  • 1. Data: 2010-09-17 20:48:39
    Temat: prawo autorskie a wyświetlanie filmów
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Witam,

    Mam wątpliwości dotyczące wyświetlania filmów podczas komercyjnych lekcji
    języka angielskiego.
    I jak to się ma do praw autorskich.

    Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę:
    Formalnie wolno mi podczas zajęć językowych wyświetlić film co do którego
    nabyłam prawa autorskie do jego rozpowszechniania,
    albo film co najmniej 70 letni.
    Czyli w praktyce - Przeminęło z wiatrem (1939), w obu wersjach językowych
    wolno mi wyświetlić, ale już Pulp Fiction nie?

    Kolejna rzecz - czy wolno wyświetlać krótkie fragmenty filmów? Też potrzeba
    do tego praw autorskich?
    I jak się ma wyświetlanie na zajęciach fragmentów filmów zgranych z utube?

    Na koniec jeszcze jedno -

    Ustawa prawo autorskie i prawa pokrewne:
    Art. 27. Instytucje naukowe i oświatowe mogą, w celach dydaktycznych lub
    prowadzenia własnych badań, korzystać z rozpowszechnionych utworów w
    oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze
    fragmentów rozpowszechnionego utworu.

    Czy waszym zdaniem wykorzystanie filmów na lekcjach angielskiego w prywatnej
    szkole językowej można podciągnąć pod ten artykuł?

    pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    o.