  • 1. Data: 2007-01-01 08:50:56
    Temat: wwóz nielegalnych przedmiotów na teren Polski
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Prawo okreslajace mozliwosc posiadania okreslonych przedmiotow rozni sie w
    zaleznosi od panstwa. I tak np. w Holandii dozwolone jest posiadanie
    marihuany a np. w Czechach mozna bez zezwolenia mozna zakupic rozne
    akcesoria obronne.

    Pytanie brzmi: zakladamy ze zakupilem w okreslonym kraju UE przedmiot ktory
    tam jest legalny (mozna go kupic i posiadac bez zezwolenia i bez ograniczen)
    a w Polsce na jego posiadanie potrzebne jest zezwolenie badz posiadanie go
    jest zabronione, z tym ze ja tego nie wiem. Przejezdzam przez granice do
    Polski nie ukrywajac w zaden sposob posiadanie tego przedmiotu (np. mam go w
    bagazu podrecznym). Auto zostaje jednak wybrane do kontroli i straz
    graniczna zainteresowala sie owym przedmiotem.

    Co sie dzieje w takiej sytuacji?
    Oczywiscie nie mam na mysli zadnego hurtu, ilosc wskazujaca jedynie uzytek
    prywatny. Czy bede mial mozliwosc zostawic przedmiot na granicy i nie miec
    problemow badz czy zostane cofniety? Przeciez teren przejscia granicznego
    nie nalezy do zadnego z panstw wiec chyba obowiazuje prawo "wspolne". Wobec
    tego posiadajac ten przedmiot na przejsciu (a nie za nim, juz w Polsce) nie
    popelniam przestepstwa lamania okreslonych przepisow (tych ktore okreslaja
    ze przedmiot jest w Polsce nielegalny).

    Jaki zarzut stawiany jest np. w przypadku wykrycia u kogos niewielkiej (na
    uzytek wlasny) ilosci marihuany z Holandii, o ktorej w zaden sposob nie
    wspomnial ze wwozi? Ustawa narkotykowa? Oskarzenie o probe przemytu? Czy
    jesli pokonujac droge od kraju A (gdzie przedmiot jest legalny) do B
    (Polski) mijam inne kraje a sprawa wychodzi na jaw dopiero w Polsce to czy
    stawiane sa zarzuty za posiadanie/przewozenie tego przedmiotu nielegalnie
    przez teren panstw przez ktore musialem przejechac?

    Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku!!!

  • 2. Data: 2007-01-01 11:57:56
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    No właśnie to jest najbardziej walnięte w tej jóni. W Holandii maryśkę
    posiadać wolno, a w PL za 3 gramy (raptem jeden skręt) zamykają na 48h i
    jakieś postępowania robią.

  • 3. Data: 2007-01-01 18:11:17
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > a w PL za 3 gramy (raptem jeden skręt)

    Niezłe skrety robisz :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2007-01-02 20:56:58
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert napisał(a):
    > Przeciez teren przejscia
    > granicznego nie nalezy do zadnego z panstw wiec chyba obowiazuje prawo
    > "wspolne".

    a skąd ta teoria?
    poza tym oprócz posiadania zabronione najczęściej jest też przywóz itp.
    czynności

    KG