  • 1. Data: 2009-05-15 17:42:59
    Temat: street view i lokalny ciemnogrod
    Od: zizi <z...@o...pl>

    zaczelo sie...
    google robi zdjecia warszawie, a lud i GiODO prostestuja.
    ze ochrona wizerunku, ze sobie nie zycza, ze ustawa...

    rzad do dzis nie ma jasnej polityki promocji kraju, nie ma pieniedzy na
    reklame, a kiedy ktos chce nam zrobic cos za darmo odzywa sie jakis
    GiODO, bo media o nim znowu napisza, bo znowu bedzie o nim glosno...

    pytam sie komu przeszkada, ze ulice jego miasta trafia do sieci, ze
    bedzie mogl je ogladac emigrant i osoba zainteresowana naszym krajem....

    pytam sie o co ten caly zgielk z zakrywaniem twarzy (a i to wg GiODo za
    malo) skoro sa dostepne setki zdjec, filmow publikacji, gdzie ludzie sa
    tylko tlem krajobrazu i nikt z tego nie robi sprawy.

    jakie prawo, art. zabrania publikacji zdjec miasta ? w sieci sa
    dziesiatki, setki tysiecy takich zdjec....

    200 lat temu tez lud byl przeciwko kolei zelaznej, bo kobiety w ciazy
    beda poronily, krowy przestana dawac mleko, a kury sie niesc....

    jak widac lud mimo, ze wieki miaja pozostaje ludem :>

  • 2. Data: 2009-05-15 17:58:39
    Temat: Re: street view i światowy "ciemnogród"
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    zizi <z...@o...pl> pisze:

> [...]
    > beda poronily, krowy przestana dawac mleko, a kury sie niesc....
    >
    > jak widac lud mimo, ze wieki miaja pozostaje ludem :>

    Brzmisz jak człowiek od "PR dla tępaków" z Google.

    GIODO ma egzekwować przestrzeganie prawa w zakresie swoich kompetencji
    tak jak je rozumie. Jeśli "Google" rozumie prawo inaczej to po kiegoś
    wuja są sądy a jeśli chce innego prawa to po coś mamy posłów i lobbystów.

    W USA też robienie "Street View" nie przebiegło bez "problemów prawnych",
    wiec jak wyjeżdżasz z "ciemnogrodem" to porównuj który gorszy.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Usta namaszczone olejem, a serce ostre jak brzytwa.

  • 3. Data: 2009-05-15 18:05:15
    Od: zizi <z...@o...pl>

    > Brzmisz jak człowiek od "PR dla tępaków" z Google.
    >
    > GIODO ma egzekwować przestrzeganie prawa w zakresie swoich kompetencji
    > tak jak je rozumie.

    poczytaj art. z GiODO w roli glownej to moze przekonasz sie o tym, ze z
    jego rozumieniem moze byc problem

    > Jeśli "Google" rozumie prawo inaczej to po kiegoś
    > wuja są sądy a jeśli chce innego prawa to po coś

    prawo... prawo powinno byc jasne i czytelne, a nasze do takich sie nie
    zalicza. poszperaj w sieci , nie nameczysz sie , a znajdziesz zdjecia
    przedstawiajace widoki z ludzmi w tle. ludzie nie maja zakrytych twarzy.
    autorow tych zdjec, a wlasciwie osob, ktore je zamiescily jakos nikt nie
    sciga. bo nie nazywaja sie google?

    > W USA też robienie "Street View" nie przebiegło bez "problemów
    > prawnych", wiec jak wyjeżdżasz z "ciemnogrodem" to porównuj który
    > gorszy.

    ciemnogrod nie ma narodowosci

  • 4. Data: 2009-05-15 18:07:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > zizi <z...@o...pl> pisze:

    > GIODO ma egzekwować przestrzeganie prawa w zakresie swoich kompetencji
    > tak jak je rozumie.

    O ile ja się znam, to google nie robi nic niezgodnego z prawem a wypowiadający
    się człowiek z giodo plótł bzdury, albo odpowiadał na inne pytania niż pokazano
    w tv.
    Panowie redaktorzy, jak to często bywa, zrobili niusa dla oglądalności i nikt
    się nie przejmował jakąś rzetelnością przekazu, całkowicie mieszając pojęcie
    rejestracji z publikacją.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2009-05-15 18:29:12
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "andreas" <a...@y...com> pisze:

> [...]
    > i nikt się nie przejmował jakąś rzetelnością przekazu, całkowicie
    > mieszając pojęcie rejestracji z publikacją.

    GIODO jest widać przekonany że robienie zdjęć wszystkich ulic metr po
    metrze jest taką zmianą ilościową która tworzy nową jakość. Ja nie
    jestem o tym w 100% przekonany ale GIODO który by nie stawiał takiej
    tezy "do ewentualnego (sądowego) obalenia" *dla mnie* nie robiłby
    rzetelnie tego za co dostaje forsę.

    URL(s):
    http://www.tvn24.pl/12691,1600039,0,1,google-nas-pod
    glada-i-trafia-pod-lupe-polskiego-prawa,wiadomosc.ht
    ml
    05:30, 15.05.2009 /tvn24.pl

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Prawy człowiek może innych ludzi miłować, ale nie sprawi,

  • 6. Data: 2009-05-15 18:34:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > GIODO ma egzekwować przestrzeganie prawa w zakresie swoich kompetencji
    > tak jak je rozumie. Jeśli "Google" rozumie prawo inaczej to po kiegoś
    > wuja są sądy a jeśli chce innego prawa to po coś mamy posłów i lobbystów.

    Jestem zwolennikiem ochrony prywatności, w tym danych osobowych
    wszędzie, nie tylko w internecie, ale patrząc na to, co robi GIODO
    uważam, że urząd ten powinien być po prpstu zlikiwdowany, a jego
    obowiązki przekazane gdzie indziej.
    Przykłady: decyzje o portalu naszaklasa.pl czy zainwestujwprzyszlosc.pl,
    o przetwarzaniu DO na potrzeby antyfraudowe przez operatorów
    telekomunikacyjnych, w sprawie kwitów pojawiających się co i raz na
    śmietniku itd. itp.

    > W USA też robienie "Street View" nie przebiegło bez "problemów prawnych",
    > wiec jak wyjeżdżasz z "ciemnogrodem" to porównuj który gorszy.

    A kto powiedział, że Kraj Wielkiego Brata jest oświecony? :)

    M.

  • 7. Data: 2009-05-15 19:36:31
    Od: zizi <z...@o...pl>

    > Jestem zwolennikiem ochrony prywatności, w tym danych osobowych
    > wszędzie, nie tylko w internecie....

    wyjasnij mi prosze, czym sie rozni w aspekcie prawnym robienie zdjec
    przez googleview i zamieszczanie ich w necie od robienia takich samych
    zdjec jakich mnowstwo znajdziesz w sieci przez internaotow, czym sie
    rozni od robienia filmow dokumentalnych ktore potem sa prezentowane w TV
    kinie, internacie... te zdjecia, filmy... tam ludzie tez sa jako "tlo",
    im nikt twarzy nie zakrywa, nie mowiac juz o pytaniu o zezwolenie
    publikacji...

    z ta ochgrona prywatnosci dochodzimy do absurdu....idz na dowolne
    blokowisko... domofony bez nazwiska, wchodzisz na klatke brak listy
    lokatorow, na drzwiach zadnych wizytowek, na wielu nawet numeru
    mieszkania nie ma!

    a z drugiej strony nasz-klasa, banki, operatorzy telefoniczni, sluzba
    zdrowia, zaklady gazowe energetyczne i cholera mozna tu wymieniac, ktorzy
    miela nasze dane, atakuja nas spamem ...

    zamiast zajmowac sie rzeczywistymi zagrozeniami zajmujemy sie jak zwykle
    bzdetami bo na tyle wystarcza nam wiedzy. google mozna atakowac jest to
    wrog w naszym zasiegu, nazwany i okreslony oraz zly bo duuuzy...

  • 8. Data: 2009-05-15 19:45:51
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    zizi wrote:

> [...]
    > kinie, internacie... te zdjecia, filmy... tam ludzie tez sa jako "tlo",
    > im nikt twarzy nie zakrywa, nie mowiac juz o pytaniu o zezwolenie

    ale to niech Ci pan GIODO wyjaśni, bo ja też nie rozumiem ;)

    M.

  • 9. Data: 2009-05-15 19:51:41
    Od: zizi <z...@o...pl>

    > ale to niech Ci pan GIODO wyjaśni, bo ja też nie rozumiem ;)

    popatrz jeszcze na jedno... kamery online. tam dopiero jest jazda, bo
    dane sa przekazywane na zywo bez zamazywania twarzy. i zona pana kazia z
    katowic, ktory sciemnia zone , ze jest na delegacji w krakowie nagle jest
    ogladany przez zonke w kamerce w swinoujsciu... z ponetna blondynka :D

    zamknac wszystkie kamerki online panie GiODO !!!!!!!!!!!!!!!!

    a na koniec zlikwidowac w ramach programu oszczedne panstwo urzad samego
    GiODO :P

  • 10. Data: 2009-05-15 19:52:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "zizi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > kinie, internacie... te zdjecia, filmy... tam ludzie tez sa jako "tlo",
    > im nikt twarzy nie zakrywa, nie mowiac juz o pytaniu o zezwolenie

    Czy te dostępnie obecnie są robione co metr?\
    Ja osobiście jestem przeciwny temu "street view", a to tylko dlatego, że google
    robi z danymi co chce.
    Są marionetką rządu usa.

> [...]
    > blokowisko... domofony bez nazwiska, wchodzisz na klatke brak listy
    > lokatorow, na drzwiach zadnych wizytowek, na wielu nawet numeru

    I co ci w tym przeszkadza? Jak chcesz do kogoś pójść to chyba wiesz jak trafić
    (numer bloku i mieszkania).

    > a z drugiej strony nasz-klasa, banki, operatorzy telefoniczni, sluzba
    > zdrowia, zaklady gazowe energetyczne i cholera mozna tu wymieniac, ktorzy
    > miela nasze dane, atakuja nas spamem ...

    Chłopie, jak zakład gazowy, czy energetyczny męczy Cię spamem? Wiesz co to spam?