  • 1. Data: 2004-03-29 17:01:36
    Temat: wspólnota mieszkaniowa?
    Od: "Rysiek" <r...@i...pl>

    Znajomy chce rozszerzyć działalność lokalu gastronomicznego o piwnicę
    przynależną do tegoż lokalu, lecz wspólnota mieszkaniowa - mając większość w
    tym budynku po raz kolejny odmówiła mu zgody. Gdzie i w jaki sposób może
    zaskarżyć tą odmowę. Nadmieniam, iż właściciel lokalu (ZBK) nie stwarza
    przeszkód w powiększeniu lokalu. Uzyskał też wszystkie wymagane zezwolenia
    (oprócz tych "dupków" ze wspólnoty).
    Pomóżcie jak to ugryźć.
    --
    Rysiek

  • 2. Data: 2004-03-29 18:10:09
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa?
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Rysiek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stwarza
    > przeszkód w powiększeniu lokalu. Uzyskał też wszystkie wymagane

    A co tu jest do gryzienia ? Wspolnota to wlasciciele. Nikt im niczego
    nie moze narzucic. Koniec walki. Jedyna rada to jakos przekonac
    wspolnote do wyrazenia zgody, tzn. zgode musi wyrazic co najmniej 50%
    wlascicieli udzialow we wspolnocie liczonych powierzchniowo.

    marekz

  • 3. Data: 2004-03-29 18:20:59
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Rysiek wyskrobał(a):
> [...]
    > nie stwarza przeszkód w powiększeniu lokalu. Uzyskał też wszystkie
    > wymagane zezwolenia (oprócz tych "dupków" ze wspólnoty).

    Jak piwnica przynależy do lokalu, to po co zgoda wspólnoty? Piwnica jest
    własnością właściciela lokalu. Jak on się zgadza, to do czego wspólnota?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2004-03-29 18:38:41
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > (oprócz tych "dupków" ze wspólnoty).

    to nie dupki - to wlasciciele!!!
    zbisa

  • 5. Data: 2004-03-29 18:54:47
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak piwnica przynależy do lokalu, to po co zgoda wspólnoty? Piwnica
    jest
    > własnością właściciela lokalu. Jak on się zgadza, to do czego
    wspólnota?

    Bo do zmiany przeznaczenia lokalu wymagana jest zgoda wspolnoty. Jakby
    nie byla wymagana, to ja bym mogl dach swojego mieszkania przerobic na
    ladowisko helikoperow.

    marekz

  • 6. Data: 2004-03-29 18:56:31
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]

    Bo do zmiany przeznaczenia lokalu wymagana jest zgoda wspolnoty. Jakby
    nie byla wymagana, to ja bym mogl dach swojego mieszkania przerobic na
    ladowisko helikoperow, a piwnice na kopalnie wegla kamiennego.

    marekz

  • 7. Data: 2004-03-29 19:09:24
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    MarekZ wyskrobał(a):
    > Bo do zmiany przeznaczenia lokalu wymagana jest zgoda wspolnoty. Jakby
    > nie byla wymagana, to ja bym mogl dach swojego mieszkania przerobic na
    > ladowisko helikoperow, a piwnice na kopalnie wegla kamiennego.

    Nic nie wspominałeś o zmianie przeznaczenia. W takim razie możesz w ciągu 6
    tygodniu zaskarżyć uchwałę wspólnoty do sądu.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 8. Data: 2004-03-29 19:43:27
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Nic nie wspominałeś o zmianie przeznaczenia. W takim razie możesz w
    ciągu 6
    > tygodniu zaskarżyć uchwałę wspólnoty do sądu.

    Nie jestem nawet pewny czy jest to ograniczenie czasowe. Uchwale mozna
    zaskarzyc chyba w kazdym czasie. O ile w tym przypadku byla uchwala w
    ogole, w drodze zbierania podpisow czy tez na walnym, bo tu to wyglada
    raczej, ze byla proba podjecia uchwaly i ona sie nie powiodla.
    Zaskarzenie uchwaly nie wstrzymuje jej wykonania, poza wyjatkowymi
    przypadkami. Ja pisze jak to bedzie w praktyce. Uwazam ze zero szans.

    marekz

  • 9. Data: 2004-03-29 20:01:42
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    MarekZ wyskrobał(a):
> [...]
    > Zaskarzenie uchwaly nie wstrzymuje jej wykonania, poza wyjatkowymi
    > przypadkami. Ja pisze jak to bedzie w praktyce. Uwazam ze zero szans.

    Art. 25 ustawy o własności lokali. I jest ograniczenie czasowe 6 tygodni.
    Ale jak uchwała nie została podjęta, to faktycznie nie ma to zastosowania.

    Jest jeszcze szansa taka, żeby przekonać jakoś zarząd (teoretycznie łatwiej
    to zrobić niż wspólnotę), żeby tak skierowała sprawę do sądu. Inaczej wydaje
    mi się, że nie ma szans na ten lokal gastronomiczny.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 10. Data: 2004-03-29 20:07:34
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]
    wydaje
    > mi się, że nie ma szans na ten lokal gastronomiczny.

    Niestety, zmiana przeznaczenia czesci nieruchomosci wspolnej albo
    wydzielonego lokalu nie jest czynnoscia zwyklego zarzadu, wiec zarzad
    sam takiej decyzji podjac w zasadzie nie moze. Choc oczywiscie majac
    poparcie zarzadu w praktyce bylo by znacznie latwiej i pewnie by sie to
    udalo.

    marekz