  • 1. Data: 2007-11-14 22:25:52
    Temat: spłata długu podczas egzekucji
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    W trakcie prowadzenia egzekucji komorniczej (czyli pomiędzy złożeniem wniosku
    o egzekucję a otrzymaniem przez dłużnika korespondencji od komornika) została
    spłacona część długu.

    Załóżmy, że wierzyciel nie poinformował o tym komornika. Czy sposobem na
    ograniczenie egzekucji na tą kwotę może być dowód wpłaty na rzecz wierzyciela,
    dostarczony do komornika, czy konieczne jest powództwo przeciwegzekucyjne?

    Czy będzie miał tu zastosowanie art. 840 par. 2kpc? (Dłużnik może w drodze
    powództwa żądać pozbawienia tytułu wykonawczego wykonalności w całości lub
    części albo ograniczenia, jeżeli: 2)po powstaniu tytułu egzekucyjnego nastąpiło
    zdarzenie, wskutek którego zobowiązanie wygasło albo nie może być egzekwowane;
    gdy tytułem jest orzeczenie sądowe, dłużnik może powództwo oprzeć także na
    zdarzeniach, które nastąpiły po zamknięciu rozprawy, a także zarzucie spełnienia
    świadczenia, jeżeli zarzut ten nie był przedmiotem rozpoznania w sprawie;)

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2007-11-15 08:06:25
    Temat: Re: spłata długu podczas egzekucji
    Od: l...@i...eu

> [...]
    >
    >  Załóżmy, że wierzyciel nie poinformował o tym komornika. Czy sposobem na
    > ograniczenie egzekucji na tą kwotę może być dowód wpłaty na rzecz

    Nie sądzę. Dowód wpłaty to tylko świstek papieru. Jak przyjdziesz do komornika
    z gotówą - wtedy oczywiście. Jak już zacząłeś spłacać długi w trakcie
    egzekucji to jakby trochę za późno i te sprawy trzeba regulować już z
    komornikiem. A komornik też musi zarobić.

  • 3. Data: 2007-11-15 08:31:54
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

> [...]
    > egzekucji to jakby trochę za późno i te sprawy trzeba regulować już z
    > komornikiem. A komornik też musi zarobić.

    Wpłata została dokonana zanim dowiedziałem się o egzekucji. Myślę, że nie
    oznacza to, że mam drugi raz wpłacić to samo komornikowi. Byłoby to bez sensu.
    Ostatecznie mogę już pójść na rękę i zapłacić mu koszty egzekucyjne od tej
    wpłaconej kwoty, ale drugi raz należności zapłacić przecież nie mogę. Wydaje mi
    się, że zacytowany artykuł jest tutaj do zastosowania (zwłaszcza fragment "a
    także zarzucie spełnienia
    świadczenia")

    Funkcyjny

  • 4. Data: 2007-11-15 14:39:45
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    Funkcyjny pisze:

> [...]
    > świadczenia, jeżeli zarzut ten nie był przedmiotem rozpoznania w sprawie;)

    idz z dowodem wplaty do komornika, komornik napisze do wierzyciela czy
    wplate otrzymal i po klopocie, albo napisz do wierzyciela zeby
    ograniczyl kwote