  • 1. Data: 2005-08-19 15:10:26
    Temat: prosze o porade, dziedziczenie
    Od: "Lechu" <l...@i...pl>

    Witam,

    prosze mi napisac, czy w przypadku gdy umiera ojciec i nikogo nie upowaznia
    do pieniedzy czy nieruchomosci, dzieci dziedzicza automatycznie?

    Dziekuje z gory na odpowiedz i pozdrawiam,
    Leszek Krupa

  • 2. Data: 2005-08-19 15:24:14
    Temat: Re: prosze o porade, dziedziczenie
    Od: "Lechu" <l...@i...pl>

    i jeszcze jedno pytanie: czy mozna zapisac wszystko jednemu synowi (z
    nieslubnego loza) pomijajac drugiego?

  • 3. Data: 2005-08-19 15:51:43
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    > prosze mi napisac, czy w przypadku gdy umiera ojciec i nikogo nie
    upowaznia
    > do pieniedzy czy nieruchomosci, dzieci dziedzicza automatycznie?

    tak automatycznie to nie..po przeprowadzeniu sprawy spadkowej

    Nora

  • 4. Data: 2005-08-19 15:52:27
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    > i jeszcze jedno pytanie: czy mozna zapisac wszystko jednemu synowi (z
    > nieslubnego loza) pomijajac drugiego?

    mozna..ale drugi ma prawo do zachówku (nie pamietam dokladnie w jakiej
    czesci wysokosci )

    Nora

  • 5. Data: 2005-08-19 16:30:25
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Nora napisał(a):

    > upowaznia

    > tak automatycznie to nie..po przeprowadzeniu sprawy spadkowej

    rozprawa _stwierdza_ nabycie.
    Dziedziczą automatycznie.

    A zachowek jest w wysokosci polowy tego co dostalby gdyby testamentu nie
    bylo.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 6. Data: 2005-08-19 16:50:57
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > rozprawa _stwierdza_ nabycie.
    > Dziedziczą automatycznie.

    Jakie sa koszty zwiazane z nabyciem mieszkania po zmarlym rodzicu/malzonku?
    Koszt sprawy sadowej,pewnie podatek od wzbogacenia,cos jeszcze?

    Magda

  • 7. Data: 2005-08-19 16:56:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał

    > rozprawa _stwierdza_ nabycie.
    > Dziedziczą automatycznie.

    A gdyby nie było postępowania spadkowego, syn mimo to by odziedziczył
    majątek ojca, ale nie byłoby to stwierdzone.
    A czy gdyby ten syn następnie umarł i zostawił swoje dzieci, to czy one by
    odziedziczyły majątek, który on wcześniej odziedziczył od swego ojca, ale
    nie miał tego stwierdzonego przez Sąd?

  • 8. Data: 2005-08-19 17:03:17
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > odziedziczyły majątek, który on wcześniej odziedziczył od swego ojca, ale

    tak

    gdybys pytal jeszcze o prawnuki to odpowiedż też brzmi "tak". :)

  • 9. Data: 2005-08-19 21:12:46
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    MarcinS napisał(a):

    > tak
    >
    > gdybys pytal jeszcze o prawnuki to odpowiedż też brzmi "tak". :)

    dodam tylko ;) itd, itd :)