  • 31. Data: 2004-10-12 21:07:40
    Temat: Re: = wezwanie za wycieraczk? w samochodzie - co z tym zrobia ??
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Wezwanie z sądu przyjdzie sobie później - poleconym.

    Najpierw powinno przyjść wezwanie z policji...

    KG

  • 32. Data: 2004-10-12 21:15:26
    Temat: Re: = wezwanie za wycieraczką w samochodzie - co z tym zrobić ??
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    > Sonn wrote:

    > Ktoś musi to robić.
    > I właśnie od tego jest SM.

    Ale oni robią tylko to.

    > Na przykład?

    Służę. Trzech nawalonych wyrostków zaczepia przechodniów w naszym parku
    miejskim. Ok. 100 m od nich stoi 2 strażników i nie ma siły żeby nie
    widzieli zachowania gówniarstwa. Co robią, rączo podbiegają do mojej
    znajomej. która wychodziła z parku z psem i wypisują jej mandat za
    wprowadzenie psa do parku, po czym szybciutko wycofują się na drugą
    stronę ulicy i sprawdzają karty parkingowe za oknami samochodów
    odchodząc w kierunku centrum. Gnojkom w parku nawet nie zwrócili uwagi.
    Dopiero któryś z przechodniów zadzwonił po Policję. Podjechał radiowóz,
    wysiadło 2 panów z Wydz. kryminalnego, wzięli gówniarstwo za szmaty i
    zabrali na komendę. Dalsze losy strażników nie są mi znane bo szybko
    zniknęli za rogiem. Wystarczy? Rozpocznij nowy watek nt "Straż Miejska"
    to zobaczysz do czego tak naprawdę są powołani. Z tym, że to NTG.
    Pozdrawiam.

    --
    "Nieuprzejmości wybaczaj... uprzejmie odpłacając"
    Sonn: GG 9257880

  • 33. Data: 2004-10-12 21:17:54
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=PiNo=" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A nie mogą domagać się aby jeszcze zasilić kasę miejską, a nie tylko
    > policyjną ?

    Nie, popełniłeś wykroczenie za które już raz zostałeś ukarany (mandatem
    lub pouczeniem ze strony policji). podstawowa zasada prawa "ne bis in
    idem" - nigdy 2 razy za to samo. jeśli będą się upierać, to nie
    oprzyjmuj żadnego mandatu. niech skierują sprawę do Sądu grodzkiego i
    wtedy mogą ci nagwizdać.

    Sonn

  • 34. Data: 2004-10-12 21:26:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Najpierw powinno przyjść wezwanie z policji...

    Dlaczego? Sytuacja jest nieco podobna do tej, jakbyś odmówił przyjęcia
    mandatu.

  • 35. Data: 2004-10-12 21:29:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Dlaczego? Sytuacja jest nieco podobna do tej, jakbyś odmówił przyjęcia
    > mandatu.

    Bo powinni przesłuchać. Chyba zgodzimy się, że nie ma dowodu, że choćby
    starali się (wzywając potencjalnego obwinionego).

    KG

  • 36. Data: 2004-10-12 21:36:26
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Sonn" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > idem" - nigdy 2 razy za to samo. jeśli będą się upierać, to nie
    > oprzyjmuj żadnego mandatu. niech skierują sprawę do Sądu grodzkiego i

    Z ciekawosci - moze ktos bedzie wiedzial.
    Zgodnie z powyzsza zasada udaje sie i na policje i do SM. Zalozmy ze pojde
    na policje i powiedza 50zl - powiem ze przemysle temat i wroce jutro.
    Pojde do SM - tutaj wspanialomylnie kupia np. bajke o awarii samochodu i
    zaproponuja "pouczenie".
    Co wtedy ? Policja moze mi juz ... ?

    P.S. Bo rozumiem ze jak dobrowolnie zglosze sie na policje i spytam o co
    chodzilo - a oni zaproponuja mandat to moge zastanowic sie chwile (pare
    godzin) czy madnat przyjme czy tez chce isc z nimi do s. grodzkiego ?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 37. Data: 2004-10-12 21:39:27
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    > Zgłaszasz się do jednej z tych instytucji. Po załatwieniu (jakimkolwiek)
    > sprawy drugą informujesz, że załatwiła tę sprawę pierwsza. Teoretycznie
    > powinieneś się zgłosić na Policję, bowiem ta pierwsza wszczęła
    postępowanie
    > w Twojej sprawie. Ale możesz się na tym nie znać i zgłosić do Straży
    > Miejskiej.

    Czy z praktyki znane Ci sa moze jakies "zonki" w przeplywie informacji
    miedzy policja a SM ?
    Tzn. czy udalby sie manewr np. telefonicznego poinformowania obu tych sluzb
    ze sprawe zalatwila juz wlasnie "ta druga" ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 38. Data: 2004-10-12 21:42:45
    Od: "Krzysztof Ptakowski" <p...@o...pl>

    Wezwanie dostarczone nieprawidlowo, bo nie potwierdziles go wlasnoręcznym
    podpisem - to raz!
    Kartki mogl ci kazdy zwinac zza wycieraczek - to dwa!
    Policja, czy Straż miejska, po ustaleniu wlasciciela powinna wezwac cie do
    siebie - to trzy!
    Policja i Straż miejska chce cie ukarac za to samo wykroczenie - to cztery!
    Poza tym mogles byc na policji i dostales upomnienie!!!

    Jesli nie wezwie cie ani Policja ani Straż miejska a wezwanie dostaniesz z
    sądu - to
    po pierwsze nie wiedziales nic o wezwaniach, albo byles na policji i
    dostles upomnienie,
    mozesz przedstawic rachunek od jakiegos holownika ze tego dnia holowal
    twoj pojazd z tej
    ulicy, albo przedstawic osobę która pomagała ci w holowaniu uszkodzonego
    pojazdu.
    A czemu nie swiecily sie awaryjne!? Bo akumulator sie wyładował, albo to z
    winy elektryki
    samochod odmowil posłuszeństwa...

    --
    KP

  • 39. Data: 2004-10-12 21:44:11
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Rodrig Falkenstein' wyklawiaturzył/a w niusie
    o...@k...it-net.pl taką oto treść:

    | i niech udowodnią, ze tam stałem. Mam czterech świadków, że samochód
    | nie ruszał się spod bloku.

    U nas Straz Miejska robila zdjecia zle zaparkowanego samochodu.

    ->piotr

  • 40. Data: 2004-10-12 21:48:02
    Od: "Krzysztof Ptakowski" <p...@o...pl>

    > Ale oni robią tylko to.

    E tam!
    To to nic, ostatnio na dworcu centralnym godziny szczytu popołudniowego -
    widzialem taka sytuacje:
    Narkoman na haju (ze zwidami i smiejący sie co jakis czas) zaczepia ludzi.
    Lapie ich za rekawy, torby...
    Idzie tzw. patrol mieszany (jeden strazak i jeden policjant) - narkoman
    łapie strażaka z rękaw
    mowi mu cos o pieniadzach, ten odrywa jego reke od swojego rekawa i ida
    dalej...
    Wiem, wiem wykonywali niecierpiące zwłoki czynności służbowe i nie mogli
    zająć sie tym człowiekiem...

    A za niedługo w Warszawie bedzie jeszcze lepiej, bo straż miejska będzie
    zmieniała koguty z pomarańczowych na niebieskie....
    --
    KP