  • 81. Data: 2020-02-05 17:17:44
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e3ae807$0$17355$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 05.02.2020 o 14:56, J.F. pisze:

    >To co piszesz przeczy logice.
    >Skoro będzie zmiana narodowościowa, to nadal będzie "w pierwszej
    >kolejnosci dbanie o siebie".
    >W jaki sposób ma to niby w przyszłości zagrozić narodowi, które było
    >w przeszłości i już go nie ma?

    Mowa byla o panstwie, nie o narodzie.

    A nowy narod ... moze przylaczy panstwo do innego, moze doprowadzi do
    podzialu - i panstwo straci.
    A wraz z nim pewnie ten stary narod, ktorego przedstawiciele ciagle
    zyja ... tylko juz sa w mniejszosci.

    >No przecież napisałem. Kwestie narodowościowe tkwią tylko w głowach
    >faszystów.
    >Nie tylko Polska ma swoich faszystów.

    No ale widzisz - przecietny obywatel jest do imigrantow nastawiony na
    nie.
    Bo mu prace odbieraja, bo mu mieszkanie drozeje, bo mu halasuja w nocy

    J.

  • 82. Data: 2020-02-05 17:34:39
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 15:01, Liwiusz pisze:

    > To już kwestia dyskusyjna,

    Nie. To nie jest kwestia dyskusyjna.

    > tak samo jak nie ma (albo są) gorszych i
    > lepszych rodzin, a jednak każdy dba o swoją rodzinę, i o siebie, i nie
    > ma w tym nic złego.

    No faktycznie. Bo jak mąż jest Polakiem, a żona Francuzką (albo
    odwrotnie), to narodowiec ma problem nie do rozwiązania. "Chronić" naród
    czy rodzinę. Spięcie ma w mózgu.

    > Tu się nie zgadzamy. Narody mają swoje państwa, aby reprezentowały ich
    > potrzeby, a nie potrzeby innych narodów i państw (wówczas nazywa się to
    > zdradą).

    Co za bzdura. Nawet trudno coś takiego skomentować.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwo_narodowe

    "Jeśli przyjąć etniczną definicję narodu, to państwa narodowe
    praktycznie nie istnieją. Z drugiej strony, jeśli przyjąć polityczną
    definicję narodu jako mieszkańców jednego państwa, to każde państwo jest
    państwem narodowym."

    To skoro "nasi" narodowcy są patriotami, to dlaczego nie traktują ludzi
    innej narodowości, jako część własnego narodu?
    Kolejny problem nie do rozwiązania dla narodowca "patrioty".

    > Myślisz jakimiś kalkami.

    Ty weź lepiej idź do szkoły.

    > Faszyzm nie znaczy dbałości o swój naród. Nie
    > powiesz mi chyba, że to, co robili faszyści we Włoszech, albo naziści w
    > Niemczech (jako że nazizm to niemiecka odmiana faszyzmu) było dla narodu
    > niemieckiego lub włoskiego dobre.

    Pieprzysz od rzeczy. Skutki okazały się niedobre. Bo faszystom wyobraźni
    zabrakło i wydawało im się, że będą rządzić wiecznie.

    I co zadziwiające, współcześni faszyści i wszelkiej maści narodowcy
    wychwalający wyższość jednego narodu na drugim, znają historię, a mimo
    tego powtarzają ten narodowościowy bełkot i nawet im brewka nie pyknie.

    To właśnie takich jak ty ten bełkot urzekł. Ale oni są bardziej
    usprawiedliwieni niż ty, bo ty chodziłeś do szkoły i znasz historię.
    Albo i nie znasz, bo gdybyś znał, to takich bzdur byś nie pisał.

    > Nie jest to państwo narodowe, jak Polska.

    Bredzisz.

> [...]
    państwem narodowym."

    > Tak bywało. Nawet takie państwo jak USA niektórych narodowści nie

    Tak jak napisałem wcześniej. Nie tylko Polska ma swoich faszystów.
    I to, że w innych państwach są faszyści, nie usprawiedliwia to istnienia
    faszystów u nas. Z powszechnym dostępem do edukacji powinni wiedzieć jak
    to się kończy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 83. Data: 2020-02-05 17:36:57
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 15:40, Olin pisze:

    > Czy zatem wspieranie Sofii Ennaoui, córki Polki i Marokańczyka, urodzonej w
    > Maroku jest zdradą, czy nie, bo nie wiem czy cieszyć się, kiedy zdobywa
    > medale w biało-czerwonym stroju, czy dać wyraz oburzeniu na Marszu
    > Niepodległości?

    Szach i mat :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 84. Data: 2020-02-05 17:40:31
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 17:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mowa byla o panstwie, nie o narodzie.

    Nie. Mowa była o państwie narodowościowym.

    > No ale widzisz - przecietny obywatel jest do imigrantow nastawiony na nie.
    > Bo mu prace odbieraja, bo mu mieszkanie drozeje, bo mu halasuja w nocy ...

    Kolejny, który spał na lekcjach historii.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 86. Data: 2020-02-05 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    231/gieldy-dekada-p
    apia-WIG20-7787312.

    > Dekada to wina Tuska :-P
    >
    > Orlen w ostatnich tygodniach pada faktycznie na pysk ... ale czy to
    > Obajtka wina ?

    Moze sie nowi członkowie zarzadu nie spodobali...?

    Ale przeciez spolki skarbu p. leca cały czas w doł.

    https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/534649,
    spolki-skarbu-
    panstwa-straty-rok-spadki-na-gieldzie.html

    https://tiny.pl/t6qwk

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 85. Data: 2020-02-05 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Znasz jakiś sposób na inwestycje, powszechnie dostępny, aby przez 30
    > lat odkładać po 1-30$, a potem odbierać dożywotnią emeryturę 500$?

    W tamtych czasach?

    > Takie ma, że emerytura do oszczędzanie przez pokolenia. A nie wiesz
    > jaki ustrój, czy choćby jaka waluta i inflacja będzie za 40 lat.

    No nie wiem.

    > Z drugiej strony jest wiele przykładów, kiedy te domy i mieszkania
    > były zabierane bez odszkodowania, albo niszczone, więc to też nie
    > daje pewności.

    Zdaje sie ze jednak wiecej sie ostało niz zostało zniszczonych.

    > Poza tym - nie, nie znam jakiejś klasy osób, których bogactwo by
    > polegało na tym, że mają po kilka domów z lat '60. Owszem, jest dużo
    > emerytów, którzy mają z tego okresu mieszkanie czasami w całkiem
    > dobrym punkcie, a jednak mimo to żyją biednie z małej emerytury.

    Wystarczy miec jedno mieszkanie, spłacone, a jeszcze do tego, jak
    piszesz, w dobrej lokalizacji zeby być bardzo do przodu w stosunku do
    dzisiejszego dwudziestolatka.

    > A podobno 500+ nie pomaga w zwiększeniu dzietności?

    Nie sledzisz na bieząco? Juz nawet minister przyznała ze nie.

    > Źle.

    Mało konkretnie i mało optymistycznie ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 87. Data: 2020-02-05 19:45:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O, główny i ostateczny argument wszelkiego pedalstwa!

    -----

  • 88. Data: 2020-02-05 19:56:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Byc moze inwestujac.

    W co ?

    >Ale jakie ma znaczenie odnoszenie sie do lat 60 kiedy gospodarka
    >rynkowa
    >nie działała w PL? Rozmawiajmy o jakichs normalnych czasach i
    >zaleznosciach.

    To tym bardziej napisz, w co inwestowac :-)

    A co z tymi, co dzieci nie maja ?

    >Serio? Chcesz powiedziec ze nie ma ludzi majetnych, bogatych etc
    >ktorych
    >to majatek wywodzi sie z lat 60-80?

    Bardzo niewielu.

> [...]
    >tamtego
    >okresu daja spora przewage nad ludzmi ktorzy obecnie (w czasie

    Mieszkania owszem. Ale czy jedno mieszkanie mozna nazwac majatkiem ?
    No, jak sie uda takie z centrum dobrze sprzedac, to moze i mozna.

    Bo warunki chyba znasz. W latach 60-tych system raczej nie pozwolil
    zarobic duzo.
    W 70-tych tez nie, w koncowce 80-tych sie troche odblokowal.
    Ale w co zainwestowac ?
    W mieszkania nie, bo majac jedno nie dostaniesz drugiego, tzn nie ze
    spoldzielni.
    Tzn nieliczne mogles kupic na wolnym rynku ... tylko udokumentowane
    dochody by sie przydaly.

    Dom .. troche latwiej, ale budowa to lekki koszmar. Bo znow materialy
    na przydzial.
    Ale jak miales "hektar pod szklem", to i materialy sie znajdowaly, a
    ze bez rachunkow ... moze i lepiej, bo sie US nie mogl przyczepic, ze
    za duzo wydales.
    Ale domiar mogl byc pod byle powodem.
    Ale znow trzeba bylo ukrywac, na dzieci itp.

    Cinkciarzem najlepiej byc - i w stalym obrocie zarabiac coraz wiecej.

    >Albo sprobowac ich zatrzymac, zeby tutaj im sie rodziły dzieci.

    Ale nie majac korzeni narodowych ... dzieci chetnie wyjada tam, gdzie
    lepiej placa ... albo zarobia i wroca do siebie ... a emeryturka sie
    nalezy.

    >A jak nie to liczyc sie z tym ze nastepni beda przybysze z innych
    >czesci
    swiata.
    >Zauwazyłes ze od kilku lat pojawia sie u nas coraz wiecej Azjatów?

    Fala Wietnamczykow sprzed lat ... ktorej jestem ciekaw, bo to dosc
    daleko sie wydaje.

    A teraz widuje Koreanczykow. Ale to skutek koreanskich inwestycji.
    Ale to raczej niewielu. I trudno powiedziec jak sie skonczy - moze
    wroca do siebie wraz z dziecmi ... a emerytura sie nalezy.

    J.

  • 89. Data: 2020-02-05 21:07:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    1231/gieldy-dekada-podsumowanie
    tapia-WIG20-7787312.html

    >Moze sie nowi członkowie zarzadu nie spodobali...?

    Chyba tylko jeden sie zmienil ostatnio.

    Nowa RN jest od czerwca ... ale na papierze to fachowo wyglada
    https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/RaportyB
    iezace/Strony/Raport-biezacy-nr-28-2019.aspx

> [...]
    >https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/534649
    ,spolki-skarbu-panstwa-straty-rok-spadki-na-gieldzie

    ale czy sa ku temu podstawy w wynikach, tudziez czy bardziej niz inne
    firmy ?
    Z artykulu wynika, ze bardziej ... ale to byl rok 2016, a co teraz ?

    J.

  • 90. Data: 2020-02-06 08:03:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 16:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > To chyba kasy w budzecie nie bylo.

    no to zdecyduj się, nie było, bo wstrzymano inwestycje, czy była, bo
    zaczęto rozdawać?

    > Bankowy to jakby mnie nie dotyczy, a suweren to jeszcze powie "dobrze
    > tak tym ****" :-)

    rozumiem, że nie masz konta w banku i nie korzystasz z żadnych bankowych
    usług?

    > Z ta kwota to imo skandal, bo obliczenie tego jest tak skomplikowane ...
    > no ale teraz ministerstwo oblicza suwerenowi.

    > cos w tym jest - zarobki rosna, progi nie.

    > Wodka nadal tania, papierosy ... nie pale, ale suweren to pali, paliwo
    > ... na razie trzyma cene, chyba niewiele podniesli.

    trzyma cenę paliwo, bo w hurcie jest historycznie tanie, jak było
    historycznie drogie, to przekroczenie 5zł na litr obecnie rządzący
    nazywali kradzieżą itd...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl