  • 1. Data: 2013-04-07 20:11:06
    Temat: współczynniki korekcyjne kosztów ogrzewania (wspólnota)
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    Witam

    Zarząd wspólnoty przyjął 'se' (zaproponwany przez zarządcę) model
    rozliczenia kosztów CO bez współczynników korekcyjnych.
    Jako uzasadnienie podaje, że nowe budownictwo z ociepleniem.
    Jednak szczytowe mieszkania mają więszką utratę ciepła także w nowym
    budownictwie z dociepleniem.
    Do kogo powinnam kierować pismo o uwzględnienie stosownych współczyników?

    Dziękuję
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-07 21:20:44
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Sunday, 7 April 2013 20:11:06 UTC+2, unwoman wrote:
> [...]
    > budownictwie z dociepleniem.
    >
    > Do kogo powinnam kierować pismo o uwzględnienie stosownych współczyników?

    Do innych członków wspólnoty. Zarząd nie ma prawa podejmować takich decyzji, jedynie
    walne zebranie członków wspólnoty może decydować o sposobie rozliczeń.

    AdamK

  • 3. Data: 2013-04-08 17:01:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2013, Adam Klobukowski wrote:

    > Do innych członków wspólnoty.
    > Zarząd nie ma prawa podejmować takich decyzji, jedynie walne zebranie
    > członków wspólnoty może decydować o sposobie rozliczeń.

    Jest do tego jakaś "podstawa"?
    Bo rzecz jasna w art.22 UoWL wymieniono jedynie "w szczególności" co
    przekracza zakres zwykłego zarządu, ale przeglądam, przeglądam i mało
    co mi pasuje pod opisany przypadek :)
    Jest pytaniem czy istnieje i ew. co zawiera umowa o zarządzaniu
    lokalami.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-04-08 19:08:47
    Od: Tomasz Wawel <s...@w...pl>

    A w mieszkaniach nie ma liczników ciepła?
    Jeśli są to płaci się według licznika, straty są nieistotne.
    Jak ktoś kupił mieszkanie narożne/szczytowe to wiedział z góry, że
    będzie potrzebował więcej energii do ogrzania niż inne mieszkania.

  • 5. Data: 2013-04-08 19:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-08 19:08, Tomasz Wawel pisze:
> [...]
    > Jak ktoś kupił mieszkanie narożne/szczytowe to wiedział z góry, że
    > będzie potrzebował więcej energii do ogrzania niż inne mieszkania.

    Głupie założenie. Ten co jest w środku może w ogóle nie grzać, bo go
    grzeją z każdego boku. A ten, co grzeje na rogu, grzeje też dlatego, aby
    ci obok niego mogli mniej grzać. Zatem uśrednianie zawsze jest wskazane
    i sprawiedliwe.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-04-08 19:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2013, Tomasz Wawel wrote:

    Specdisclajmer (mój) jest celowo bez separatora :)

    > A w mieszkaniach nie ma liczników ciepła?
    > Jeśli są to płaci się według licznika, straty są nieistotne.

    Ale nie chodzi o straty na dostarczanym cieple, lecz straty
    wynikłe z ogrzewania INNYCH części wspólnych.
    Za wszystko co służy "częściom wspólnym", czyli nieruchomości
    jako całości, płacą WSZYSCY. Z ustawy, art.14..2 (sprawdź)
    W myśl tego założenia mieszkanie otoczone innymi mieszkaniami
    głównie "grzeje siebie" i przypadającą na siebie część powierzchni
    ściany zewnętrznej (a to jest "część wpólna"!) i takoż dla
    klatki schodowej, zaś mieszkanie na skraju bloku grzeje tej
    "części wspólnej" znacznie więcej.
    O ile wiem, "współczynniki" są uznanym mechanizmem który
    służy do rozliczania tej asymetrii.

    > Jak ktoś kupił mieszkanie narożne/szczytowe to wiedział z góry, że będzie
    > potrzebował więcej energii do ogrzania niż inne mieszkania.

    A ten kto kupił mieszkanie pod dachem wiedział z - nomen
    omen - góry, że onże dach zacznie przeciekać i trzeba będzie
    go naprawiać, czyż nie? ;)
    "bilans cieplny" lokali był już przedmiotem niejednego
    wyroku sądowego, włącznie z orzeczeniem iż nie można wbrew
    uchwale wspólnoty np. zastosować odrębnego ogrzewania
    (znaczy można *dodatkowe*, ale nie zwalnia to od opłat
    za "zatwierdzone uchwałą").

    IMVHO, to o co padło pytanie kwalifikuje się do zaskarżenia,
    tylko nie wiem jaka powinna być procedura żeby sąd się nie
    przyczepił że np. brak zaskarżenia do właściwego organu
    wspólnoty (o ile to ma miejsce - już pytałem, czy rzeczywiscie
    są podstawy do tezy iż to przekracza "zwykły zarząd"), bo
    jak nie (znaczy istnieje niewykorzystana procedura odwoławcza)
    to oczywiście sąd sprawę oddali. A tam coś w ustawie jest
    o ledwo 6 tygodniach od uchwały.
    Jestem zamieszany w "małą wspólnotę" tylko, więc w takie
    szczegóły nigdy nie wnikałem.

    pzdr, Gotfryd

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 7. Data: 2013-04-09 09:13:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jak ktoś kupił mieszkanie narożne/szczytowe to wiedział z góry, że
    > będzie potrzebował więcej energii do ogrzania niż inne mieszkania.

    W mieszkaniach zazwyczaj nie ma liczników ciepła, jeśli już są, to są
    podzielniki...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2013-04-09 10:44:56
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-08 19:18, Liwiusz pisze:

> [...]
    > grzeją z każdego boku. A ten, co grzeje na rogu, grzeje też dlatego, aby
    > ci obok niego mogli mniej grzać. Zatem uśrednianie zawsze jest wskazane

    Temat - rzeka.
    Załóżmy, że wszyscy mają liczniki (albo, że ogrzewanie jest tylko
    elektryczne - znam takie wspólnoty). Wtedy każdy płaci "za swoje" plus
    coś-tam na ogrzewanie części wspólnej.

    Ktoś sobie na całą zimę wyjeżdża do śwagra i wyłącza ogrzewanie. Zrobisz
    mu co?

    Żeby było śmieszniej, to wg prawa Wspólnota może sobie uchwalić, że
    mieszkaniec (właściciel) środkowy płaci 90% kosztów ogrzewania budynku.
    On się oczywiście odwoła, sąd uchwałę uchyli, to wspólnota uchwali, że
    80% itd aż komuś się znudzi.

    Doprawdy, prawo mamy bardzo poj..ne.
    No i warto pamiętać, że prawo nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2013-04-09 10:56:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 10:44, Maruda pisze:
    > Ktoś sobie na całą zimę wyjeżdża do śwagra i wyłącza ogrzewanie. Zrobisz
    > mu co?

    Nie musi wyjeżdżać, moja koleżanka nawet jak mieszka, to w zimie ma
    kaloryfery na minimum, bo dom dobrze ocieplony, zza ścian sąsiadów nic
    nie ucieka itp.

    Dlatego koszt ogrzewania powinien wynosić po części koszt stały związany
    z zużyciem w skali całego bloku, plus jakaś premia (np. 20% udziału w
    cenie) za mniejsze używanie (za "oszczędność" - bardziej aby nie
    otwierać niepotrzebnie okien, a nie aby wyłączać i żydzić ciepło od
    sąsiadów). Z pewnością nieprawdą jest, że jak ktoś wyjedzie, to nie
    używa, przecież wówczas w mieszkaniu nie ma -20 i to sąsiedzi muszą się
    na to składać.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-04-09 20:05:50
    Od: Tomasz Wawel <s...@w...pl>

    W dniu 2013-04-09 09:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > W mieszkaniach zazwyczaj nie ma liczników ciepła, jeśli już są, to są
    > podzielniki...

    Są też liczniki, podają w dżulach odebraną z sieci energię.
    I jest to konkretna energia pobrana a nie jakieś przybliżone proporcje
    jak w podzielnikach.

    w.