  • 1. Data: 2004-12-04 19:35:05
    Temat: uprawnienia pedagogiczne wygasną?
    Od: "Sebastian" <s...@o...pl>

    podobno absolwent pedagogiki musi w ciągu 5lat podjąć pracę,
    inaczej straci uprawnienia do wykonywania zawodu. czy to prawda?

    Czy musi długo pracować, czy wystarczy papier, że 7 dni pracował
    jako pedagog np. na kolonii w ośrodku wczasowym

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-12-05 08:59:30
    Temat: Re: uprawnienia pedagogiczne wygasną?
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy musi długo pracować, czy wystarczy papier, że 7 dni pracował
    > jako pedagog np. na kolonii w ośrodku wczasowym

    no po 7 dniach to będzie z ciebie pedagog..
    pewnie jeszcze wypłatę byś chciał.......
    cóż za fachówiec..........

  • 3. Data: 2004-12-05 09:46:40
    Od: s...@o...pl

    > no po 7 dniach to będzie z ciebie pedagog..

    nie o to chodzi. Chodzi o strukturalne bezrobocie wśród absolwentów
    ktoś studiował parę lat, teraz nie może znaleźć pracy. Któregoś dnia
    dowie się: masz pecha, za późno. Minęło 5 lat, trud studiowania
    poszedł na marne. Próba podpisania krótszej umowy (+ dania komuś, kto
    ma być "pracodawcą") pieniędzy na pokrycie obciążeń US+ZUS, ma być
    sposobem na uniknięcie niebezpieczeństwa, że 5 lat minie i wtedy już
    nieodwołalnie absolwent utraci uprawnienia pedagogiczne

    Pytam, jak ominąć niekorzystny przepis prawny

    pozdr
    Sebastian

  • 4. Data: 2004-12-05 10:27:02
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieodwołalnie absolwent utraci uprawnienia pedagogiczne
    >
    > Pytam, jak ominąć niekorzystny przepis prawny

    Najlepiej zmienić ten przepis, bo faktycznie jest bez sensu.
    Zycie pedagoga zgodnie z przepisem:
    5 lat studiów-5 lat bezrobocia-5 lat studiów-5 lat bezrobocia-5 lat
    studiów-5 lat bezrobocia-5 lat studiów-5 lat bezrobocia-5 lat niskiej
    emerytury-nagły zgon z powodu nadmiernych frustracji i nadmiernego
    obciążania mięśnia sercowego.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 5. Data: 2004-12-05 10:28:19
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):
    > Najlepiej zmienić ten przepis, bo faktycznie jest bez sensu.

    Może wreszcie ktoś go poda??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2004-12-05 19:06:11
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

    minie i wtedy już
    > nieodwołalnie absolwent utraci uprawnienia pedagogiczne
    >
    > Pytam, jak ominąć niekorzystny przepis prawny

    szczerze to nie wiem czy on jest niekorzystny
    a jeśli już to dla kogo.
    bo tak po prawdzie jeżeli wykształcony człowiek
    nie może znaleść pracy to hmmm...coś jest nie tak
    bez przesady.
    a po pięciu latach braku aktywności w zawodzie
    bardzo często pojawia się zjawisko wtórnego analfabetyzmu.nie wiem czy w tym
    przypadku również
    lecz jest to wysoce prawdopodobne stąd i też przepis.
    / w niektórych zawodach może to być niebezpieczne dla otoczenia/
    problemu bezrobocia nie demonizujmy, lwia część bezrobotnych jest na własne
    życzenie /zus praca na czarno i te inne kwiaty/.
    jak ktoś jest w czymś dobry to pracę znajduje bez większych problemów. może
    niekoniecznie w miejscu zamieszkania ale to już inna sprawa.
    obecnie praca jest towarem a dobry towar zawsze znajdzie nabywców tylko
    czasem wymaga właściwej lokalizacji. /nawet najlepszych nart nie sprzedasz
    na równiku i lodówki na Grenlandii/

  • 7. Data: 2004-12-05 19:09:23
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Sebastian <s...@o...pl> napisał(a):

    > podobno absolwent pedagogiki musi w ciągu 5 lat podjąć pracę,
    > inaczej straci uprawnienia do wykonywania zawodu. czy to prawda?

    Nieprawda. W Karcie nauczyciela nie znajdziesz takiego przepisu.
    Normalnie zaczynasz - od stopnia nauczyciela stażysty.

    RG

  • 8. Data: 2004-12-08 10:16:50
    Od: s...@o...pl

    > Nieprawda. W Karcie nauczyciela nie znajdziesz takiego przepisu.
    > Normalnie zaczynasz - od stopnia nauczyciela stażysty.

    ku pokrzepieniu serc innych bezrobotnych absolwentów magisterskich
    studiów pedagogicznych opowiem, co mi powiedziano w kuratorium:

    1) przepisy nie mówią o utracie uprawnień do wykonywania zawodu, ale
    o utracie wypracowanego poziomu w karierze zawodowej.

    2) można podjąć pierwszą pracę nawet i 15 lat po studiach

    przepis ten uderza więc nie w absolwentów, ale w osoby, które na kilka
    lat odeszły z zawodu, najczęściej dot. to kobiet, które rodzą dzieci i
    je wychowują, a potem mają trudność z ponownym podjęciem pracy w szkole
    i one jako stażystki po prostu dostają minimalne zarobki, nawet jeśli
    wcześniej dopracowały się tytułu nauczyciela dyplomowanego, czy jeszcze
    wyższego stopnia. Tracą dotychczasowe szczeble kariery, spadają z drabiny
    społecznej na dół, ale pracować mogą.

    oczywiście, szanse na zatrudnienie z upływem czasu spadają, bo pracodawca
    patrzy na dyplom, myśli sobie: skoro ktoś dotąd nie podjął pracy, to może
    nie chciał pracować? Po co mi pracownik ze słabą motywacją? Itd. Itp.

    dziękuję wszystkim za uwagę i wypowiedzi
    pozdr
    Sebastian

  • 9. Data: 2004-12-08 10:44:15
    Od: "WOKiS" <o...@p...pl>

> [...]
    > nie chciał pracować? Po co mi pracownik ze słabą motywacją? Itd. Itp.
    >
    > dziękuję wszystkim za uwagę i wypowiedzi

    No tak nie do końca uderza ponieważ, po odbyciu odpowiednich staży i zdaniu
    egzaminu, uzyskuje się kolejne stopnie awansu zawodowego nauczyciela.
    Mając np. stopień nauczyciela kontraktowego czy mianowanego po przerwie w
    pracy wraca się z tym stopniem a nie zaczyna od początku od stażysty.

    WOKiS