  • Data: 2006-10-30 12:07:44
    Temat: zadatek na mieszkanie
    Od: "lilka" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    sprzedaje mieszkanie i podpisalam umowe przedwstepna z kupujacym (bez
    notariusza) z zadatkiem.
    w umowie jest zawarta klauzula 'W razie niewykonania umowy przez Kupującego
    zadatek przepada na rzecz Sprzedawcy.'
    Niedlugo mija termin zawarcia ostatecznej umowy sprzedazy a 'moj' kupujacy
    jakos sie wykreca od kupna.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy jezeli minie termin zawarcia umowy zadatek
    automatycznie zostaje u mnie?
    Czy moze on np. na drodze sadowej zadac zwrotu zadatku?
    Czy musze poinformowac (np. na pismie) kupujacego ze zawarata umowa zostala
    niedotrzymana przez niego i zadatek przepada na moja rzecz?

    Pozdrawiam
    Lilka