  • 1. Data: 2004-11-09 13:12:39
    Temat: rok temu zlapali mnie za piractwo
    Od: "darek" <d...@d...pl>

    rok temu zlapali mnie za piractwo komputerowe, mnialem wtedy 14 lat.
    Sprzedawalem plyty za pomoca internetu po 3zł/cd wiec praktycznie nic z tego
    nie mnialem i tak powiedzialem na policji ze musialem sam wiecej wydac
    pieniedzy na zakup pirackich plyt niz z nich mnialem .Wiec traktowalem sobie
    to jako moje hobby (nie jako źrudlo zarobku!) do czasu az mnie zlapali,
    wiec trwalo to około mniesiaca.

    wiec chcilbym sie dowiedziec co mi moze zrobic sad dla nieletnich, bo mam za
    2 tyg. rozprawe :(

  • 2. Data: 2004-11-09 14:08:30
    Temat: Re: rok temu zlapali mnie za piractwo
    Od: "Mirek M." <m...@i...pl>

    Użytkownik "darek" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiec trwalo to około mniesiaca.
    >
    > wiec chcilbym sie dowiedziec co mi moze zrobic sad dla nieletnich, bo mam

    Nadzór kuratora i zabiora kompa.

  • 3. Data: 2004-11-09 14:14:29
    Od: "darek" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Mirek M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "darek" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    > tego
    > sobie

    > za
    >>

    > Nadzór kuratora i zabiora kompa.

    kompa mi nie zabrali tylko wzieli z niego dysk twardy

    P.S. orientujesz sie czy bede placil jakas grzywne jesli jestem
    niepelnoletni ???

  • 4. Data: 2004-11-09 14:17:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "darek" <d...@d...pl> napisał w wiadomości

    > wiec chcilbym sie dowiedziec co mi moze zrobic sad dla nieletnich, bo mam
    za
    > 2 tyg. rozprawe :(

    W praktyce przepadek dysku i upomnienie. Może kurator, ale i w to wątpię.

  • 5. Data: 2004-11-09 14:23:56
    Od: "Mirek M." <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Mirek M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > kompa mi nie zabrali tylko wzieli z niego dysk twardy
    >
    > P.S. orientujesz sie czy bede placil jakas grzywne jesli jestem
    > niepelnoletni ???

    nie wiem, ale raczej nie

  • 6. Data: 2004-11-09 14:47:20
    Od: "--<<red>>--" <r...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@d...pl> napisał w wiadomości

    witam,

    tego rodzaju sprawach najwazniejsza jest kwestia demoralizacji nieletniego.
    Gdy sad zbada ta okolocznosc zastanawia sie nad srodkiem jaki ma wymierzyc
    nieletniemu. Art. 6 ustawy o postepowaniu w sprawach nieletnich wymienia
    srodki wychowawcze i srodek poprawczy (umieszczenie w "poprawczaku").
    Glowy to Tobie nie urwa, ale chodzenie po sadach do przyjemnych nie nalezy.

    Ponizej wklejam art. 6.

    Art. 6. Wobec nieletnich sąd rodzinny może:
    1) udzielić upomnienia,
    2) zobowiązać do określonego postępowania, a zwłaszcza do naprawienia
    wyrządzonej szkody, do wykonania określonych prac lub świadczeń na rzecz
    pokrzywdzonego lub społeczności lokalnej, do przeproszenia pokrzywdzonego,
    do podjęcia nauki lub pracy, do uczestniczenia w odpowiednich zajęciach o
    charakterze wychowawczym, terapeutycznym lub szkoleniowym, do powstrzymania
    się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach albo do
    zaniechania używania alkoholu lub innego środka w celu wprowadzania się w
    stan odurzenia,
    3) ustanowić nadzór odpowiedzialny rodziców lub opiekuna,
    4) ustanowić nadzór organizacji młodzieżowej lub innej organizacji
    społecznej, zakładu pracy albo osoby godnej zaufania - udzielających
    poręczenia za nieletniego,
    5) zastosować nadzór kuratora,
    6) skierować do ośrodka kuratorskiego, a także do organizacji społecznej lub
    instytucji zajmujących się pracą z nieletnimi o charakterze wychowawczym,
    terapeutycznym lub szkoleniowym, po uprzednim porozumieniu się z tą
    organizacją lub instytucją,
    7) orzec zakaz prowadzenia pojazdów,
    8) orzec przepadek rzeczy uzyskanych w związku z popełnieniem czynu
    karalnego,
    9) orzec umieszczenie w rodzinie zastępczej, w młodzieżowym ośrodku
    wychowawczym, w młodzieżowym ośrodku socjoterapii albo w ośrodku
    szkolno-wychowawczym,
    10) orzec umieszczenie w zakładzie poprawczym,
    11) zastosować inne środki zastrzeżone w niniejszej ustawie do właściwości
    sądu rodzinnego, jak również zastosować środki przewidziane w Kodeksie
    rodzinnym i opiekuńczym.

  • 7. Data: 2004-11-09 15:01:50
    Od: "Mirek M." <m...@i...pl>

    Mysle ze do poprawczaka za to nie pujdziesz, to bedzie ostateczne jak
    trafisz na wrednego sedziego czy sedzine.

  • 8. Data: 2004-11-09 15:29:00
    Od: "darek" <d...@d...pl>

    > Mysle ze do poprawczaka za to nie pujdziesz, to bedzie ostateczne jak
    > trafisz na wrednego sedziego czy sedzine.

    oni oskarzaja mnie o ort. 116 ust. 3 (przeanalizowalem ja dokladnie i to
    napewno nie bylo moje stale źrudlo dochodu)

  • 9. Data: 2004-11-09 15:31:11
    Od: "darek" <d...@d...pl>

    > Użytkownik "Mirek M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > oni oskarzaja mnie o ort. 116 ust. 3 (przeanalizowalem ja dokladnie i to
    > napewno nie bylo moje stale źrudlo dochodu)

    bo praktycznie nic z tego niemnialem, najwyzej tylko wiecej pirackich plyat
    i to wszystko. Bo napewno za 3zl/cd bym sie nie wzbogacił

  • 10. Data: 2004-11-10 17:27:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik darek <d...@d...pl> w poście
    napisał, co następuje:
    > Użytkownik "Mirek M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > oni oskarzaja mnie o ort. 116 ust. 3 (przeanalizowalem ja dokladnie i
    > to napewno nie bylo moje stale źrudlo dochodu)

    Ja bym Ci dowalil ze 2 lata w poprawczaku za ortografie.

    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    http://www.wszechwiedza.pl