  • 1. Data: 2003-09-24 07:11:09
    Temat: publikacja aktow prawnych w wydawnictwie non profit
    Od: "asia" <j...@g...pl>

    Witam,
    mam do szanownej grupy pytanie dot. publikacji 5-6 aktow prawnych na plycie
    CD ROM,
    ktora ma zostac wydana przez moja firme (Agencja Panstwowa) i wyslana do
    kazdej gminy. (Nie pytajcie po co....) Plyta ma byc rozpowszechniana za
    darmo.
    Czy potrzebuje czyjejs zgody na publikacje ustaw w tym wydawnictwie?
    Jesli tak, to do kogo w takim wypadku zwrocic o wydanie pozwolenia?

    Pozdrawiam

    Asia

  • 2. Data: 2003-09-24 08:37:00
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "asia" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy potrzebuje czyjejs zgody na publikacje ustaw w tym wydawnictwie?
    > Jesli tak, to do kogo w takim wypadku zwrocic o wydanie pozwolenia?
    treść ustaw nie jest chroniona prawem autorskim
    spokojnie można je zamieścić na cd
    Odrębną sprawą jest to czy można skopiować tekst jednolity z LEX-a i wrzucić
    na płytę. Tego moim zdaniem nie wolno robić.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-24 09:33:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, asia wrote:
    [...]
    >+ Czy potrzebuje czyjejs zgody na publikacje ustaw w tym wydawnictwie?

    +++++++
    Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    -------

    Wybierz sobie :)
    UWAGA: ochronie nie podlega TREŚĆ, ale to nie znaczy że
    np. formatowanie (wytłuszczenie, wie Pani, Cuorier,
    no i rozstrzelić o 0,2 pt. na znak i hiperlink do
    tamtego rozporządzenia) ani inne "objawy działalności
    twórczej" :) o ile ustawa została ściągnięta
    w "nieurzędowej postaci".

    Na mój gust nie zawadzi zastrzeżenie że to nie "urzedowa
    treść" (nawet MF ma takie na swojej stronie :)), żeby
    później za błąd zecera ;) nie iść siedzieć :] !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-24 10:34:40
    Od: "asia" <j...@g...pl>

    Dziekuje za rady , podpowiedzi i odpowiedzi.
    Bardzo pomogly.

    Asia

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych