziałem się,
    że zalegam z czynszem w spółdzielni (choć płacę co miesiąc).

    Dziś w spółdzielni dowiedziałem się, że informowali mnie o zaległościach
    listem zwykłym. A że lokalny urząd pocztowy czasami szwankuje, to nic o
    zaległościach do mnie nie dotarło. Czy spółdzielnia powinna wysłać taką
    informację listem poleconym lub z potwierdzeniem odbioru?

    Po drugie dowiedziałem się dopiero teraz, że płacąc w danym miesiącu jest to
    zapłata na dany miesiąc. Na przykładzie: chcę zapłacić za sierpień, ale
    płacę pierwszego września. I ta kwota nie jest zaliczana za sierpień, ale
    na wrzesień. Czy tak mogą robić? Czy powinni najpierw zaspokoić zaległości
    z poprzedniego miesiąca (w tym przypadku sierpnia)?
    Wg tego płacąc za wrzesień kilka dni później (ale wciąż we wrześniu) mam
    podwójną zapłatę za wrzesień (i brak zapłaty za sierpień).

    Dodam jeszcze, że robiąc opłaty (przelewem z banku) pisałem wyraźnie za jaki
    miesiąc płacę. Tak więc czy mają dalej prawo uznawać wpłatę
    pierwszowrześniową na poczet września, skoro w tytule przelewu jest
    wyraźnie napisane iż dotyczy sierpnia?

    I co teraz z robić z tym komornikiem? Można się jakoś od tego odwoływać,
    żeby zaczekali na wyjaśnienie (codziennie odsetki lecą)?

    Co więcej, gdy wcześniej dowiadywałem się w spółdzielni czy mam jakieś
    zaległości to twierdzili, że wszystko jest na bieżąco opłacane (ale tego
    nie mam na piśmie - i wiem, że od dzisiaj będę brał na papierze takie
    info).

    Za wszelkie zapłaty za gaz, prąd, komórkę, itp. itd. dostaję fakturę (a tam
    mogę wyczytać o odsetkach za spóźnienie). Czy mogę domagać się od
    spółdzielni wystawienia podobnego (lub takiego samego) dokumentu? Coś co da
    mi wgląd w ewentualne zaległości?

    Bo jedynie co mogę oczekiwać od nich to informacji o podwyżkach (zresztą
    kwitowanych przeze mnie...)

    Poradźcie co dalej z tym fantem zrobić, jak to wyjaśnić.

    --
    W adresie mailowym zamień @ na kropkę i wpisz taki adres do przeglądarki
    WWW.