  • 41. Data: 2009-11-20 16:24:42
    Temat: Re: spadek, testament i tym podobne...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Dlaczego liczysz wartość spadku według dnia darowizny, a nie dnia
    > śmierci?

    punkt dla ciebie.

  • 42. Data: 2009-11-20 16:51:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

    > ps. sk?d mam znaae wyroki s?dów, ja nie jestem prawnikiem, ale domaganie sie
    > zachowku od osoby trzeciej by?oby absurdem

    Ale to nei jest grupa od tego co ci sie wydaje.
    Zachowek od osób trzecich jak najbardziej istnieje.

  • 43. Data: 2009-11-20 22:40:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ale masz jakieś poparcie w zakresie takiej interpretacji?
    > Np. jakiś wyrok sądu odrzucający roszczenie o zachowek od osoby trzeciej?

    A ty masz rozumiem wyrok w którym przyznano zachówek, od osoby trzeciej?

    > Co jest sprawiedliwe a co nie mało tu kogo obchodzi.

    Ta. Jakim trzeba być idiotą aby stworzyć przepis z interpretacją możliwą
    na dwa całkowicie różne sposoby.
    Tylko gdyby nie takie idiotyczne przepisy, to kto by prawników i doradców
    podatkowych zatrudniał.... trzeba dbać o swój rynek pracy.

  • 44. Data: 2009-11-21 01:02:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > A ty masz rozumiem wyrok w którym przyznano zachówek, od osoby trzeciej?

    Wrzuć google i poszukaj.
    Znajdziesz interpretacji od groma.

    http://www.serwisprawa.pl/porady_prawne,41,178,darow
    izna_a_uprawnienie_spadkobiercow_do_zachowku
    tuz pod reklamą

    http://test.lex.pl/prawo/?cmd=wpisy_jedno,28015&p=48
    7
    poszukaj słowa "trzeciej" w tym ślinotoku

    http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/zachowek/o
    dpowiedzi/darowizna-a-zachowek.html
    drugi paragraf

  • 45. Data: 2009-11-21 02:05:40
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Nie sądziłem, że tak się dyskusja rozwinie :)
    Ale tym bardziej dzięki, mam jasność ( że tak to ujmę :)

    pozdr.

  • 46. Data: 2009-11-21 18:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, Przemek Lipski wrote:

    > Rozumiem, że nie mam prawa dysponować swoją własnością?

    Skoro umrzesz, to już niczym dysponować nie możesz.
    A testament jest jedyną formą "zadysponowania na przyszłość".
    Ograniczoną (stety lub niestety, ale tak przegłosowali).

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-11-21 18:11:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, Liwiusz wrote:

    > Zdanie jest po prostu niechlujnie napisane.

    Dobrze wiesz, że jak ktoś chce sobie połamać oczy i palce, to
    powinien przeczytać ustawę o VAT (na przykład).
    Potem już się niczemu nie dziwi ;)
    (no, z małymi wyjątkami, niech będzie :D)

    pzdr, Gotfryd